امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۴:۰۲  آخرین بروزرسانی : بهمن ۴ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ | کد خبر : 493
  • دبيرکل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار گفت: دولت‌هايي که در جريان بيداري اسلامي سرنگون شدند بيشترين حمايت را از سوي غرب داشتند.

    محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از اظهارات حق‌شناس در مناظره اخيرش با رسايي مبني بر ضعف ايران در برابر امريکا اظهار داشت: بايد به‌طور دقيق تبيين کنند که منظورشان از قدرت چيست و آيا صرف پسنديده شدن از سوي غرب، کشوري قدرتمند مي‌شود؟

    وي افزود: همانطور که شاهد هستيم دولت‌هايي که در جريان بيداري اسلامي سرنگون شدند بيشترين حمايت را از سوي غرب داشتند در اين صورت بايد گفت بسيار قدرتمند بودند و نبايد سرنگون مي‌شدند.

    کوهکن بر همين اساس تصريح کرد: وقتي جهان از دوقطبي بودن خارج شد و امپرياليسم به سوي دهکده بزرگ جهاني رفت، امريکا دنيا را در دست خود ديد‌، هم‌اکنون ما کشوري هستيم که زير بار زور استکبار نمي‌رويم.

    وي در ادامه با بيان اين مطلب که آنهايي که هم‌اکنون دم از ضعف ايران مي‌زنند خودشان مايل به مذاکره با امريکا بودند،‌ گفت: اگر امريکا از برقراري ارتباط حسن نظر داشت،‌ اين حسن نيت خود را ثابت مي‌کرد اما همانگونه که ديديم اوباما به محض اينکه مجددا پيروز انتخابات شد، نخستين کاري که کرد تحريم‌ها عليه ايران را براي مدت يک سال ديگر نيز تمديد کرد.

    نايب رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري در ادامه با اشاره به اين نکته که تنها دليل امريکا از مذاکره رفع غافلگيري از موضوع بيداري اسلامي و به خطر افتادن تماميت رژيم صهيونيستي است، تأکيد کرد: هم‌اکنون مي‌خواهند ايران را پاي ميز مذاکره بکشانند تا بگويند ايراني که ۳۰ سال مقاومت کرده هم‌اکنون در برابر خواسته‌هاي ما کوتاه آمده است.

    وي افزود: من از کساني که خود را فعال سياسي مي‌دانند تعجب مي‌کنم که تحليل‌هايشان حتي با منطق معمولي هم سازگار نيست.

    دبيرکل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار در پايان با اشاره به اعترافات قذافي و ياسر عرفات در اواخر عمرشان خاطرنشان کرد: نهايتا قذافي به اين موضوع اعتراف کرده بود که امريکا در قراردادهايي که در جهت ساخت تأسيسات هسته‌اي در اين کشور با ليبي بسته بود حتي به يکي از موارد آن هم تعهد نکرد؛ ياسر عرفات نيز در اواخر عمرش بزرگ‌ترين اشتباه خود را اعتماد به امريکا مي‌دانست،‌ از اين رو بهتر است آقايان هنگام سخنراني حداقل به تجارب گذشتگان نيز گذري بياندازند.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "آقاي حق‌شناس، دولت‌هايي که سرنگون شدند از حمايت امريکا برخوردار بودند!"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی