امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۹:۰۸  آخرین بروزرسانی : دی ۱۸ام, ۱۳۹۷
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر : 3074
  • عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس گفت: باید در دهه فجر ضمن اینکه به دستاوردها می پردازیم به بعضی از تصمیم گیری ها چه از نظر قانون و چه از نظر آیین نامه ها و تصمیماتی که دولت ها گرفتند و امروز یک مشکلات اقتصادی را برای مردم بوجود آوردند و یک باری را از جیب مردم به خزانه […]

    عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس گفت: باید در دهه فجر ضمن اینکه به دستاوردها می پردازیم به بعضی از تصمیم گیری ها چه از نظر قانون و چه از نظر آیین نامه ها و تصمیماتی که دولت ها گرفتند و امروز یک مشکلات اقتصادی را برای مردم بوجود آوردند و یک باری را از جیب مردم به خزانه کشور تحمیل می کند به اینها نیز بپردازیم.
    محسن کوهکن ریزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب گفت: برای ارزیابی صحیح و واقعی دستاوردهای انقلاب اسلامی اولین قدم این است که شرایط کشور را باید با توجه به آمارها در زمان‌های متفاوت و در هر بخش بسنجیم؛ امروز مقایسه آماری در دنیا یک مقایسه علمی، پذیرفته شده و استاندارد محسوب می‌شود. به عنوان مثال یکی از پایه‌های پیشرفت کشور که بخشی از آن روی دوش اعضای هیئت علمی است باید از نظر آمار بسنجیم که در سال ۵۷ چه تعداد اعضای هیات علمی داشتیم و اکنون چه تعداد است حتی رشد این اعضا از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ چقدر بوده است و الان نیز نگاه کنیم.
    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین باید از نظر آمار ببینیم که وضعیت خدمات از جمله زیرساخت‌ها، وضعیت جاده‌ها ، گاز رسانی، بهداشت و آموزش‌عالی که در آن زمان به مردم ارائه می‌شده چگونه بوده است و در حال حاضر  وضعیت این خدمات به چه صورتی است.
    دهه فجر ضمن اینکه به دستاوردها می‌پردازیم به بعضی از تصمیم‌گیری‌ها چه از نظر قانون و آیین‌نامه‌ها و تصمیماتی که دولت‌ها گرفتند نیز بپردازیم و مناظره و بحث کنیم.
    وی تصریح کرد: نکته بعدی بحث جمعیت است. کسی که کشور را در سال ۵۶ برای ۲۵ تا ۲۷ میلیون نفر جمعیت اداره می‌کرده چه برنامه‌ریزی‌هایی داشته آن هم تا ۶ میلیون بشکه نفت برای صادرات، چراکه نفتی که تولید می‌شود یک بخشی از آن در داخل مصرف می‌شود، زمانی که مبنا را به ۲۵ میلیون نفر جمعیت قرار می‌دهیم با توجه به تعداد خودروها که در آن سال چقدر بوده و صادرات چقدر بوده و … بررسی می‌کنیم یعنی درآمدها باید به نسبت قیمت‌ها در سال ۵۶ و ۵۷ مقایسه شوند.
    نظام جمهوری اسلامی علی‌رغم مشکلات بسیار پیشرفت‌های بسیاری داشته است
    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگر با یک روش مقایسه‌ای بخواهیم به اتکاء آمار و ارقام به ویژه در چند مقطع مثلا به ۵ مقطع ۱۰ ساله تبدیل کنیم یعنی ۴۰ سال بعد از انقلاب و ۱۰ سال قبل، می‌بینیم این آمار آنقدر گسترده و زیاد است که اگر تبیین شود به راحتی برای نسل جوان، دانشجو، کسبه، کشاورز و … پیشرفت و دستاوردها روشن می‌شود و در یک نمودار در زمینه‌های مختلف نشان می‌دهیم که نظام جمهوری اسلامی علی‌رغم همه مشکلات و موانع چه کارهایی انجام داده است.
    خسارت جنگ تحمیلی صرف سازندگی می‌شد وضع کشور بهتر بود
    عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه در ارزیابی‌ها توقف یا ممانعت موانع را نمی‌آورند، افزود: به عنوان مثال اگر نظام جمهوری اسلامی مطابقت داشت با آنچه سازمان ملل اعلام کرد که هزار میلیارد تومان خسارت ایران در جنگ تحمیلی است، خسارات به کنار، اگر این هزار میلیارد صرف سازندگی کشور می‌شد به مراتب وضع اقتصاد کشور بهتر بود. به هر جهت آن دفاع معقول و منطقی از دستاوردهای انقلاب در دهه ۴۰ کاملا امکان پذیر است.
    وی گفت: نه نگاه خوشبینانه افراطی و نه نگاه بدبینانه به دستاوردها داشته باشیم بلکه نگاهمان باید واقع بینانه باشد چرا که با نگاه واقع بینانه به یک ارزیابی مثبت می‌رسیم که بعد متوجه می‌شویم که کاملا قابل دفاع است. حتی اگر رسانه می‌خواهد از کسی سوالی بپرسد باید این نکته را به عنوان یک فرمت سوال کند یعنی اعضای هیات علمی، جمعیت و درآمد کشور، هزینه‌های جاری و … در قبل و بعد از انقلاب چگونه بوده است.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آمار مرگ و میر و مراقبت‌های بهداشتی تصریح کرد: فقط در بحث بهداشت اگر آمارهای مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مختلف که ریشه آن امور بهداشتی و امر پیشگیری است مقایسه کنیم، می‌بینیم این آمار یک آمار بسیار بالایی است. در قبل و بعد از انقلاب مقایسه کنیم می‌بینیم که در مرگ و میر کودکان از ۱۳۷ در هزار به عدد زیر ۷ رسیده‌ایم و این تحقق پیدا کرده چراکه سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت گرفته است.
    برخی کارها در مورد اشتغال به شکل نادرستی صورت گرفته است
    این نماینده مجلس اظهار داشت: بعد از انقلاب کارهایی انجام شده که در مطالبات مردم نیز بوده اما امروز باید اقرار کنیم که این کارها درست نبوده به عنوان مثال بعد از پیروزی انقلاب، دولت‌های مختلف با گرایش‌های مختلف به گونه‌ای برخورد کردند که اگر کسی کارمند رسمی دولت شود، دولت تمام حق و حقوق او را می‌دهد. در چهارچوب ضوابط نیز این کار صورت گرفت البته در همه جای دنیا، دستمزد کارهای موقت از کارهای دائم بیشتر است حتی ساعتی است.
    وی ادامه داد: یکی از اشتباهات این بود که حقوق و دستمزد کارهای موقت کم شود و لذا اشتیاق و مطالبه استخدام رسمی و عایله دولت شدن را به شدت بالا برد. هم اکنون که دولت سال‌های سال است اجازه ندارد نیرو استخدام کند، موکلین ما همچنان این درخواست را دارند که فرزند آنها در یک دستگاه دولتی مشغول شود و نتیجه آن این حجم از کارکنان دولت می‌شود که در مقایسه با کشورهای دیگر که جمعیت آنها از ایران بیشتر است، مثلا در شرق آسیا تعداد کارکنان دولت آنها نزدیک به یک هفتم کارکنان دولت ایران است.
    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: نتیجه این می‌شود که وقتی می‌خواهیم بودجه بنویسیم، اعداد و ارقامی باید برای هزینه‌های جاری ببینیم که حتی زمانی که با یک رویکرد مثبت می‌خواهیم به وضع معیشتی کارمندان نیز رسیدگی کنیم، یک دفعه با یک آمار و ارقامی رو به رو می‌شویم که وحشت می‌کنیم به سمت آن برویم. مثلا اگر بخواهیم یک درصد به حقوق کارکنان دولت اضافه کنیم، کسی که ۲ میلیون حقوق می‌گیرد بخواهد ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان دریافت کند برای این ۲۰ هزار تومان باید ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شود.
    مطالبات مردم را در جهت منافع خودشان سوق دهیم
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این مشکلات راه حل دارند افزود: باید در دهه فجر ضمن اینکه به دستاوردها می‌پردازیم به بعضی از تصمیم‌گیری‌ها چه از نظر قانون و چه از نظر آیین‌نامه‌ها و تصمیماتی که دولت‌ها گرفتند و امروز یک مشکلات اقتصادی را برای مردم بوجود آوردند و یک باری را از جیب مردم به خزانه کشور تحمیل می‌کند به اینها نیز بپردازیم و مناظره و بحث کنیم برای اینکه در فرهنگ عمومی، مطالبات مردم را در مسیر منافع مشروع خودشان بتوانیم سوق دهیم. 

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:

    @mohsenkoohkan

    🔹ایتا:

    eitaa.com/mohsenkoohkan

    🔹سروش:

    sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: دفاع معقول و منطقی از دستاوردهای انقلاب در دهه ۴۰ کاملا امکان پذیر است/برخی کارها در مورد اشتغال به شکل نادرستی صورت گرفته است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی