امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹:۴۷  آخرین بروزرسانی : تیر ۲۲ام, ۱۳۹۸
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر : 3131
  • محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه وزیر دارایی فرانسه از تراکنش محدود اینستکس در روزهای آینده خبر داده است، گفت: اروپایی ها تعهد کاملا شفاف و روشن دارند، آنچه که مسلم و غیرقابل انکار بوده این است که اروپایی ها دو کار بعد […]

    محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه وزیر دارایی فرانسه از تراکنش محدود اینستکس در روزهای آینده خبر داده است، گفت: اروپایی ها تعهد کاملا شفاف و روشن دارند، آنچه که مسلم و غیرقابل انکار بوده این است که اروپایی ها دو کار بعد از خروج آمریکا از برجام انجام داده اند، ابتدا وقت کشی کردند و سپس به حواشی و  اموری که تاثیری برای رفع تحریم ها نداشت، پرداختند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: هر اقدامی که اروپایی ها انجام دهند که آثار آن فروش نفت ایران که حق مسلم ما است، نباشد و ارز حاصل از فروش نفت به خزانه کشور بر نگردد، برای ما قابل قبول نیست.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه کشور نباید فریب وقت کشی اروپایی ها را بخورد، اظهار داشت: نباید با مصاحبه وزیر دارایی فرانسه و وعده تراکنش محدود که ادامه مسیر حرکت بر روی ریل وقت کشی است، عقب نشینی کرد.

    وی تاکید کرد: بنابراین اگر دقیقا آنچه دولت اعلام کرده و برای اجرا آن زمان تعیین کرده است، از سوی اروپایی ها اجرا نشد، دولت باید به آنچه وعده داده است، برای کاهش تعهدات برجامی عمل کند.

    کوهکن در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: عقب نشینی غربی ها و مشخصا آمریکا در مقابل ایران به این دلیل بود که آنها متوجه شده اند ما به آنچه می گویم عمل می کنیم، بنابراین اگر سر سوزنی کوتاه بیایم آنها این باب را باز می کنند که با سیاست ستون به ستون وقت کشی کنند و ما را از توافقی که داشته ایم دور کنند، که به ضرر خودمان تمام می شود.

    این نماینده مجلس اظهار داشت: با عقب نشینی در واقع به نوعی با آمریکایی ها برای افزایش آثار تحریم همکاری کرده ایم و آنها امید واهی خواهند داشت که روزی بر سر سایر امور ما را سر میز مذاکره می آورند.

    عمل به گام های برجامی را از دولت مطالبه می کنیم

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه تعهدات اروپا مشخص و روشن است، گفت: اگر اروپا طی بیانیه ای تعهدات روشن خود را اعلام نکند و به آنچه گفته ایم عمل نکند، دولت آنچه که در باره فعالیت های هسته ای وعده  داده باید عمل کند، در شرایطی که در مسائل سیاست خارجی و به ویژه برجام ید واحده هستیم اما اگر دولت به آنچه گفته عمل نکند(گام های برجامی) ما مدعی می شویم و عمل به آن را مطالبه می کنیم.

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:

    @mohsenkoohkan

    🔹ایتا:

    eitaa.com/mohsenkoohkan

    🔹سروش:

    sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن با اشاره به وعده فرانسه برای انجام تراکنش محدود اینستکس: اروپایی ها روی ریل وقت کشی حرکت می کنند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی