امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۷:۰۷  آخرین بروزرسانی : تیر ۲ام, ۱۳۹۸
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر : 3115
  • محسن کوهکن در ابتدای مصاحبه گفت: این اولین مصاحبه ی من در این مورد است که مصاحبه ای تفصیلی است و ضمن این که میخواهم حرمت آقایان را حفظ کنم پیشنهاداتی دارم که قطعا برایشان چالش برانگیز خواهد بود اما چاره ای جز این نیست . ضمن اینکه شما هم بر خلاف آنهایی که معمولا […]

    محسن کوهکن در ابتدای مصاحبه گفت: این اولین مصاحبه ی من در این مورد است که مصاحبه ای تفصیلی است و ضمن این که میخواهم حرمت آقایان را حفظ کنم پیشنهاداتی دارم که قطعا برایشان چالش برانگیز خواهد بود اما چاره ای جز این نیست .
    ضمن اینکه شما هم بر خلاف آنهایی که معمولا یکطرفه خبر می نویسند و جرئت نمی کنند با ما صحبت کنند و می ترسند ، من از شما خواهش می کنم به آنها بگویید فلانی (کوهکن ) با ما شرط کرده و گفته است که هر مطلبی علیه من دارید و اگر در چهارچوب قانون است خودتان هم مطالب شان را منتشر کنید .
    یعنی من اصلا و ابدا معتقد به سانسور و این چیزها نیستم .
    ۸ سال هم که در مجلس هفتم و هشتم ، کارپرداز و ناظر فرهنگی بودم حتی از یک خبرنگار شکایت نکردم ضمن اینکه در مجلس ششم به وفور شکایت تنظیم شد . من می نشستم و با آنها صحبت می کردیم و رفع و رجوع می شد . فلذا اینکه من می خواهم دست شما در این مورد کاملا باز باشد .

    خبرنگار گیل و دیلم: جناب دکتر اولین سوال و اصلی ترین سوال ما باید از حضرتعالی این باشد که مالکیت این ساختمانی که تصاویرش در فضای مجازی منتشر شده متعلق به جناب کوهکن است یا خیر ؟

    کوهکن :

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ببینید من حدود شاید نزدیک به مثلا دوازده سیزده سال قبل با معرفی دو نفر از دوستان و برادران جبهه و جنگ که یکی از این عزیزان هم در شهرستان لاهیجان جانباز است به ما پیشنهاد کردند که آیا شما در جایی یا منطقه ای باغی یا خانه ای دارید که ما عرض کردیم خیر ، دنبالش بودم اما هنوز موقعیت نشده است. این عزیزان پیشنهاد کردند که در روستای لیالمان (داخل این روستا و خود بافت قدیمی این روستا ) زمین مناسبی که بخواهید بخرید و قابل استفاده هم هست وجود دارد .
    پس ببینید اصلا ورود من به لاهیجان از کجا شروع شده .

    کوهکن در ادامه بیان کرد: من قرار گذاشتم با این دوستان که الان هم هستند و یکی از ایشان ساکن لاهیجان است و دیگری ساکن شهرستان دیگر .
    من وقتی آمدم ، دیدم زمینی حدودا ۶۰۰-۷۰۰ متری و یک ساختمان قدیمی ۶۰-۷۰ ساله هم در داخل این زمین بوده و یک اتاقکی هم ساختند که حالا شاید برای پرورش کرم ابریشم یا هر چیز دیگری بود .
    ما صحبت کردیم و توافق کردیم و اولین خرید ما در لاهیجان در یک روستا ، داخل خود روستا (یک خانه روستایی ) ، حدود ۱۲ میلیون تومان بوده است .
    ببینید آنجایی که بنده زمین را خریدم همه ی اهالی محل شاهد هستند که یکی دو سال طول کشید تا به همان ساختمان موجودی که حتی قابل سکونت هم نبوده ، همان را بازسازی کردیم و من هر چند وقت یکباری که فرصت می کردم به آنجا می رفتم .

    وی در ادامه گفت: اگر از من سوال کنند که آیا در آنجا یک درخت یا بوته چای قطع کردید یا هر کار دیگری که بگویند ، عرض می کنم به شهادت همسایگان منطقه که شما به عنوان یک خبرنگار می توانید بروید و از آن ها سوال کنید من ۷۰-۸۰ اصله درخت مثمر در آنجا کاشته ام .

    یک بوته ی چای هم اصلا وجود نداشته که من بخواهم قطع کنم یا آتش بزنم.

    فلذا منی که چند دوره نماینده ی مجلس بودم ، منی که چند دوره در اتاق بازرگانی بودم ، ورودم به لاهیجان در یک روستا و در یک خانه قدیمی وساختمان نیمه متروکه ای که داشت بوده است . بعد از چندین سال این زمین را با یک زمین ۱۰۰۰ متری معاوضه کردم . منتهی منِ حقوقی کاملا واقف بودم زمینی را که باید بخرم حتما یا باید در محدوده خدماتی شهر باشد یا داخل طرح هادی روستا .

    وی افزود: کسانی که تخلف می کنند و یا منابع طبیعی را از بین می برند اینها یا بواسطه ی ارتباطاتی که دارند یا از منابع طبیعی زمین می گیرند یا خودشان مالک زمینی در خارج از محدوده طرح هادی روستا هستند که زمین کاربریش کاشاورزی است و حالا قانونی یا غیرقانونی میروند با تخلف اقدام به ساخت و ساز می کنند .

    یک برادری که ایشان به من گفت اجازه بدهید من خودم ورود پیدا کنم به نام اقای غلامحسین محمد خانی ، زمینی را داخل طرح هادی روستای لیالمان خریداری می کند ، درخواست پروانه می کند ، کمیسیون ، صدور پروانه ، نظرات کارشناسی بنیاد مسکن ، همه و همه را طی می کند ، پروانه می گیرد و شروع می کند به ساخت .
    این ساختمان که الان هم قابل رویت هست و تصاویرش هم موجود است ، به عرض ۹ متر است و سالنی دارد که طولش هم ده و نیم متر است . یعنی ویلایی که به عنوان لاکچری مطرح می کنند که آقای غلامحسین محمد خانی می گیرد داخل طرح هادی روستایی لیالمان ، وارد ساختمانش که می شوید یک سالن و آشپزخانه است از همانجا پله می خورد به سمت طبقه ی بالا که سه اتاق خواب هم در طبقه ی دوم دارد
    منتهی چون داخل شیب بوده شما از بالا که نگاه می کنید فکر می کنید این یک مجموعه ی چند طبقه است و کاملا هم از نزدیک قابل مشاهده است .
    فلذا نه من درخواست کاربری جایی داشتم و نه رفته بودم که زمینی را داخل طرح هادی بخرم و با ارتباطاتی داخل طرح هادی بیاورم و نه خواستم که بصورت غیرقانونی ساخت و سازی انجام داده باشم .
    این محل را بنده خریده بودم و حتی مدت ها پیش فروختم . و حالا آن زمین اصلا برای من نیست .

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت : ببینید من الان در لیالمان ، داخل بافت قدیمی خودِ همین روستا با صراحت و شفاف هم می گویم مالک ۷۰۰ متر زمین هستم که پروانه ی بنیاد مسکن دارد اما هنوز هیچ ساخت و سازی انجام نداده ام .
    در حدود چند ماه قبل آمدند و گفتند و آن شبکه معاند خارج از کشور هم منتشر کرد که فلانی (کوهکن) با استفاده از رانت از منابع طبیعی زمین گرفته و تغییر کاربری داده و ویلایی لاکچری ساخته است ‌.
    بنده در آنجا از اشخاصی که مالک بودند زمین خریدم ، اشخاصی که پروانه ساخت داشتند و اشخاصی که مجوزهای قانونی داشتند .

    چنانچه فقط یک خط اگر از جانب محسن کوهکن ، نامه ای یا درخواستی نشان بدهید که برای اخذ زمین از منابع طبیعی تقاضا کرده ام همه ی حرف های آقایان درست است و بنده ملکم در شهرستان لاهیجان را به کمیته امداد واگذار خواهم کرد.

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:

    @mohsenkoohkan

    🔹ایتا:

    eitaa.com/mohsenkoohkan

    🔹سروش:

    sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "ماجرای ویلای لاکچری محسن کوهکن از زبان خودش"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی