امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳:۵۸  آخرین بروزرسانی : بهمن ۴ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ | کد خبر : 465
  • دبير كل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه از دیدگاه اعتقادی ما یک ستون و عامل مورد نیاز است تا وحدت حول آن شكل بگيرد، گفت: آنچه که مردم را با یک درخواست به عرصه مشاركت در انقلاب فرامی‌خواند، ندای مرجع عالي قدر تشيع امام خميني(ره) بود.

    “محسن کوهکن” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهمترین عامل وحدت مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اتحاد و وحدت همیشه به “محور” نیاز دارد؛ چنان كه وقتی خداوند در قرآن می‌فرمايند «واعتصموا…» پس از آن «…بحبل‌الله» می‌آید؛ در واقع از دیدگاه اعتقادی ما یک ستون و عامل مورد نیاز است تا وحدت حول آن شكل بگيرد.

    وی با بيان اينكه به تعداد انسان‌ها سليقه و ايده وجود دارد، گفت: اگر قرار باشد افراد براساس سلایق فردی حرکت کنند، هیچ دو نفری نمی‌توانند دور هم جمع شوند.

    دبير كل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي با یادآوری حوادث سال‌هاي ۵۶ و ۵۷ گفت: قضایای مختلف قم، تبریز، اصفهان، تهران و … نشان داد آنچه که مردم را با یک درخواست به عرصه مشاركت در انقلاب فرامی‌خواند، ندای مرجع عالي قدر تشيع امام خميني(ره) بود.

    کوهکن افزود: قبل و بعد از انقلاب اسلامی احزاب و گروه‌هایی بودند که در آن زمان (به وي‍ژه قبل از فروپاشی نظام شوروی سابق) بروبیا و جولانگاه زیادی داشتند، اما هیچگاه نشد که اطلاعیه بدهند و مردم به دعوت آنها لبیک گویند؛ دلیل این انسجام “مبانی اعتقادی” مردم بود.

    وی با بیان اینکه دلیل انسجام مردم در هشت سال دفاع مقدس نیز همین مقوله اعتقادی بود، گفت: چون امام خمینی (ره) آبرو و عزتی برای اسلام، مسلمین و به ویژه شیعه بودند و حرفشان همواره با تاکید بر «قال‌الله …» «قال صادق…» و … بود، مردم با جان و دل به رهبرشان اعتماد کرده و در عرصه جنگ حاضر شدند.

    دبير كل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي درباره شرایط وحدت در جامعه امروز ایران اظهار داشت: واقعیت این است که در هر جامعه‌ای ریزش‌ها و رویش‌هایی وجود دارد؛ ریزش‌ها گاهی فیزیکی است، افرادی با دل و جان برای انقلاب سرمایه‌گذاری کردند كه عمر آنها به پایان رسیده و امروز در بین ما نیستند.

    کوهکن با اشاره به نوع دیگری از ریزش‌ها گفت: عده‌ای هم هستند که علي‌رغم حضور موثر در روند شكل‌گيري انقلاب اسلامي، به دليل منفعت‌طلبي‌ و دنياطلبي‌ها از خط انقلاب خارج شده‌اند.

    نايب رئيس دوم جبهه خط امام و رهبري افزود: عده‌اي امروز هستند كه ممكن است در زمان انقلاب اسلامي و حتي در زمان حيات حضرت امام(ره) حضور نداشته‌اند اما حاضرند جان خود را براي حراست از نظام و انقلاب اسلامي بدهند.

    وی در پايان تاكيد كرد: امروز کسانی پای انقلاب هستند که وقتی براي اين انقلاب احساس خطر می‌کنند، حتی قبل از آنكه مقام معظم رهبری از آنها بخواهد، صحنه‌های زیبایی چون “۹ دی” را می‌آفرینند.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "“ندای مرجع عالي قدر تشيع” عامل وحدت مردم در پيروزي انقلاب اسلامي بود"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی