امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۳:۱۹  آخرین بروزرسانی : دی ۱۷ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | کد خبر : 231
  • دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار گفت: ما در کشور شرکت‌های مشاوره تخصصی برای بررسی سرمایه گذاری و توجیه اقتصادی آن نداریم. “محسن کوهکن” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اساسا در کشور ما تقاضا برای اخذ تسهیلات بانکی به نسبت اعتبارات فرا‌تر است، چراکه اگر مانند سایر کشور‌ها مجموعه تسهیلات سیستم بانکی کمتر […]

    دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار گفت: ما در کشور شرکت‌های مشاوره تخصصی برای بررسی سرمایه گذاری و توجیه اقتصادی آن نداریم.

    “محسن کوهکن” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اساسا در کشور ما تقاضا برای اخذ تسهیلات بانکی به نسبت اعتبارات فرا‌تر است، چراکه اگر مانند سایر کشور‌ها مجموعه تسهیلات سیستم بانکی کمتر از تقاضا باشد، به صورت طبیعی رانت و رابطه بازی مفهوم پیدا نمی‌کند.

    وی ادامه داد: در روابط اقتصادی ما این مسئله فرهنگ شده است که برای سرمایه گذاری آورده متقاضی ۲۰ درصد و ۸۰ درصد مابقی را سیستم بانکی تسهیلات دهد، این نقل و انتقالات تسهیلات نوعی مشارکت میان بانک و سرمایه گذار است که بانک در عمل شریک نیست.

    عضو شورای مرکزی جبهه پیروان اضافه کرد: در دنیای امروز استفاده از منابع سرگردان برای تامین سرمایه گذاری فرهنگ شده است، چرا که شرکت‌ها با عناوینی مختلف (سهامی عام و خاص) در ابتدا منابع سرگردان نزدیکان خود را جمع آوری کرده و به نوعی افراد را در پروژه‌ها شریک می‌کنند، اما ما نه تنها مشوقی در این زمینه نداریم، بلکه گاهی آنان را مجازات می‌کنیم.

    کوهکن با بیان اینکه ما در کشور شرکت‌های مشاوره تخصصی برای بررسی سرمایه گذاری و توجیه اقتصادی آن نداریم، افزود: این سیستم در کشور وجود نداشته و تصمیمات پخته نیست، اگر افراد به دنبال رانت نروند، در سرمایه گذاری کمتر از قوه فکری که نظر کار‌شناسان در آن دخیل است، استفاده می‌کنند.

    نایب رئیس جبهه پیروان شرکت‌های مشاوره تخصصی در زمینه اقتصاد را حلقه مفقوده‌ای در کشور عنوان کرد و گفت: توان کار‌شناسی بانک‌ها محدود است و نمی‌تواند در بخش تولید، معدن، و.. با گستردگی این بخش‌ها به صورت خاص تمام موارد را بررسی کرده و برای آزاد کردن قسط به قسط وام‌ها نظر کار‌شناسی ارائه کند، بنابراین به دلیل همین حلقه مفقوده طرح‌ها اقتصادی نیست و شکست می‌خورد.

    کوهکن به سرمایه گذارانی که با نیت خوب سرمایه گذاری در مناطق محروم از بانک‌ها تسهیلات می‌گیرند، اشاره و اظهار داشت: طرح‌های اقتصادی در چنین مناطقی با ظرفیت نیروی انسانی ماندگار می‌شوند و عدم پیشرفت در مناطق محروم همان عقب ماندگی در ظرفیت نیروی انسانی است، چنانچه که منطقه‌ای با وجود نیروی انسانی به تدریج در اقتصاد موفق شده است.

    وی با بیان اینکه برخی در استان‌های کشور به صرف استفاده از تسهیلات در مناطق محروم، وام دریافت می‌کنند اما بسیاری از آن‌ها به دلیل عدم پیش بینی برخی مشکلات شکست خورده‌اند، ادامه داد: اگر با این چشم نگاه کنیم که آن‌ها اموال مردم را نداده و بالا کشیده‌اند، نگاه رادیکالیستی و نادرستی است، چرا که بایستی میان کسانی که به سیستم بانکی بدهی دارند، مورد به مورد بررسی صورت بگیرد.

    دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار با اشاره به اینکه سرمایه‌دارانی با دریافت تسهیلات مبلغ وسیعی را در اطراف پایتخت زمین خریداری می‌کنند، گفت: برخی به اسم احداث کارخانه ۱۰ درصد مبلغ را هزینه کرده و ۹۰ درصد آن را در تهران زمین خریداری می‌کنند، این از جمله مواردی است که قطعا نباید هیچگونه ترحمی صورت بگیرد، حتی بایستی اسم چنین اشخاصی در لیست سیاه برده شده حتی هیچ سیستم دولتی و غیر دولتی حق واگذاری تسهیلات به آن‌ها را ندهد.

    عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه بایستی بسترهای اقتصادی سالم شود، افزود: کلیه بدهکاران تسهیلات بانکی اعم از بدهکاران کلان و خرد بدهکارند، امروزه مردم اینگونه تصور می‌کنند که بدهکاران کلان بانکی بدهی خود را پرداخت نمی کنند در عین حال که خود آنان برای پرداخت وام ازدواج، معطل مانده‌اند.

    وی افزود: این فضا سلب اعتماد از مسئولان است، کسانی که نظام را دوست داشته و انگیزه اعتقادی برای دفاع از آن دارند باید دست به دست یکدیگر دهند، تا اطمینان ملت از مسئولان ضعیف نشود.

    کوهکن در پایان خاطرنشان کرد: در یک تعامل و همگرایی صددرصدی سیستم بانکی با دستگاه قانونگذاری و قضایی برای پرکردن خلاء و نقاط کور اقتصادی تلاش شود، مسئله‌ای که یک شبه قابل حل نیست و باید قدم به قدم پیش رفت.

  • برچسب ها : , , ,
  • نظرات کاربران در "برخی با نیت “تسهیلات برای مناطق محروم”در پایتخت زمین می‌خرند/شرکت‌های مشاوره تخصصی حلقه مفقوده سیستم بانکی"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی