امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱:۴۴  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۸ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ | کد خبر : 656
  • جريان اصولگرايي عمدتا با معيار پيدا کردن افرادي که کارآمدي مجلس را بالاتر ببرند، جلو رفته است.

    محسن کوهکن، نايب رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري و نماينده سابق مجلس، در گفتگو با خبرنگار سياسي آريا در خصوص حضور افزايش تعداد خانم ها در ليست نهايي اصولگرايان گفت: جريان اصولگرايي به ويژه جبهه متحد اين دوره برخلاف تمام دوره هاي گذشته به موضوع حضور بانوان در انتخابات و مجلس از يک تراز خيلي بالاتري نگاه کرده است. در گذشته در ساختار ستادها، بانوان به عنوان يک واحدي تحت عنوان اقشار در انتخابات حضور پيدا مي کردند اما اين دوره خودشان کميته و مسئول داشتند. قبلا هم اعلام کرديم با سه هدف حفظ وضع موجود به لحاظ کمي، حمايت از بانوان مستعدي که در برخي حوزه هاي کشور حضور دارند، مطالعه و برنامه ريزي براي آينده که با يک شيوه معقول و منطقي امکان افزايش تعداد نماينده ها را بررسي کنند، وارد انتخابات شديم. لذا جريان اصولگرايي به دور از شعار وارد اين موضوع شد و اولين نتيجه آن را در انتخابات مجلس دهم زماني که ليست نهايي داده شود، شاهد خواهيم بود.
    وي در پاسخ به اين سوال که آيا تمام تشکل هاي اصولگرا بعد از اعلام ليست نهايي به نفع ليست واحد انصراف خواهند داد؟، گفت: اگر کسي اصولگرا باشد و شرايط را درست و دقيق درک کند، به نفع ليست واحد انصراف مي دهد. اگر افرادي به سمت و سوي دو ليسته کردن، بروند کار آنها حداقل در تاريخ انتخابات ثبت خواهد شد که به راه اتحاد و همگرايي نرفتند. هر کس به نوبه خود مي تواند به نفع ليست واحد کنار بکشد. من خودم با توجه به اينکه تشکل هايي مطرح کرده بودند و پيشنهادهايي داده بودند و پيش بيني هم مي شد، جز ليست باشم اما با صراحت اعلام کردم که انصراف مي دهم تا پوشش سلايق مختلف فراگيرتر شود.
    کوهکن در پايان در خصوص اظهارات روز گذشته آقاي باهنر و سئوال خبرنگار آريا مبني بر اينکه در ترکيب ليست نهايي اصولگرايان حداقل ده تا ۱۲ نفر از نيروها هيچ وابستگي به جريانات سياسي درون اصول‌گرايي ندارند، آيا اصولگرايان به سراغ چهره هاي جديد از ديگر جريان هاي سياسي کشور از جمله طيف اعتدال گرايان رفته اند؟ گفت: جريان اصولگرايي عمدتا با معيار پيدا کردن افرادي که کارآمدي مجلس را بالاتر ببرند، جلو رفته است. جريانات اصولگرايي شامل تشکل هاي پايداري، ايثارگران، رهپويان و جبهه متحد است و اين امکان وجود دارد فردي اصولگرا و کارآمد باشد، اما از درون اين تشکل ها نباشند که مي توان صحبت هاي آقاي باهنر مبني بر اينکه ده تا ۱۲ نفر از کانديداهاي ليست نهايي وابستگي به جريانات سياسي درون اصولگرايي ندارند را در اين راستا ارزيابي کرد.

  • برچسب ها : , ,
  • نظرات کاربران در "در ليست ۳۰ نفره اصولگرايان نگاه ويژه به بانوان شده است/ جريان اصولگرايي با معيار کارآمدي جلو رفته است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی