امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰:۰۴  آخرین بروزرسانی : خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | کد خبر : 1576
  • نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی که با تنی چند از شهرداران شهرستان با فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان دیدار داشت، تصریح کرد: بکوشیم تا با افزایش همگرائی میان بخش های دولتی از فعالیت های بخش خصوصی در حوزه گردشگری حمایت کنیم. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی […]

    نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی که با تنی چند از شهرداران شهرستان با فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان دیدار داشت، تصریح کرد: بکوشیم تا با افزایش همگرائی میان بخش های دولتی از فعالیت های بخش خصوصی در حوزه گردشگری حمایت کنیم.
    به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، محسن کوهکن در این دیدار که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان، جمعی از مدیران اداره کل و شهرداران شهرهای شهرستان لنجان همراه بود، با ایراد سخنانی تأکید کرد: امروزه همگی ما به این نتیجه دست یافته ایم که یکی از مهمترین راهبردهای توسعه اقتصادی کشور، صنعت گردشگری است و این در حالی است که با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، معتقدیدم منابع مردمی نقش مهمی در توسعه این صنعت ایفا می کنند.
    کوهکن همچنین تأکید کرد: با توجه به وجود هزاران اثر تاریخی در کشور به ویژه در استان اصفهان، امروز همگی ما بر این نکته معترفیم که برای حفظ میراث فرهنگی نباید تنها به منابع دولت اکتفا کرد بلکه بستر سازی در راستای حضور مؤثر بخش خصوصی در صحنه می تواند راهکار مناسبی در راستای حفظ میراث فرهنگی و توسعه گردشگری بشمار رود.
    نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس همچنین در این راستا اظهار داشت: مهمترین تقاضای ما از دولت محترم این است که کارگزاران دولت تمامی تلاش خود را در راستای ایجاد همگرائی بیشتر میان بخشهای مختلف دولت(سازمانهای مختلف) ایجاد نمایند تا بدین وسیله ضمن تسریع در روند توسعه گردشگری، بخش خصوصی در حوزه گردشگری با اطمینان کامل به سوی سرمایه گزاری در این حوزه گرایش یابد، لذا امروز یکی از بزرگترین مشگلات در کشور نه تنها کمبود منابع مالی نیست، بلکه مشکل اصلی یا کمبود قوانین در این حوزه است و یا این که هماهنگی لازم میان دستگاههای دولتی جهت حمایت از بخش دولتی وجود ندارد. لذا همگی باید دست در دست یکدیگر، بویژه در مجلس جدید به سوی حل مشگلات قانونی سرمایه گذاران حرکت کنیم.
    در ادامه این نشست مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز با ایراد سخنانی، ضمن خیرمقدم به نماینده منتخب شهرستان لنجان و همچنین مدیران شهرستان و همچنین ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: اعتقاد دارم حضور نماینده محترم در شهرستان لنجان در اداره کل میراث فرهنگی، به عنوان اولین سازمان دولتی استان، نشان از عزم جدی ایشان و همکارانشان در راستای توسعه استان و شهرستان از منظر میراث فرهنگی و گردشگری است.
    وی تصریح کرد: خوشبختانه آثار تاریخی شهرستان لنجان به موقع پایش می شود و امروز ما مشکل اساسی برای مرمت این آثار در شهرستان نداریم، با این وصف مرمت پل تاریخی «کله» در دستور اداره کل قرار گرفته است، لذا مرمت این پل تاریخی در راستای تشکیل کمیته پایش پلهای تاریخی زاینده رود به زودی آغاز می گردد.
    اله یاری همچنین با توجه به گزارش شهرداران شهرهای شهرستان مبنی بر تهیه طرح های جامع گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد، با عنایت به لزوم بازنگری در طرح جامع گردشگری استان، در راستای توسعه بهینه گردشگری استان، این طرح که چند سال قبل تهیه شده مورد بازنگری قرار گرفته که در این راستا طرحهای جامع گردشگری شهرهای لنجان می تواند مکمل مناسبی برای بازنگری در طرح جامع استان به ویژه در این شهرستان بشمار رود.
    در ادامه این نشست پس از ارائه گزارش از روند طرح های مرمتی و گردشگری شهرهای شهرستان، توسط شهرداران این شهرها، مقرر گردید: تا مرمت بنای «چهار برج» شهر باغبادران، مرمت پل کله، همچنین حمایت طرح های گردشگری در شهرهای باغبادران، بامشاد، چرمهین و سده لنجان در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.
    همچنین در پایان این نشست مقرر گردید تا مسائل و مشکلات قانونی در حوزه توسعه گردشگری توسط کارشناسان اداره کل احصاء شده و سپس جهت بحث و بررسی در مجلس شورای اسلامی، به نمایندگان محترم مجلس ارائه گردد.
    همچنین در ادامه این نشست طرح برگزاری همایش سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و معرفی فرصتهای گردشگری شهرستان لنجان مورد تصویب قرار گرفت .
    گفتنی است در پایان این نشست از تلاش های مهندس میثم محمدی شهردار شهر سده لنجان در راستای تأسیس اولین موزه خصوصی محصول برنج در کشور با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان و نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تقدیر به عمل آمد.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان تأکید کرد: همگرایی بخش های دولت جهت حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری افزایش یابد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی