امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰:۰۳  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۶ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر : 1647
  • نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتخار حزب جمهوری اسلامی عدم حمایت از بنی صدر و فارسی بود چون نمی خواست در ابتدای کار خود اشتباه کند یا تصمیم شبه دار اتخاذ کند. محسن کوهکن ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص علل تشکیل حزب جمهوری اسلامی، اظهار داشت: بزرگان انقلاب […]

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتخار حزب جمهوری اسلامی عدم حمایت از بنی صدر و فارسی بود چون نمی خواست در ابتدای کار خود اشتباه کند یا تصمیم شبه دار اتخاذ کند.

    محسن کوهکن ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص علل تشکیل حزب جمهوری اسلامی، اظهار داشت: بزرگان انقلاب و کسانی که نقش اصلی در انقلاب داشتند پس از حضرت امام خمینی(ره) از جمله شهید مظلوم بهشتی، مقام معظم رهبری و برخی از علمای دیگر با دور نگری می دانستند نظامی بر پایه مبانی اعتقادی و ریل جمهوریتی قرار است که شکل بگیرد بدون کار تشکیلاتی و مرتبط کردن نیروهای انقلاب بعد از فرو پاشی نظام طاغوت در عمل امکان پذیر نیست.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مجموعه که از تشکیلاتی ترین روحانیونی بودند که هم جایگاه علمی آن هاو هم اینکه جایگاه مبارزاتی آن ها پیش از انقلاب کاملا شفاف و روشن است به فکر راه اندازی حزب افتادند.

    کوهکن ریزی ادامه داد: حزب جمهوری اسلامی پا گرفت و  اعضای شورای مرکزی اولیه آن نیز مشخص بود که در نهایت اولین دبیر کلی را هم که انتخاب کردند یکی از منظم ترین، منضبط ترین و تشکیلاتی ترین روحانیونی که به خیلی از مبانی مسط بود را انتخاب کردند که شهید آیت الله دکتر بهشتی بود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در حال حاضر بیش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی می گذرد که تشکل های دیگری مجوز گرفتند و تشکیل شدند، حتی در زمان برخی از دولت ها، برخی احزاب دولت ساخته شکل گرفتند که توانستند از موقعیت دولت برای گسترش کار خود استفاده کنند ولی هیچ کدام از این ها نتوانستند مانند حزب جمهوری اسلامی در همان ابتدای کار خود، کار حزبی انجام دهد.

    وی افزود: حزب جمهوری اسلامی در استان ها و شهرستانها تشکیل حوزه ها و کانون های حزبی را در پیش گرفتند که تا دور ترین نقاط کار حزبی انجام می دادند و این حزب چند کنگره را نیز انجام داد که بسیار فراگیر بود و اشخاص وزین و صاحبنظری در کنگره شرکت می کردند.

    نماینده مردم لنجان اظهار داشت: فعالیت های حزب جمهوری اسلامی بر روی ریل فعالیت های حزبی بود و مرکزیت آن بر اساس استفاده از خرد جمعی بود و جریان هفتم تیر که اتفاق افتاد زمان مسئولیت و دبیر کلی شهید بهشتی، مجموعه ای از هم فکران خودشان را که در دولت بودند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته دولت حزب جمهوری اسلامی را تشکیل نداد، بلکه این افرادی که نام برده شدند حزبی را شتکیل دادند و جلسه ای که بر اساس جنایت فردی مافق ۷۲ نفر به عدد شهدای کربلا شهسد شدند، دبیر کل حزب، به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس، تعدادی از وزرا و مسئولان در جلسه حضور داشتند و نهایتا در آنجا دستور کار جلسه بررسی اوضاع و احوال کشور با توجه به مشکلاتی بود که دشمنان داخلی و خارجی به وجود می آوردند.

    کوهکن ریزی ادامه داد: در اویل انقلاب که اشخاص همدیگر را نمی شناختند و امکان نفوذ در برخی مجامع وجود داشت، این حزب توانست، نقش بازدارندگی خود را در جلوگیری از نفوذ افراد نا همراه با انقلاب که سوء استفاده گر بودند را به خوبی ایفا کرد.

    وی افزود: یکی از افتخارات این حزب این بود که در بررسی های خودش شخصی مانند ابوالحسن بنی صدر را که با تبلیغات پوپولیستی کاندیدا شده بود را به عنوان کاندیدای خود معرفی نکرد. زمانی که بر روی تابعیت جلال الدین فارسی مسئله ای مطرح شد، این حزب نخواست که در اولین اقدامات خود کوچکترین تصمیم شبهه ناکی را اتخاذ کند.

    نماینده مردم لنجان گفت: مرحوم آقای دکتر حبیبی را به عنوان کاندیدای حزب جمهوری اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد این در حالی بود که این حزب می دانست دکتر حبیبی رای نمی آورد ولی هدفشان این بود که مردم متوجه شوند این تشکل با رئیس جمهور شدن فردی به نام ابوالحسن بنی صدر مخالف هستند که بعد هم رفتار، تصمیمات، افکار بنی صدر باب این نظام نبود بلکه علیه نظام بود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خدماتی که حزب جمهوری اسلامی در همان مدت کوتاه عمر خود برای نظام انجام داد هم خدمات بزرگی بود و هم سرمایه گذاری سنگینی را برای نظام کرد که دبیرکل خودش و اعضای خودش را در حادثه ۷ تیر از دست داد.

    کوهکن ریزی بیان کرد: من معتقد هستم کشوری که به طور میانگین هر سال انتخابات برگزار می کند و مردم سیاسی هستند و در انتخابات مختلف تصمیم گیری می کنند، این کشور نمی تواند بدون حزب باشد.

    وی افزود: به دلیل خلا حزبی در کشور اگر از رئیس جمهور فعلی، رئیس جمهور سابق و رئیس جمهور اسبق بپرسید که تا ۳ ماه پیش از انتخابات آیا فکر می کردید که رئیس جمهور می شوید، تصور می کنم که پاسخ آن ها این خواهد بود که تا ۳ ماه پیش از انتخابات فکر نمی کردم که رئیس جمهور شوم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود جایگاه رئیس جمهور در کشور که بعد از مقام معظم رهبری در دومین مقام کشور را دارند با توجه به اتفاقات و مناظراتی که در روزهای نزدیک به برگزاری انتخابات انجام می شود، برای جذب یا ریزش رای موثر باشد.

    کوهکن ریز یگفت: به طور قطع و یقین ما به دو حزب برنامه محور نیازمندیم تا در انتخابات ریاست جمهوری گزینه خود را معرفی کنند و مسئولیت پذیر باشند و بر روی کار رئیس جمهور جدای از نظارت های قانونی، نظارت حزبی هم داشته باشند تا اجازه ندهند یک رئیس جمهور تصمیمات خودسرانه اتخاذ نکند.

    نظام اجرائی ما اگر حزبی شد دیگر رئیس جمهوری سرکار نمی آید که خود را یک پدیده بداند و اطرافیانش نیز بر پدیده بودن او صحه بگذارند و همه تصمیم گیری ها به شخص او ختم شود و تبعات منفی ناشی از عدم استفاده از خرد جمعی را بر مملکت تحمیل کند./

     

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "افتخار حزب جمهوری اسلامی عدم حمایت از بنی صدر و فارسی بود/ رئیس جمهوری که خود را پدیده بداند مشکلاتی را بر کشور تحمیل می کند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی