امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۲:۰۴  آخرین بروزرسانی : شهریور ۱۱ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ | کد خبر : 1934
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن در نشست علنی (یکشنبه ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۷ از ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس، در مورد نگارش نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری درباره‌ اعدام‌های سال ۶۷ خطاب به علی مطهری گفت: ما از شما به عنوان عضو هیأت […]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن در نشست علنی (یکشنبه ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۷ از ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس، در مورد نگارش نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری درباره‌ اعدام‌های سال ۶۷ خطاب به علی مطهری گفت: ما از شما به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس خواهش داریم تا زمانی که به عنوان نایب رئیس مجلس هستید از هر گونه نطق و نامه ای با مضامین خاص اجتناب کنید؛ حداقل در شرایط فعلی که مردم درگیر بیکاری و بی پولی فرزندانشان هستند و تبعیض ها ومشکلات اقتصادی وجود دارد و این موضوعات در تمام نظرسنجی ها احصا و مطرح شده است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زیبنده اعضای هیأت رئیسه مجلس نیست که نامه بنویسند و یا مطلبی بگویند که خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان درست کند. در هفته دولت که رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور توسط منافقان ترور شد، نباید مطالبی گفته یا نامه ای نوشته شود که اذهان عمومی گمان کنند از مسئله اصلی مملکت -که پرداختن به خدمات به مردم است- دور شده ایم.

    وی بیان کرد: اصل مهم در این موضوعات، اتفاقی است که منافقان در این کشور انجام داده و ده ها هزار نفر را شهید کردند و این موضوع، اصلا سیاسی، گروهی یا فراکسیونی نیست.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: نباید مطالبی بگوییم که دیگران برداشت کنند رفتار و گفتار و آنچه که مورد نظر حضرت امام بوده را زیر سوال برده ایم.

    وی خطاب به مطهری گفت: من شما را متهم نمی کنم اما از شخصیتی مثل شما این انتظار است طوری بگویید و بنویسید که بیگانگان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی چنین برداشتی نکنند لذا خواهش می کنم در پاسخ من نفرمایید که بروید آن نامه را بخوانید!

    کوهکن تاکید کرد: برای فردی که در شأن او بوده که عضو هیأت رئسه مجلس باشد، «تدبیر» از بدیهیات است؛ لذا باید رعایت شود.

    نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: در غیاب دکتر لاریجانی باید از ایشان تشکر کنم چرا که از نادر شخصیت هایی است که در تمام سخنرانی ها مسائل امنیت ملی را مراعات می کند لذا از شما نیز خواهش می کنم حداقل تا زمانی که در این سمت و رئیس ما هستید ما را درگیر چنین مسائلی نکنید.

    وی خطاب به مطهری با بیان اینکه خواهش می کنم یک جواب صادقانه بدهید، گفت: باید بپذیریم که به اندازه کافی مشکل داریم و ما نباید حاشیه سازی کنیم. یک بیت و خانواده که سال ها فتنه گری و خون به دل امام کرده است، نامه ای نوشته و فایلی را منتشر می کند.

    این نماینده مجلس گفت: دشمنان در جریان این رفتار، بعضی از نامه ها، اقدامات و گفته های دیگران را در کنار عمل این خانواده قرار دهند و تفسیر خودشان را می کنند و شاید هم خدایی نکرده شما را به مسائلی متهم کنند که من می دانم در وجود شما نیست.

    مطهری: نایب رئیسی دلیل بر نزدن حرف حق نمی شود

    همچنین علی مطهری در پاسخ به تذکر کوهکن با تاکید بر اینکه اولاً برخلاف آنچه که فرمودید که نگویم بروید نامه را بخوانید، کاملاً روشن است که شما نامه را نخواندید، تصریح کرد: انشاالله بروید و نامه را بخوانید؛ ضمن آنکه نباید مسائل را با هم مخلوط کنیم چرا که کار درستی نیست.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه هر مسئله باید در جای خودش حل شود، ادامه داد: هر وقت به مسائل فرهنگی می پردازیم می گویید این همه مشکل معیشتی وجود دارد ،حالا چرا به سراغ این مسئله رفته اید. در حالی که هر مسئله باید در جای خودش حل شود. اینطور نیست که ما فقط به یک بعد جامعه بپردازیم.

    وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در رابطه با اینکه می فرمایید امام زیر سوال رفته اند، باید بگویم؛ چه کسی گفته امام زیر سوال رفته است؟ بحث درباره نحوه اجرای حکم امام بود که اگر کوتاهی هایی صورت گرفته، عاملان بیایند و توضیح دهند.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه می فرمایید صحبت های من باعث استفاده بیگانگان می شود باید در پاسخ بگویم؛ چه استفاده ای؟

    وی ادامه داد: به هر حال در خیلی از جاها خود امام(ره) و مقام رهبری صحبت هایی کرده اند که مورد تمجید بیگانگان و رسانه های آنها قرار گرفته است.

    وی با بیان مثالی در رابطه با مطلب فوق افزود: زمانی که منشور ۸ گانه امام صادر شد که مثلا تجسس نکنید و شنود نگذارید و از این قبیل مسائل، رسانه های بیگانه یک هفته از امام تمجید می کردند؛ لذا این دلیل نمی شود که بگوییم امام مخالف انقلاب صحبت کرده یا مخالف انقلاب بوده است.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نایب رئیسی هیچ ربطی به این ندارد که حرف حق را نزنیم. هر چند در مواقع اداره جلسه، ممکن است ملاحظاتی داشته باشیم اما هر نماینده آزاد است در هر جا نظر خود را بگوید. ضمن آنکه بحث اصلی در آن نامه، این بوده که توضیحات لازم در رابطه با این موضوع داده شود لذا این کار به معنای حمایت از منافقان نیست و چنین تعبیراتی، حرف باطلی است.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن خطاب به مطهری در صحن علنی: مطالبی نگوییم که دیگران برداشت کنند آنچه را مورد نظر امام بوده زیر سوال برده ایم"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی