امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰:۰۵  آخرین بروزرسانی : آبان ۱۰ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ | کد خبر : 2046
  • محسن کوهکن ریزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح ابعاد و اهداف سفر موگرینی به تهران، گفت: تحرکات غربی ها در چند هفته اخیر نشان می دهد که استراتژی ایران، روسیه و سوریه و همراهی عراق و برخی دیگر از کشورها در عرصه سوریه نتیجه بخش بوده و این اقدامات موجب […]

    محسن کوهکن ریزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح ابعاد و اهداف سفر موگرینی به تهران، گفت: تحرکات غربی ها در چند هفته اخیر نشان می دهد که استراتژی ایران، روسیه و سوریه و همراهی عراق و برخی دیگر از کشورها در عرصه سوریه نتیجه بخش بوده و این اقدامات موجب تضعیف و به حاشیه رفتن تکفیری ها شده است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی غربی ها نسبت به ارتباطات و تعامل ایران، روسیه و سوریه بسیار حساس شده اند، از طرف دیگر این کشورها نمی خواهند خودشان را از معادلات منطقه ای به ویژه در حوزه سوریه دور کنند.

    وی افزود: به نظر من سفر موگرینی در شرایط کنونی با هدف کسب اطلاعات جدید و بیشتر درباره تحولات منطقه ای و تعاملات اخیرا روسیه، ایران و سوریه و هماهنگی های این سه کشور است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به شکست استراتزی کشورهای غربی در بحران سوریه، افزود: در شرایط کنونی شاهد تغییر مواضع و رویکرد این کشورها در عرصه سوریه هستیم، آن ها در آغاز بحران اعلام می کردند که حتما باید بشار اسد از قدرت کناره گیری کند، اما امروز از مواضع قبلی خود عقب نشینی کرده اند.

    وی ادامه داد: حال برای اجرای برنامه های خود، از ابزار دیپلماسی استفاده می کنند تا بتوانند به برخی از نتایج خود دست پیدا کنند.

    «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انجام مذاکرات «سطح بالا» پیرامون بحران سوریه امروز به تهران سفر می کند و سپس در روز دوشنبه عازم ریاض خواهد شد./

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن ریزی مطرح کرد: سفر موگرینی به تهران؛ پیامد حساسیت بالای غرب نسبت به روابط ایران، روسیه و سوریه"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی