امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۱:۲۹  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۷ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر : 2417
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به سخنان جانشین ولیعهد عربستان سعودی درباره ایجاد شکاف میان تهران و مسکو ، گفت: در عرصه روابط بین الملل موضع گیری علنی پیشنهاد رشوه به منزله خرید وقت برای خروج از استیصال است. نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به سخنان جانشین ولیعهد عربستان سعودی درباره ایجاد شکاف میان تهران و مسکو ، گفت: در عرصه روابط بین الملل موضع گیری علنی پیشنهاد رشوه به منزله خرید وقت برای خروج از استیصال است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بده بستان های میان کشورها لزوما رسانه ای نمی شود گفت: موضع گیری محمدبن سلمان نشان می دهد که ریاض به حداقل ها قانع شده است که این اتفاق فی نفسه شکست راهبردهای کلان سعودی محسوب می شود.

    وی در ادامه گفت: اگر راه حل سعودی ها معطوف به قطع حمایت از تروریسم تکفیری در خاورمیانه است ؛ قطعا تهران از آن حمایت می کند.

    کوهکن گفت: موسسه سلفی «بن باز» در چچن در حقیقت راه نفوذ داعش به آسیای میانه است که تاکنون هزینه های سنگین امنیتی برای روسیه ایجاد کرده است و ما رد پای این مسئله را از کانال های ترکیه ای در بمب گذاری اخیر سنت پترزبورگ مشاهده کردیم.

    وی تشریح کرد: متاسفانه ثروت سعودی ها در جهت حمایت از تروریسم هزینه می شود که برای جهان اسلام و مردم خاورمیانه ایجاد مشله کرده است.

    این نماینده مجلس گفت: عربستان از یک طرف به کرملین پیشنهاد همکاری اقتصادی می دهد و از طرف دیگر به لحاظ امنیتی مسکو را به چالش می کشد.

    وی تاکید کرد: عربستان بزرگ ترین شکست خورده جنگ عراق و سوریه است و در یمن به شکل تحقیرآمیزی زمین گیر شده است و تلاش می کند ضمن اخلال در تعاملات مسکو با تهران و فریب کرملین از مهلکه ای که گرفتار شده ، فرار کند.

    کوهکن گفت: سعودی ها گمان می کنند با پیشنهادات فریبنده توانایی تطمیع روسیه را دارند اما واقعیت اینجاست که پوتین قطعا فریب شاهزاده جاه طلب سعودی را نخواهد خورد زیرا تبعات این اتفاق برای کرملین غیرقابل محاسبه است.

    گفتنی است کهبن‌سلمان، در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که هدف اصلی عربستان سعودی این است که «روسیه را متقاعد کند تا تمامی برگه‌های خود را به نفع ایران در منطقه قرار ندهد.»

    وی افزود: «عربستان سعودی تضمینی بهتر از تهران در این منطقه است.»

    جانشین ولیعهد سعودی تصریح کرد، به منظور متقاعد کردن روسیه به این امر، «ما اخیرا سیاست نفتی خود را با مسکو هماهنگ کردیم و این مهم‌ترین معامله برای روسیه در عصر حاضر است.»/

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: ضربه‌های آل سعود به نعل و میخ در حوزه روابط با سوریه / پوتین فریب شاهزاده جاه طلب سعودی را نمی خورد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی