امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱:۳۳  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۷ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر : 2528
  • محسن کوهکن نائب رییس جبهه پیروان خط امام رهبری و عضو فراکسیون ولایت مجلس در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین در این خصوص که آیا فعالیت های آینده اصولگرایان در قالب “جمنا” خواهد بود و یا به شکلی دیگر پیگیری می شود، گفت: چه جریان اصلاح طلب و چه اصولگرا دو راه بیشتر ندارند […]

    محسن کوهکن نائب رییس جبهه پیروان خط امام رهبری و عضو فراکسیون ولایت مجلس در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین در این خصوص که آیا فعالیت های آینده اصولگرایان در قالب “جمنا” خواهد بود و یا به شکلی دیگر پیگیری می شود، گفت: چه جریان اصلاح طلب و چه اصولگرا دو راه بیشتر ندارند یا اینکه مجموعه افراد و طرفدارانشان زیر سقف یک یا دو حزب رسمی جمع شوند و یا به صورت تشکل های هم عرض فعالیت کنند. اگر بخواهند به عنوان تشکل های هم عرض حرکت کنند عنوانی مانند کنگره ملی اصولگرایان و یا جمنا معنا و مفهومی ندارد.
    وی افزود: اگر جریانها بخواهند به سمت و سویی بروند که تصمیمشان ضمانت اجرا داشته باشد و اگر کسی از آن تصمیم ها عدول کرد بتوان با سازوکار حزبی با او برخورد کرد، باید به سمت تشکیل حزب بروند. اما در حال حاضر با توجه به اطلاعاتی که بنده دارم در جریان اصولگرایان -به طور قطعی- کسی به دنبال تشکیل حزب واحد نیست ضمن اینکه شاید بتوان گفت این مهم در هیچ کدام از دو جریان سیاسی مدنظر نیست.
    این نماینده مجلس ادامه داد: چون جریانات به دنبال تشکیل حزب واحد نیستند ساختارهای جمعی به صورت فراکسیونی و با اسامی مختلف فعالیت می کنند و نزدیک انتخابات که می شود هر دفعه تحت یک عنوان و تابلویی دور هم جمع می شوند و یا از تصمیمات تبعیت می کنند و یا تبعیت نمی کنند.
    کوهکن تصریح کرد: لذا اگر کسی از اصولگرایان بحث کنگره اصولگرایان را مطرح کرده یک پیشنهادی بوده برای گذشته و در حال حاضر نیز بنده عزم جدی برای آن نمی بینم و شاید هم ضرورتی نداشته باشد. اگرهر جریان سیاسی به سمت و سوی یک حزب واحد برود آن وقت یکی از سازوکارهای اصلی برای تصمیم گیری های کلان، کنگره است. کنگره برای حزب معنی می دهد که مطالبش را به حوزه ها و کانون های حزبی اش بفرستد و در یک رفت و برگشت موضوع حلاجی شود و بر روی آن کار و تمامی مطالب را جمع کنند و در فرایند خرد جمعی و رای گیری کنگره تشکیل دهند.
    وی تاکید کرد:عملا ماموریت جمنا را تمام شده تلقی می کنیم و استنباط ما این است چرا که آن فراگیری لازم را به هر جهت نداشته و اگر جمنا بخواهد به کار خود ادامه دهد حتما باید ترکیب آن اصلاح شود. برای مثال یکی از کانون های فعال سیاسی جمع اصولگرایان مجلس دهم است که اصلا در جمنا هیچ حضوری ندارند. اصولگرایان مجلس در انتخابات نیز از خود گذشتگی نشان دادند و چاه را پر کردند و همگی حمایت کردند ضمن اینکه خودشان در جمنا حضور نداشتند.
    نائب رییس جبهه پیروان خط امام رهبری خاطرنشان کرد: جمنا اگر بخواهد به فعالیتش ادامه دهد حتما باید ترکیبش را ترمیم کند و در انتخاب افراد بخصوص در استانها و شهرستانها دقت لازم را داشته باشد نه مثل دفعه اول که با عجله افرادی انتخاب شدند البته این بدین معنی نیست که افراد بدی باشند اما مقبولیت لازم را ندارند. اگر جمنا می خواهد فراگیر باشد حتما باید تجدید نظر کند اما اگر می خواهد همین مسیر را ادامه بدهند امکان دارد یک عده حساب و صفشان را جدا کنند.
    کوهکن در خصوص اینکه اصولگرایان برای بازیابی خود چه اقدامی انجام خواهند داد یادآور شد: همه جریانها باید خود را بازیابی کنند و هر جریانی به دوام و بقای خود فکر کند حتما دائما باید کار کند و به فکر بازیابی باشد.
    وی همچنین درباره اینکه لیدر اصولگرایان چه کسی و یا کسانی هستند، تصریح کرد: هیچ جریانی در کشور عملا لیدر ندارد و به صورت جمع افراد حقیقی تاثیر گذار و حقوقی آن جریان می نشینند و تصمیم می گیرند در حال حاضر در جریان اصلاح طلب و اصولگرا افراد حقیقی که به عنوان لیدر تعریف کنیم من نمی شناسم اما افرادی که مطابق با ظرفیت و سوابقشان تاثیرگذاری دارند امری طبیعی است.
    این عضو فراکسیون ولایت، در پاسخ به سوالی پیرامون طرح آتش بس مطرح شده از سوی علیرضا زاکانی، گفت: به جد معتقد هستم که آتش بس نمی خواهد. آقایان جهانگیری و روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی حرفهایی را زدند که حتما باید بگذاریم در یک فضای آرام بایستند و به تعهداتشان عمل کنند و وقتشان را صرف آن کار کنند.
    کوهکن افزود: ما معتقد هستیم که فضا باید فضای آرامی باشد و اصل هم مطالبات مردمی است و ما به عنوان نمایندگان مردم در یک فضای دوستانه مطالبات مردم را دنبال می کنیم.ضرورتی ندارد تحت عنوان آتش بس از آن یاد کنیم جنگی نیست که آتش بسی باشد. باید بگوییم مراعات فضای همراه با آرامش و طمأنینه باشد که به حاشیه رانده نشود. دولت هم نشان داده که تا یک اتفاق می افتد مدیریت نمی کند که به حاشیه نرود و برای اینکه دولت هم به حاشیه نرود باید فضا آرام باشد.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن در گفت و گو با اعتمادآنلاین از بازنگری در جریان اصولگرایان می گوید: ماموریت جمنا تمام شده است،برای ادامه فعالیت ها باید ترکیب را ترمیم کند/ مجلسی های اصولگرا در جمنا حضور نداشتند/ اصولگرایان مجلس در انتخابات با حمایت از جمنا از خود گذشتگی کردند/جنگی نیست که آتش بسی باشد/ هیچ جریانی در کشور عملا لیدر ندارد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی