امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶:۴۰  آخرین بروزرسانی : آذر ۵ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر : 2741
  • محسن کوهکن در گفت و گو باخبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،با بیان اینکه ظرفیت کاهش رتبه ایران در فضای بهبود کسب و کار با مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شدنی است، اظهار کرد: شورای مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که از سال ۹۳ تأسیس شد تاکنون خیلی […]

    محسن کوهکن در گفت و گو باخبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،با بیان اینکه ظرفیت کاهش رتبه ایران در فضای بهبود کسب و کار با مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شدنی است، اظهار کرد: شورای مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که از سال ۹۳ تأسیس شد تاکنون خیلی جدی گرفته نشده است.

    وی افزود: طی مدت گذشته بخشی از قوانین موازی و مزاحم کسب و کار شناسایی شده است و باید به این مهم توجه داشت بهبود فضای کسب وکار محور مزیت رقابتی و تسریع بخش توسعه صادرات و حوزه در بازارهای جهانی است.

    بهبود فضای کسب وکار در گرو برچیدن بروکراسی اداری

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار از الزامات ایجاد فضای رقابتی است و این شاخص به عنوان بسترساز خصوصی‌سازی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

    وی تصریح کرد: از سوی دیگر تولید، نیروی محرکه هر اقتصادی است و بدون این مهم چرخ اقتصاد دیر یا زود لنگ خواهد ماند زیرا تکیه بر هرمنبع دیگری غیر از تولید همیشگی نخواهد بود از این رو مهمترین اصل در اقتصاد توجه به تولید داخلی است در همین راستا فرهنگ تولید باید در جامعه گسترش پیدا کند، به‌گونه‌ای که توجه به تولید داخلی و ایجاد شغل جزو ارزش‌های حاکم و حتی مقدس جامعه شمرده شود.

    کوهکن اضافه کرد:باید توجه داشت تنها از طریق حمایت از تولید، بخش خصوصی و تجدیدنظر در روش‌های فعلی حمایتی می‌توان رشد و توسعه اقتصاد را انتظار کشید لذا حذف و یا اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر که سم مهلک و ضربه آخر به بدنه تولید به شمار می آید از جایگاهی ویژه برخوردار است.

    وی عنوان کرد: از سوی دیگر تسریع و تسهیل نحوه تزریق اعتبارات و تسهیلات به بخش‌های تولیدی، کاهش بروکراسی‌های اداری و اصلاح نظام مدیریتی ناکارآمد که در بسیاری مواقع بیش از تحریم‌های خارجی برای تولید داخلی خطرناک است از جمله اقداماتی است که باید در این راستا انجام گیرد.

    قوانین دست و پاگیر سم مهلک و ضربه آخر به بدنه تولید

    عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مهم ترین موانع بر سر بهبود فضای کسب و کار بروکراسی اداری است و این در حالی است که در بسیاری از کشورها کسی که می خواهد کار و بیزینس جدیدی را شروع کند، به فاصله زمان کوتاهی این کار را انجام می دهد.

    وی خاطرنشان کرد: اما درکشور ما چنین فردی ۶ ماه باید همه هزینه و توان خود را صرف کند و دنبال مجوز گرفتن و طی کردن مراحل اداری باشد تا بتواند کار خود را شروع کند از این رو ایجاد پنجره واحد برای ارائه مجوزهای قانونی به سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار بسیار کارساز است.

    کوهکن اذعان کرد: حذف رویه موازی کاری، سرعت در زمان صدورمجوز و کوتاه کردن مسیر اخذ مجوزها، کم کردن مراجعات متقاضیان سرمایه گذاری و ارتباط بیشتر بین دستگاه های مرتبط، دسترسی آسان به اطلاعات جامع مربوط به کسب و کار و بانک اطلاعاتی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی نداشتن توجیه اقتصادی را یکی دیگر از موانع رونق اقتصادی در جامعه برشمرد و گفت: بسیاری از طرح‌های اقتصادی ما کارشناسی شده نبوده و به همین خاطر یا به عرصه ظهور نمی‌رسند و یا در صورت عملیاتی شدن سریعا با شکست مواجه خواهند شد.

    کوهکن یادآور شد: امروز برای بهبود فضای کسب و کار باید زمان استعلامات را کاهش دهیم از این رو باید توجه داشت در کشورهای پیشرفته کسی که می خواهد مجوز لازم را بگیرد از شرکت های مشاوره ای، دوره های آموزشی و… استفاده کرده و طرح خود را ارائه می کند.

    حذف قوانین مزاحم،مقدمه بهبودفضای کسب وکار

    وی متذکر شد: از این رو اگر حلقه مفقوده متقاضی و دستگاه را به واسته آموزش و استفاده از ظرفیت شرکت های مشاوره ای پر کنیم به طور طبیعی این زمان کاهش خواهد یافت.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته در این میان باید به این مهم نیز توجه داشت که ارتباط و تاثیرگذای اقتصاد خرد و کلان در فرهنگ عمومی جامعه مغفول مانده و توده مردم اگر چه به زبان نمی اورند اما عملا می گویند منافع ما در تضاد با منافع عمومی و یا منافع عمومی در تضاد با منافع ماست به همین علت نیز وقتی منافع شخصی با منافع عمومی گره می خورد منافع شخصی را ترجیح می دهند در این راستا چنانچه اگر بخواهیم خدمتی به جامعه بکنیم باید این فرهنگ را ارتقاء دهیم.

    وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد: مردم از نظرحضور در صحنه های مختلف، دفاع از ارمان ها و دستاوردهای نظام و حتی دفاع از حرم بسیار محکم و قوی عمل کرده اند اما آیا این نمره درخشان را می توان به رفتار اقتصادی نیز داد.

    کوهکن بیان کرد:با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور دارند و به نوعی اصناف واسطه بین تولید، توزیع و مصرف هستند باید گفت اصناف با توجه به گستره جمعیتی، نقش بسزایی را در اقتصاد ایفا می‌کنند و از این جهت این جایگاه باید بیش از پیش تقویت شود.

    بنگاه‌های کوچک نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور دارند

    وی افزود: از این جهت به هر میزان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با اتاق اصناف در تعامل بوده و برنامه ها در محور قانون اجرایی شود اصناف نیز کار خود را بر محور قانون انجام می هند لذا باید تعاملات و همکاری ها با شورای اصناف تقویت شود.
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: قوانین دست و پاگیر ضربه آخر به بدنه تولید است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی