امروز: پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۵:۲۴  آخرین بروزرسانی : دی ۶ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر : 2797
  • محسن کوهکن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص توجه دولت ها به حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی در دولت هایی که بعد از انقلاب اسلامی روی کار آمدند، جنبه سیاسی و شعاری داشته است . نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: حقوق شهروندی که بعنوان حق مردم و انتظارات […]

    محسن کوهکن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص توجه دولت ها به حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی در دولت هایی که بعد از انقلاب اسلامی روی کار آمدند، جنبه سیاسی و شعاری داشته است .

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: حقوق شهروندی که بعنوان حق مردم و انتظارات آنان از حاکمیت مطرح است، غالبا در درجه اول بر مسائل اقتصادی مردم تأکید دارد و مابقی مسائل در درجه دوم قرار می گیرند. بطور مثال گرفتن وجه از مردم بدون ضوابط قانونی تضییع حقوق شهروندی است و مشاهده شده است که برخی دستگاه های اجرایی بدون ضوابط قانونی اقدام به دریافت وجه از مردم کرده اند.

    وی ادامه داد:اگر دولت مشاهده کند که از دستگاهی شکایت می شود و اگربنا دارد که حقوق شهروندی را اجرا کند، باید برای مدیران و کارکنان آن دستگاه به خاطر عدم ایفای وظیفه خدمت به مردم جریمه در نظر بگیرد تا مردم از اجرای قانون در دولت اطمینان حاصل کنند اما متأسفانه چنین مشاهده نمی شود.

    این نماینده مجلس در دوره دهم تأکید کرد: با مشاهده رویکردهای دولت اصلاحات و دولت اعتدال که شعار پایبندی به حقوق شهروندی را می دهند، می توان به این نتیجه رسید که غالبا شعارها نمایشی و فرمایشی است و اینکه مردم باید به درجه ای از رشد فکری و اجتماعی برسند که مطالبات خود را بطور مسالمت آمیز از دولت ها طلب کنند و برای گرفتن حقوق تضییع شده خود روحیه مطالبه گری داشته باشند.

    وی تاکید کرد: نارضایتی های بوجود آمده در کشور به خاطر عدم اهتمام دولت ها با حقوق مردم است که باعث ایجاد هرج و مرج در کشور شده است. اولویت های اقتصادی باید به شکل مطلوب برای مردم فراهم شود زیرا مسائل اقتصادی و تنگناهایی که برای مردم بوجود آمده است، باید پاسخ داده شود.

    عضو فراکسیون ولایی در مجلس بیان کرد: دولت بدنبال تدوین منشور حقوق شهروندی است اما قوانین بسیار مطلوبی ازاول انقلاب تا الان در مجلس شورای اسلامی درباره حقوق شهروندی به تصویب رسیده است که بجای تنظیم مجدد آن توسط دولت، قوانین اجرا شود تا عدم رضایت مردم برطرف شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نظارت بر اجرای قوانین جزو وظایف مجلس است و مردم انتظار دارند نمایندگان ملت در جهت ایفای حقوق شهروندی قدم بردارند و دولت بجای شعار، به وعده های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند وبتواند مردم را در حل تنگناهای اقتصادی خود کمک کند./
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: دولت بجای شعار دادن به وعده های خود در راستای حقوق شهروندی عمل کند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی