امروز: پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۷:۱۷  آخرین بروزرسانی : بهمن ۹ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر : 2846
  • محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به رد کلیات بودجه سال ۹۷ از سوی نمایندگان اظهار کرد: زمانی که دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرد یک اطلاعاتی از لایحه بوجه منتشر شد که دراذهان جامعه به ویژه اقشار کم درآمد دغدغه جدی به وجود آمد. محسن کوهکن ادامه داد: […]

    محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به رد کلیات بودجه سال ۹۷ از سوی نمایندگان اظهار کرد: زمانی که دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرد یک اطلاعاتی از لایحه بوجه منتشر شد که دراذهان جامعه به ویژه اقشار کم درآمد دغدغه جدی به وجود آمد.

    محسن کوهکن ادامه داد: این ذهنیت در بین افکار عمومی به وجود آمد که اگرآنچه که دولت می گوید در مجلس تصویب شود افزایش ۵۰ درصدی حامل های انرژی را به همراه دارد و مردم هم این سابقه ذهنی را دارند که هر موقع قیمت بنزین افزایش پیدا کرده دولت ها نتوانسته اند درباره افزایش قیمت، درصدی که کارشناسی شده و باید اضافه شود را اضافه کنند و معمولا قیمت ها بی رویه خود را بالا کشده اند که بعد از انقلاب در چندین مورد مردم آن را لمس کردند.

    وی افزود: در بین افکار عمومی این گونه بحث شد که با لایحه ای که دولت به مجلس ارائه کرده است یارانه ۳۰میلیون نفر که درآمد بالایی دارند قطع می شود.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اقشاری هم بودند که نسبت به افزایش عوارض خروج از کشور حساسیت داشتند و در فضای مجازی بحث هایی مطرح شد که اینها قطعا بی تاثیر نبود و نمایندگان حساس شدند که اگر دقت نکنند فشار هایی به چند دهک از جامعه که درآمد چندانی ندارند وارد می شود.

    محسن کوهکن خاطر نشان کرد: از طرفی ایرادات و اشکالات ماهیتی به لایحه بودجه وارد بود که برخی ها عنوان می کردند احکام قانون برنامه ششم در آن رعایت نشده و یا بعضا خلاف آن مواردی چه در لایحه دولت و چه در مصوبه کمیسیون تلفیق آوره شده است.

    وی به بحث های کارشناسی پرداخت و گفت: یک سئوال جدی که برای نمایندگان وجود داشت این بود چاپ اوراق خزانه که درتبصره ۵ امده است کجا متوقف خواهد شد.

    کوهکن گفت: فشاری از سوی افکار عمومی در بحث بنزین و یارانه وجود داشت و بحث های کارشناسی مثل تبصره ۵ و مفاد آن عنوان می شد و ما می بینم که در یک نگاه سیاسی مصلحتی به لایحه در ارتباط با دولت و نگاه ناشی از نگرانی در بین نمانیدگان وجود داشت.

    وی گفت: آنچه که از کمیسیون تلفیق برای یارانه ها آورده شد پاسخ قطعی و مشخصی که اعداد و ارقام و تامین محل دقیق آن مشخص نبود و طبیعی است که نمی تواند نظر همه نمایندگان را نسبت به خودش جلب کند./

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: مخالفت نمایندگان با کلیات بودجه سیاسی نبود/ نمایندگان نگران فشار به اقشار کم در آمد بودند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی