امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۳:۱۹  آخرین بروزرسانی : بهمن ۵ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ | کد خبر : 515
  • دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: دنباله روي از شخص‌محوري براي انتخابات امري غلط است در نتيجه لازم است احزاب و تشکل‌هاي گوناگون "برنامه‌محوري" را پيش از انتخابات مد‌نظر قرار دهند.

    به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محسن كوهكن دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در جمع اصناف و بازاريان تهران با اشاره به انتخابات آتي رياست جمهوري و برگزيدن كانديداي اصلح گفت: بحث بر سر انتخابات و تبليغات، زودهنگام است چراکه پيش از انتخابات براي رسيدن به يك فرد اصلح بايد به تبيين جايگاه‌ها پرداخته شود.

    وي با اشاره به اصل ۱۱۵ قانون اساسي افزود: با توجه به ويژگي هاي کانديداها در اصل ۱۱۵ قانون اساسي، رئيس جمهور بايد از ميان رجال سياسي-مذهبي انتخاب شود.

    دبير كل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس تصريح کرد: احزاب مي توانند به دنبال انتخاب فردي اصلح براي معرفي به مردم باشند.

    *دنباله روي از شخص محوري براي انتخابات يك امر غلط است

    كوهكن اظهار داشت: دنباله روي از شخص محوري براي انتخابات يك امر غلط است و کانديداها بايد در امور سياسي، مسائل پيچيده منطقه و بين المللي، همچنين از لحاظ اقتصادي و فرهنگي اطلاعات كافي داشته باشد و تمرکز خود را برنامه محوري قرار دهند.

    دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار با توجه به شرايط انتخاب کانديداهاي اصلح در انتخابات رياست جمهوري آتي افزود: در انتخابات آتي شخصي بايد كانديدا شود كه شرايط جامعه را به درستي تبيين كرده و به دنبال راهكارهاي مناسب براي آن باشد.

    وي با بيان اين مطلب که كانديداها بايد براي ورود به انتخابات داراي برنامه باشند، اذعان داشت: ورود افراد با برنامه به ميدان رقابت هاي سياسي موجب مي‌شود كه فعاليت آنان در چارچوب قانون اساسي شکل گيرد و خارج از آن اقدامي صورت نپذيرد.

    * تفسير قانون نبايد از ديد اشخاص باشد

    کوهکن تاکيد کرد: تفسير قانون نبايد از ديد اشخاص باشد چراكه اين امر موجب خودكامگي خواهد شد.

    دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وحدت اصولگرايان در انتخابات آتي رياست جمهوري خاطر‌ نشان كرد: لازم است اصولگرايان در انتخابات آتي رياست جمهوري با موضعي برادرانه در راستاي وحدت حرکت کنند.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "لزوم جايگزيني “برنامه‌محوري” به جاي “شخص‌محوري” پيش از انتخابات"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی