امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۳:۰۵  آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۲ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر : 2321
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیگیری مسئولان دو تابیعتی در بدنه دولت اظهار داشت: نفس روانسازی بین اتباع کشورها ایرادی ندارد به طور مثال اتباع دو کشور ایران و ترکیه بدون صدور روادید تردد می کنند اما مسئله جایی پیش می آید که کشوری امتیازاتی به […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پیگیری مسئولان دو تابیعتی در بدنه دولت اظهار داشت: نفس روانسازی بین اتباع کشورها ایرادی ندارد به طور مثال اتباع دو کشور ایران و ترکیه بدون صدور روادید تردد می کنند اما مسئله جایی پیش می آید که کشوری امتیازاتی به برخی افراد می دهد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: زمانی که کسی تابعیت کشور دیگری را می پذیرد، باید شروطی را که کشور مقصد در نظر می گیرد را بپذیرد در چنین موقعیتی فرد متعهد است به تعهداتی عمل کند که در تضاد با منافع کشور خود است بنابراین حساسیت بر روی مسئولان دارای دومین تابعیت بیشتر خواهد بود.

    وی تاکید کرد: البته اینکه مسئولی هم گرین کارت داشته باشد جای سوال دارد اما حساسیت بر روی این موضوع کمتر از داشتن تابعیت دوم است.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه داشتن گرین کارت برای تجار اشکالی ندارد، افزود: اما از آنجایی که گرین کارت دادن به همه افراد ممکن نیست باید بررسی شود که چرا برای برخی افراد این امتیاز در نظر گرفته می شود، همین نکته جای سوال دارد.

    کوهکن در این باره که آیا بانک اطلاعاتی در خصوص افراد دارای گرین کارت و تابعیت دوم وجود دارد یا خیر اظهار داشت: بعید می دانم داخل کشور مرکزی داشته باشیم که همه اطلاعات کامل افراد دارای گرین کارت یا دو تابعیتی را احصاء کند چرا که اقدامات برای گرفتن گرین کارت و تابعیت در داخل کشور، وزارت خارجه یا دستگاه های امنیتی کشور صورت نمی گیرد بلکه خارج از کشور مراحل قانونی طی می شود.

    وی عنوان کرد: مگر اینکه بین دو کشور، وزارت خارجه با مقامات امنیتی توافقی صورت گیرد که اطلاعات افرادی که تابعیت می گیرد به کشور مبدا اعلام شود اما از آنجایی که با شرایط خاص تابعیت به افراد داده می شود هیچ کشوری اطلاعات خود را منتشر نمی کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر روی گرین کارتی بودن مسئولان حساسیت زیادی وجود ندارد، چرا که گرین کارت برای آسان شدن تردد است اما تابعیت با پذیرش شروطی که مسئله برانگیز است داده می شود./

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن : حساسیت بر روی مسئولان دارای گرین کارت کمتر از موضوع داشتن تابعیت دوم است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی