امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۰:۰۳  آخرین بروزرسانی : بهمن ۴ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ | کد خبر : 495
  • دبیر کل نمایندگان ادوار مجلس گفت: برخي افراد تا خود رئیس‌جمهور هستند هیچ گونه انتقادی را نمی‌پذیرند اما وقتی مسئولیت‌هایشان به اتمام می‌رسد بر اسب یکه تاز تخریب سوار می‌شوند لذا اگر سوال از رئیس جمهور منطقی باشد باعث تنویر افکار عمومی خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، صبح امروز (دوشنبه) محسن کوهکن دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در جمع اصناف و بازاریان تهران واقع در مسجد امام خمینی بازار به بحث و بررسی مسائل جاری کشور پرداخت.

    وی در ابتدا با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: فردی که خود را داوطلب ریاست‌جمهوری می‌داند باید طبعیت بی چون و چرا از شورای نگهبان داشته و از منیت ها پرهیز کرده و بداند که تفسیر قانون اساسی از مسئولیت های شورای نگهبان است.

    کوهکن با اشاره به این که رئیس جمهور حق ندارد بنا به تشخیص خود و نگاه آیین نامه‌ای به قانون عمل کند، تصریح کرد: فردی که خود را نامزد ریاست جمهوری می‌خواند و با رای مردم انتخاب می‌شود باید مر قانون را اجرا کند لذا چنین فردی حتی در مسائل اقتصادی نیز نمی‌تواند بگوید که با تشخیص خود عمل خواهد کرد.

    دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس افزود: رئیس جمهور باید نگاه عالمانه و عمیق نسبت به مسائل و مشکلات داخلی داشته باشد تا بتواند کشور را اداره کرده و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

    کوهکن با اشاره به این که امروز مسئولین کشورمان کیلومترها از آن چه که مقام معظم رهبری در مورد مسائل اقتصادی مد نظرشان بود عقب هستند، اظهار داشت: کار همت مضاعف بحث اصلاح الگوی مصرف و تمامی این موارد تنها با چند بخش نامه و نامه نگاری انجام نخواهد شد بلکه این امور برای اجرایی شدن در کشور به کار فرهنگی نیاز دارند.

    وی با اشاره به افزایش قیمت ارز در چند ماه گذشته تصریح کرد: برخی افزایش قیمت ارز را ناشی از تحریم‌ها می‌دانند اما به نظر نمی‌آید واقعا تحریم‌ها باعث افزایش ارز شده باشد.

    کوهکن با اشاره به این که امروز تقاضا برای خرید ارز افزایش یافته است، افزود: افرادی که نگاه درست اقتصادی ندارند این تقاضا را در بازار ارز دامن زده و باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده‌اند.

    دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس اظهار داشت: داوطلب ریاست جمهوری نباید فقط به مسائل بخش نامه‌ای توجه کرده و از امور فرهنگی غافل شود چرا که در این صورت در اداره کشور به هیچ وجه موفقیتی کسب نخواهد کرد.

    کوهکن با انتقاد از برخی افراد جامعه که با افزایش قیمت‌ها به سمت بازار سرازیر می‌شوند، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد وقتی می‌بینند جنسی در بازار گران شده به این امید که امروز ارزان تر از فردا خواهد بود به سمت مراکز خرید سرازیر می شوند که این امر باید در میان مردم جامعه ما اصلاح شده و به نوعی فرهنگ سازی شود.

    وی با اشاره به ایجاد فرهنگ سازی اقتصادی در جامعه افزود: نباید این گونه القا شود که با هر گران فروشی دولت باید شمشیر به دست بایستد تا با آن مقابله کند بلکه از لحاظ فرهنگی نیز در جامعه نیاز اصلاح داریم.

    کوهکن با اشاره به این که از جایگاه رئیس جمهوری باید روابط خارجی را تبیین کرد اظهار داشت: حرف نخست در سیاست خارجی این است که وقتی گفته می شود اقتصاد به سمت جهانی شدن پیش می رود باید بیشترین بهره را از آن برد لذا وقتی رئیس جمهور به سفرهای خارجی می رود و افرادی نیز او را همراهی می کنند این همراهی باید در جهت منافع مردم و کشور باشد و دادن شعارهایی همانند این که بگوییم باید دنیا را تغییر دهیم و… راه به جایی نخواهد برد.

    دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس در ادامه با اشاره به وظایف داوطلب ریاست جمهوری افزود: مشروعیت رئیس جمهور در تبعیت از رهبری و قانون اساسی بوده لذا باید طبق دستورات ایشان عمل کند به طوری که حتی در احساس نیز مطیع امر رهبری باشد چرا که در این صورت است که منیت از بین رفته و از بی قانونی نیز جلوگیری می شود.

    کوهکن با انتقاد از افرادی که تا در مسند قدرت قرار دارند هیچ گونه انتقادی را نمی پذیرند اظهار داشت: افرادی که تا خود رئیس جمهور هستند هیچ گونه انتقادی را نمی پذیرند اما وقتی مسئولیتهایشان به اتمام می رسد بر اسب یکه تاز تخریب سوار می شوند شعارهایی هم چون من نگرانم و من براساس دل سوزی می خواهم وارد صحنه شوم را سر می دهند.

    وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم تفرقه و اختلاف تا زمان انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: افرادی که خود را در حدی می بینند که می توانند داوطلب ریاست جمهوری شوند بايد به گونه ای عمل کنند که مسائل کشور را از بالا دیده تا به موانع برخورد نکنند لذا افرادی که دست به تخریب می زنند و دشمن را امیدوار می‌کنند به نوعی سعی دارند حضور مردم را در انتخابات کم رنگ جلوه دهند خیانت کرده و همه نیز باید دست رد به سینه آن ها بزنند .

    کوهکن در ادامه با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس افزود: افرادی که می گویند سوال از رئیس جمهور کار درستی نیست قانون اساسی را اشتباه فهمیده اند چرا که اگر چارچوب‌ها رعایت شود اتفاق خاصی نخواهد افتاد برخی از حواشی سوال از رئیس جمهور می ترسند لذا اگر سوال منطقی باشد نه تنها حواشی ندارد بلکه باعث تنویر افکار عمومی نیز خواهد شد.

    دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: با حفظ برادری و اتحاد این انتخابات را پشت سر خواهیم گذاشت و کسی که هماهنگ با قوا، مردم و مقام معظم رهبری باشد و بتواند مشکلات را برطرف کرده و یا به حداقل برساند انتخاب خواهد شد.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "برخی با اتمام مسئوليت‌ها بر اسب یکه تاز تخریب می‌تازند/سوال از رئیس جمهور باعث تنویر افکار عمومی خواهد شد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی