امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۱:۰۸  آخرین بروزرسانی : بهمن ۴ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ | کد خبر : 473
  • دبير کل جامعه نمايندگان ادوار گفت:حافظه تاريخي‌مردم و عملکردهاي دولت اصلاحات اعم از خود باختگي در صحنه سياست خارجي در برابر مسئله انرژي هسته‌اي و بر هم ريختگي و ناهماهنگي بين سفارتخانه‌ها و وزارت خارجه هنوز از خاطره‌ها پاک نشده است.

    دبير کل جامعه نمايندگان ادوار بيان کرد: بارها از اصلاح طلبان خواسته شده يک منشور اصلاحات و تعريفي از آن ارائه دهند، و سال‌هاي سال است که افراد دلسوز به آنها پيشنهاد مي‌کنند که اساسنامه براي جريان اصلاحات بنويسند، اما آنها به دليل اين که با نوشتن منشور به  قدرت اسلام در اداره جامعه و مباني قانون اساسي ملزم مي‌شوند زير بار آن نمي‌روند، چرا که اصلاح طلبان هنوز خط قرمز خودشان را هنوز مشخص نکرده‌اند.

    اين فعال سياسي با اشاره به فاجعه قبيح عاشوراي سال ۸۸ بيان کرد: اگر  اصلاح‌طلبان منشور داشتند نياز نبود در واکنش به آن فاجعه  کار خاصي انجام دهند  کافي بود  به آن استناد مي‌کردند و مي‌گفتند بر طبق مفادمشنور، اين عملکردها مورد تاييد ما نيست .

    کوهکن با يادآوري اينکه اصلاح طلبان در ۲ خرداد ۷۶ به صرف رقابت و زمين‌زدن با رقيب کنار هم جمع شدند ، تاکيد کرد: طبيعي است که با سلايق و اعتقادات گوناگون نمي‌توانستند به اشتراک براي تهيه اساسنامه و منشور برسند، لذا تدوين منشور موجب از هم گسيختگي آن‌ها مي‌شود و در کوتاه مدت شايد به ضررشان باشد اما در دراز مدت به نفع آن‌ها خواهد بود ،چرا که ملزم به رعايت قانوني نيستند.

    وي با اشاره به ضعف‌هاي دولت اصلاحات اظهار داشت: حافظه تاريخي‌مردم و عملکردهاي دولت اصلاحات  اعم از خود باختگي در صحنه سياست خارجي  در برابر مسئله انرژي هسته‌اي و بر هم ريختگي و ناهماهنگي بين سفارتخانه‌ها و وزارت خارجه و طماعي دشمن به دليل اظهار نظرهاي ناصواب مسئولان آن دوران که برگ برنده‌اي براي غرب شد تا توجه اعضاي مذاکره کننده را جلب کند هنوز از خاطره‌ها پاک نشده است.

    دبير کل جامعه نمايندگان ادوارخاطرنشان کرد: آقايان اصلاح طلب اگر خيلي ادعاي منجي‌گري دارند و مي‌خواهند به عنوان يک مجموعه سياسي زير چتر نظام بمانند در درجه اول بايد منشور اصلاح طلبي تهيه و مشي خود را مشخص کنند تا ببينيم آن ها معتقدند که حکومت اسلامي هستند، يا اين که مي‌گويند بايد مسلمان بود و يک حکومتي غيراسلامي داشت.

    محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اين که اصلاح طلبان مي‌توانند نجات دهنده اصولگرايان باشند، اظهار داشت: با توجه به از هم گسيختگي جبهه اصلاحات، آنها بايد نگاهي به مجموعه خود داشته بعد اينگونه اظهار نظر کنند .

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "خودباختگي دولت اصلاحات از حافظه تاريخي‌مردم پاک نمي‌شود"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی