امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۱:۲۹  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۶ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر : 1652
  • عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه انحصار در واردات خودرو باید شکسته شود، گفت:شرکت های خارجی برای ارائه گارانتی هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند و نمایندگان داخلی این شرکت ها نیز نباید هزینه ای از بابت گارانتی دریافت کنند. محسن کوهکن با بیان اینکه رقابت در واردات به نفع مردم بوده […]

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه انحصار در واردات خودرو باید شکسته شود، گفت:شرکت های خارجی برای ارائه گارانتی هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند و نمایندگان داخلی این شرکت ها نیز نباید هزینه ای از بابت گارانتی دریافت کنند.

    محسن کوهکن با بیان اینکه رقابت در واردات به نفع مردم بوده و انحصار آن فسادآور است، گفت:به شرط حفظ چارچوب قوانین و مقررات در خصوص نوع، میزان و تعداد واردات خودرو ،ارزیابی ها در مورد واردات خودرو مثبت است.
    نماینده مردم لنجان در شورای اسلامی، با تاکید براینکه واردات رقابتی خودرو باید با خدمات پس از فروش  مناسب انجام شود، افزود:تعداد زیاد واردکنندگان ابهام در فروش ایجاد می کند، لذا باید با اتخاذ تدابیر مناسب در این خصوص که خریدار از لحاظ دریافت خدمات پس از فروش آسیب نبیند، شرایط رقابتی ایجاد کرد.
    کوهکن با اشاره به سیاست چینی ها در تولید کالا ادامه داد:چینی ها نه در خدمت استاندار، بلکه در خدمت خریدار هستند و کالای مورد نیاز خریداران را بر اساس ذائقه آنها تولید می کند، لذا با تغییر قیمتی می توان خودروهای چینی با کیفیت وارد کشور کرد.
    وی اظهار کرد:آیا ورود موردی‌ها به افزایش عرضه منجر خواهد شد و به همراه آن بازار شاهد کاهش قیمت این خودروها می‌شود؟ آیا امیدی به پایان انحصار نمایندگی‌ها در بازار وارداتی‌ها است؟.
    کوهکن با بیان اینکه با رفع انحصاری ثبت سفارش این امید به وجود آمده که بالاخره طلسم افزایش قیمت در بازار وارداتی‌ها شکسته شود، افزود: به گفته برخی فعالان بازار خودرو،افزایش عرضه خودرو در بازار طی چندماه آینده و شکستن انحصار در بازار وارداتی‌ها منجر به کاهش قیمت این خودروها در بازار خواهد شد.
    وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا خدمات پس از فروش یکی از آیتم‌های مهم برای هر کالای تولیدی محسوب می‌شود،تصریح کرد:یکی از الزاماتی که در کشورها برای خودروهای تولیدی وجود دارد؛داشتن شبکه خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان است.
    کوهکن با اشاره به این موضوع که دریافت هزینه برای گارانتی خودرو تخلف است، بیان کرد:شرکت های خارجی برای ارائه گارانتی هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند و نمایندگان داخلی این شرکت ها نیز نباید هزینه ای از بابت گارانتی دریافت کنند.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم به دنبال خدمات خوب هستند، تصریح کرد:خدمات پس از فروش باید موجب رضایت مشتریان شود و باید پذیرش رویکرد مشتری‌گرایی به الزامی برای شرکت های واردکننده خودرو  تبدیل شود،لذا خودروهای خارجی که خود را با این رویکرد تطبیق ندهند به نابودی و شکست محکوم خواهند شد.

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "خودروسازان داخلی نباید بابت گارانتی پول دریافت کنند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی