امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶:۳۹  آخرین بروزرسانی : بهمن ۲ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ | کد خبر : 369
  • دبير كل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: زبان ديپلماسي يعني هوشياري و پيش بردن امور در تبلور ” نرمش قهرمانانه” و بر اساس اعتماد رهبري است؛ سياست ما بايد برد_برد باشد تا براي حل موضوع ضرر نكرده و امتيازي هم به طرف مقابل ندهيم. به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگراران، “محسن كوهكن” […]

    دبير كل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: زبان ديپلماسي يعني هوشياري و پيش بردن امور در تبلور ” نرمش قهرمانانه” و بر اساس اعتماد رهبري است؛ سياست ما بايد برد_برد باشد تا براي حل موضوع ضرر نكرده و امتيازي هم به طرف مقابل ندهيم.
    به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگراران، “محسن كوهكن” دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با عرض  تسليت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) و ايام مسلميه، با اشاره به عملكرد چند ماه اخير دولت يازدهم، اظهار داشت: شعاري كه رئيس‌جمهور در زمان پيش از انتخابات و پس از آن، سر مي‌داد، شعار اعتدال به معني دوري از هر گونه افراط و تفريط بود.

    وي با بيان اينكه فرصت طلايي پيش روي سياست خارجي دولت يازدهم قرار دارد، افزود: در شرايط اقتدار  و بر اساس نرمش قهرمانانه مد نظر رهبر معظم انقلاب،مذاكره از اهميت بسزايي برخوردار است، چراكه در مواقعي نرمش از روي ضعف عنوان مي‌گردد، اما در شرايط كنوني و با توجه به اقتدار جمهوري اسلامي ايران در جهان، اين نوع نرمش يعني نشان دادن حسن نيت به افرادي كه معتقدند جمهوري اسلامي ايران با نگاه بدبينانه به رابطه با آمريكا مي‌نگرد.

    كوهكن با بيان اينكه شاهد تغييري در سياست‌هاي طرف مقابل نيستيم، تصريح كرد: تندروي‌ها و كندروي‌هايي كه در داخل كشور بوجود آمده، به‌دليل عدم آگاهي افراد از زبان ديپلماسي در كشور است و شاهد بوديم كه تفكري غلط در ميان عامه مردم و تندروها شكل گرفته بود كه تمام مشكلات، به خصوص مشكلات اقتصادي به زودي حل خواهد شد، در حاليكه مشكلات اقتصادي ما بيشتر ناشي از اقتصاد بيمار كشورمان است؛ كندروها نيز همه چيز را تمام شده مي‌دانستند و فرياد برآوردند كه نظام اسلامي ايران تمام شد.

    دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين نگاه‌ها جز به چالش كشيدن كشور، سودي ندارد، افزود: با وجود بدبيني‌ “رهبر معظم انقلاب” به سياست‌هاي آمريكا، اما فرصتي به دولت داده شد تا از فرصت طلايي پيش آمده، استفاده كند و سياست خارجي ما را به سمت اعتدال رهنمون سازند.

    كوهكن تصريح كرد: دولت بايد در سياست‌خارجي، اعتماد رهبر معظم انقلاب به تيم مذاكره كننده در نظر گيرد، چراكه گروهي كه بر اساس نرمش قهرمانانه در حال مذاكره است بايد معتمد رهبر و مردم باشد، بايد بتواند قدرت چانه زني خود را به خصوص در رابطه با مسائل هسته‌اي بالا ببرد؛ متاسفانه در روزهاي اخير برخي بزرگان ما دچار اشتباهات بزرگي شدند و حذف شعار “مرگ بر آمريكا” با يك گفتگوي تلفني اشتباه بزرگي است.

    وي ادامه داد: زبان ديپلماسي يعني هوشياري و پيش بردن امور در تبلور ” نرمش قهرمانانه” و بر اساس اعتماد رهبري است؛ سياست ما  بايد برد_برد باشد تا براي حل موضوع ضرر نكرده، امتيازي به طرف مقابل ندهيم.

    دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار با بيان اينكه بايد طرف مقابل را از خواب غفلت بيدار كرد، اظهار داشت: آنان بايد بدانند زماني كه رهبر انقلاب اسلامي و مراجع ما فتوا مي‌دهند كه استفاده از سلاح هسته‌اي حرام است، اين حكم چه معنايي دارد، طرف مقابل خود را به خواب زده است و بيدار كردن كسي كه خود را به خواب زده بسيار مشكل و پيش گرفتن سياست برد-برد با آنان دشوار است.

    وي با بيان اينكه هيچ دولتي مانند دولت كنوني چنين حمايتي را در بحث سياست خارجي نداشته، تصريح كرد: بايد با قدرت به جلو قدم برداشت، همگي به خوبي مي‌دانيم كه مسئله هسته‌اي براي غرب يك بهانه است كه با حل آن موضوع حقوق بشر ،حمايت از تروريسم و … را پيش خواهند كشيد، اما در كشوري مانند عربستان كه حتي زنان حق رانندگي ندارند، بحث حقوق بشر پيش نمي‌كشند، چراكه آنان بله قربان گوي محض هستند.

    كوهكن در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسائل اقتصادي كشور، اظهار داشت: در زمان تبليغات انتخاباتي، بنده عرض كردم كه هر فردي كه خواهان حل مشكلات در  ۵۰ يا ۱۰۰ است، اقتصاد بلد نيست بلكه بايد بر اساس توانمدي‌هاي علمي و نيروي بالقوه كشور ميتوان تورم را مهار و رشد منفي اقتصادي را متوقف كرد و نرخ بيكاري را كاهش داد.اگر اينگونه صحبت شود ديگر مردم شخص را به شعارگويي متهم نمي‌كنند.

    دبيركل نمايندگان خانه ادوار ادامه داد: دولت فعلي در مسائل اقتصادي قدم‌هايي برداشته اما ساختار اقتصادي ما بيمار است و براي حل آن احتياج به شهامت است و هرچند در رابطه با فعاليت‌هاي عمراني دولت‌ها خوب عمل نكردند و كارهاي كوچك انجام شده در شهرها  استان‌هاي كوچك داراي معايب فراواني است.

    وي بيان داشت: در اوايل جنگ تصميم بر اين شد كه پروژه‌هاي نيمه‌كاره به اتمام برسد كه براساس برآوردي كه در آن زمان صورت گرفت پروژه‌هاي نيمه‌كاره ۱۵۰۰۰ عدد بودند كه بعد از آمارگيري مجدد بيش از ۵ برابر پروژه‌هاي اوليه ،پروژه نيمه‌كاره داشتيم.

    كوهكن خاطرنشان كرد: رئيس‌جمهور، بايد با صراحت اين مسائل را براي مردم بازگو كند و اينكه خيلي از مسائل بدست خود مردم باشد، اين درحالي است كه در كشورهاي پيشرفته دولت‌ها فقط حاكميت مي‌كنند و فقط در مسائل كلان درمان و نظام بيمه‌اي وارد كار مي‌شوند. و همچنين بايد تصميمات شجاعانه گرفت و تكليف پروژه‌هاي نيمه كاره را مشخص كرد كه اگر به صرفه است آنها را به اتمام برسانند و اگر پروژه‌اي بدست مردم قابل پيگيري است بايد به آنها سپرد.

  • برچسب ها : ,
  • نظرات کاربران در "زبان ديپلماسي يعني هوشياري و پيش بردن امور در تبلور ” نرمش قهرمانانه”"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی