امروز: پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۹:۱۱  آخرین بروزرسانی : دی ۱۵ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ | کد خبر : 187
  • نائب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: سوابق شورای نگهبان نشان می‌دهد افرادی که از این شورا صلاحیت مورد نظر را اخذ نکرده‌اند از تمام طیف‌ها و جناح‌ها بوده‌اند و در طول انتخابات مجلس کم نبودند داوطلبینی که دولت صلاحیت آن‌ها را رد و در ‌‌نهایت شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تائید کرده […]

    نائب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: سوابق شورای نگهبان نشان می‌دهد افرادی که از این شورا صلاحیت مورد نظر را اخذ نکرده‌اند از تمام طیف‌ها و جناح‌ها بوده‌اند و در طول انتخابات مجلس کم نبودند داوطلبینی که دولت صلاحیت آن‌ها را رد و در ‌‌نهایت شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تائید کرده است.

    “محسن کوهکن “در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صحبت‌های اخیر موسوی لاری در‌ خصوص نقش شورای نگهبان اظهارداشت: این سیاست نخ نما شده از جانب یک جناح خاص است که همیشه قبل از انتخابات؛ علیه شورای نگهبان مطرح می‌کنند، آنچه مسلم است اکسانی که وارد انتخابات می‌شوند باید توسط شورای نگهبان صلاحیت‌شان بررسی شود.

    نائب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با بیان اینکه واقعیت موجود آن است که در کشور انتخابات حزبی وجود ندارد، اظهارداشت: اگر انتخابات حزبی بود و افراد کاندیدا، از طرف احزاب انتخاب می‌شدند اطمینان به آنکه حزب در انتصاب افراد خود دقت بیشتری کند، به مراتب بیش از شرایط فعلی بود.

    کوهکن ادامه داد: مبحث مهم دیگر نظارت است و اگر کسی تنها نظارت دولت‌ها را قبول داشته باشد و به‌‌ همان کفایت کند، این اتفاق جدای آنکه با اصل تفکیک قوا در تعارض است منجر به آن خواهد شد که وابستگان به دولت‌ها آسانتر به مجلس راه پیداکنند.

    این فعال سیاسی با اشاره به اینکه قانونگذار از ایجاد این نظارت در حقیقت خواسته نظارت بر صحت عمل مجری را تائید کند، تصریح کرد: اگر جایی فرد صلاحیت داشته و مردم رای دهند، حتی اگر فرد مورد نظر نقطه مقابل سیاست‌های دولت باشد، ناظر از صحت انتخابات و حق و حقوق فردی که واجد شرایط بوده است، محافظت خواهد کرد.

    نائب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری اضافه کرد: کسانی که خود سال‌ها در این کشورمجری انتخابات بودند باید تعریف کنند تفسیرشان از اصل نظارت بیان شده در قانون اساسی چیست؟ اگر آقایان معتقد به نظارت باشند که به طور طبیعی چنین اعتقادی را با توجه به عملکرد دوران اجرایی خود حتما دارند، با صراحت اعلام کنند اعتقاد به این نظارت از نوع استطلاعی است یا استصوابی. اگر معتقد به نظارت استطلاعی هستند، این نظارت تنها یک نظاره گر است و در حقیقت  بود و نبود این نظارت تفاوت چندانی ندارد.

    وی تصریح کرد: سوابق شورای نگهبان نشان می‌دهد افرادی که از این شورا صلاحیت مورد نظر را اخذ نکرده‌اند از تمام طیف‌ها وجناح‌ها بوده‌اند و در طول انتخابات مجلس کم نبودند داوطلبینی که دولت صلاحیت آن‌ها را رد و در ‌‌نهایت شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تائید کرده است.

    نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معرفی شورای نگهبان به عنوان نهادی که فقط صلاحیت افراد را رد می‌کند کار درستی نیست، ادامه داد: این تعبیر از شورای نگهبان ظلم بزرگی است، این افراد نهادی که قرار است صحت انتخابات را تائید کند زیر سوال می‌برند و حتما در آینده نتایج انتخابات را نیز زیر سوال خواهند برد.

    نائب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در پایان توصیه‌ای به این طیف از اصلاح طلبان کرد و گفت: به شما توصیه می‌کنم خیلی به دوستان قدیمی خود که سوابق تیره و تاری مانند زندان در پرونده خود دارند، برای ورود به مجلس دل‌خوش نکنید و به سراغ همفکران جوان خود بروید،  که از نظر سیاسی تفکری هم جهت با شما دارند اما نقطه ضعف‌ها، محکومیت‌ها و مشکلات برخی دوستان سابق را ندارند،  این راه حل منطقی‌تر از زیرسوال بردن شورای نگهبان به نظر می‌رسد!

  • برچسب ها : ,
  • نظرات کاربران در "طرح سیاست‌های نخ‌نمای اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی