امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۰:۴۰  آخرین بروزرسانی : دی ۹ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | کد خبر : 41
  • “محسن کوهکن” در گفت‌وگو با خبرنگار حوزهاحزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرمانده‌هان ارتش و ضرورت افزایش دستورالعمل قدرت نظامی و دفاعی در مقطع کنونی اظهار کرد: این مسئله از چند جنبه قابل تامل است در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی رژیم بعث و صدام کشورهای منطقه را عمدتا از […]

    “محسن کوهکن” در گفت‌وگو با خبرنگار حوزهاحزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرمانده‌هان ارتش و ضرورت افزایش دستورالعمل قدرت نظامی و دفاعی در مقطع کنونی اظهار کرد: این مسئله از چند جنبه قابل تامل است در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی رژیم بعث و صدام کشورهای منطقه را عمدتا از جهت این که قدرت یافتن ایران موجب تهدید و تجاوز به سرزمین‌های منطقه می‌شود سعی در ایران هراسی در منطقه داشتند.

    وی اضافه کرد: در همین فضا صدام حسین بخشی از هزینه‌های جنگ را از کشورهای عرب منطقه تامین می‌کرد.

    عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: پس از مدتی نظام جمهوری اسلامی با اجرای مانورهای موفق نظامی خود در منطقه نشان داد قدرت نظامی ایران در منطقه تهدیدی برای هیچ یک از کشورها نیست و بعضا برخی از این کشورها اعلام کردند قدرت ایران در منطقه سبب افزایش امنیت ماست.

    کوهکن با اشاره به این که هیچ قدرتی در دنیا حاضر نیست بدون کسب منافع مادی به کشور دیگر کمک کند گفت: نمونه بارز این ادعا کشورهایی هستند که سیاست‌هایشان با اوامر آمریکا منطبق است.

    وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب کشورهایی که از ایده فکری ایران کمک گرفتند بارها عنوان کردند این کمک‌های ایران موجب استقلال آن‌ها شده است.

    عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری نمونه این کشورها را سوریه، عراق و انصارالله یمن عنوان کرد و ادامه داد: وقتی دلیلی وجود ندارد که جمهوری اسلامی قدرت نظامی را برای تجاوزگری در منطقه نمی‌خواهد پس قدرتمند شدن ما هیچ دغدغه‌ای ایجاد نخواهد کرد.

    وی افزود: قدرتی که در منطقه قصد کشورگشایی ندارد و حتی استفاده از بمب هسته‌ای را حرام می‌داند وقتی مورد تهدید قرار می‌گیرد  به حکم عقل و تدبیر  آیا چاره ای به غیر از اقتدار در مسائل نظامی و دفاعی دارد تا بتواند امنیت خود و کشورهای منطقه را تامین کند.

    کوهکن در پایان با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع ارتشیان گفت: فرمایشات معظم له از نگاه عمیق و مبنی بر استراتژی حساب شده جمهوری اسلامی و براساس موازین انقلاب اسلامی است و برای مردم جهان کاملا قابل درک است هر چند که این فرمایشات روان عده ای را به هم ریخته است.

  • برچسب ها : ,
  • نظرات کاربران در "فرمایشات مقام معظم‌رهبری از نگاه عمیق و مبتنی بر استراتژی حساب شده نظام است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی