امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۶:۳۶  آخرین بروزرسانی : بهمن ۹ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ | کد خبر : 575
  • نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری طرفداران افراطی و منتقدان افراطی را باعث آسیب دولت ها می داند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در برنامه «تیتر امشب» با دعوت از نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید بررسی شد.

    Flash Content!

    Click to Activate Flash

    دانلود مناظره

    در ابتدای این مناظره تلویزیونی، «محمدرضا راه چمنی»، دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی، عملکرد دوساله دولت را مثبت ارزیابی و به موفقیت های دولت در عرصه اقتصادی اشاره کرد و گفت: مهار و کاهش نرخ تورم از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده، به طوری که نرخ تورم سال ۹۲ به ۱۵/۵ درصد کنونی کاهش یافته است.

    راه چمنی ثبات بازارهای اقتصادی را یادآورد شد و افزود: ثبات نسبی در بازار سکه و ارز از اقدامات مناسب دولت بوده است، چرا که دلار ۴۵۰۰ تومانی دولت قبلی اکنون در حد سه هزار تومان ثابت شده و همین ثبات بازار باعث تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری است.
    محمدرضا راه چمنی، دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی، میهمان برنامه تیتر امشب/ 24 خرداد 1394
    وی همچنین کاهش اتکای دولت به درآمدهای نفتی را از دیگر دستاوردهای اقتصادی دولت دانست و تصریح کرد: در دولت گذشته بیش از ۵۰ درصد بودجه کشور متکی به درآمدهای نفتی بود در حالی که اکنون و با شرایط تحریمی و کاهش شدید قیمت نفت، حدود ۲۵ درصد اتکای بودجه به درآمدهای نفتی است. ضمن اینکه با وجود کاهش شدید درآمدهای کشور طرح های عمرانی همچنان اجرا می شود.

    دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی فضای سیاسی کنونی کشور را بانشاط توصیف کرد و گفت: هم اکنون میان سران سه قوه و همه گروه های سیاسی وفاق و همدلی وجود دارد و هر چند دولت حزبی نیست، اما تمایل دارد از احزاب حمایت و آنها را تقویت کند و در اداره کشور مشارکت شان دهد.

    در ادامه بحث، «محسن کوهکن»، نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، ارزیابی عملکرد دولت را مبتنی بر یک مبنا دانست و گفت: برای ارزیابی صحیح عملکرد دولت باید نتیجه کار دولت را با اسناد بالادستی نظام همچون «سند چشم انداز بیست ساله» و «قانون برنامه پنج ساله» محک زد تا دریابیم حرکت دولت به چه سمتی است.
    حضور آقای کوهکن در برنامه تیتر امشب یکشنبه شب شبکه خبر، 24 خرداد 1394
    کوهکن افزود: همه دولت ها از دو ناحیه آسیب دیده اند؛ یکی «طرفداران افراطی» و دیگر «منتقدان افراطی» که این افراد افراطی با نگاه صفر و یکی خود به مسائل، راه را بر دولتمردان می بندند.

    نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه در کشور ما رکود، اقتصاد را کنترل می کند نه برنامه ریزی های اقتصادی دولت افزود: دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود تئوری های اقتصادی ارزشمندی را مطرح کرد و مایه خوشحالی جامعه شد، اما در مسیر اجرای همان تئوری ها دچار محافظه کاری شد.

    این نماینده پیشین مجلس در تشریح گفته هایش تاکید کرد: دولت در ماه های نخست، درباره طرح های ناتمام عمرانی اعلام کرد اعتبارات را به طرح هایی اختصاص خواهد داد که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا زودتر به بهره برداری برسند و بقیه طرح های عمرانی را نیز به مردم واگذار خواهد کرد، اما در عمل این اتفاق نیفتاد.
    حضور آقای کوهکن در برنامه تیتر امشب یکشنبه شب شبکه خبر، 24 حرداد 1394
    کوهکن همچنین با تائید آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران مبنی بر کاهش نرخ تورم گفت: من نیز این آمارها را قبول دارم اما معتقدم کاهش نرخ تورم برای مردم ملموس نیست و مردم همچنان از گرانی گلایه مندند.

    راه چمنی در پاسخ به این موضوع گفت: گرانی وجود دارد، اما باید پذیرفت فقط ۲۲ ماه از آغاز کار دولت گذشته و دولت با مشکلاتی همچون کاهش شدید درآمدهای نفتی و تحریم های ظالمانه دست به گریبان است.
    محمدرضا راه چمنی، دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی، میهمان برنامه تیتر امشب/ 24 خرداد 1394
    کوهکن گفت: مسئولان تا زمانی که مسئول نیستند و در جایگاه انتقاد هستند، ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکلات را «مدیریتی» می دانند اما وقتی خودشان مدیر می شوند، نقش مشکلات مدیریتی را ۱۰ تا ۲۰ درصد اعلام می کنند و سهم مشکلات خارجی را بیشتر می دانند.

    وی با تاکید بر اینکه سهم و اثرگذاری تحریم ها بر اقتصاد کشور «بادکنکی» و «خیلی بالا» اعلام می شود، گفت: اقتصاد مقاومتی برای زمان تحریم و حتی تشدید تحریم ها تعریف شده است. حل گره های اقتصادی به تحریم ربطی ندارد چرا که پیش از انجام هر کاری باید نگاه و تئوری هایمان مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

    راه چمنی نیز باور دولت به اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و در عین حال گفت: من نیز معتقدم در دولت کارهایی صورت می گیرد که با «اقتصاد مقاومتی» همخوانی ندارد به عنوان مثال یکی از سیاست های نادرست دولت واردات بی رویه محصولات کشاورزی است که این سیاست در مسیر اقتصاد مقاومتی نیست.

     

    کوهکن در ادامه گفت: مجلس قانون رفع موانع تولید را تصویب کرد که اگر اجرایی شود، آثار آن رویت می شود، اما آئین نامه اجرایی آن هنوز تصویب نشده است. دولت در بخش سیاست خارجی و انرژی هسته ای فعال بوده و امیدواریم به نتیجه مناسبی برای ملت برسد، اما در کنار این احساس می کنم که در بخش توسعه روابط سیاسی با کشورهای دیگر کار نشده است.چون در بخش سیاست خارجی دولت می تواند (بیش از پیش) فعال باشد.

     

    راه چمنی گفت: در سیاست خارجی دولت روحانی پیشگام بوده و نقشی اساسی ایفا کرده و فضای مسموم و نامناسبی که در دولت گذشته علیه کشورمان و مردم ایران ایجاد شده بود، در دولت تدبیر و امید از میان رفت. اکنون فضا به سود جمهوری اسلامی ایران است و پرونده هسته ای در حال سپری شدن است.

     

    کوهکن تاکید کرد: فعالان سیاسی بر اساس نرمش قهرمانانه عمل کرده اند، اما برای ارزیابی به نظرم دارد غلو می شود.

     

    راه چمنی تصریح کرد: دولت در حوزه اجتماعی با اجرای «طرح تحول نظام سلامت» اقدامات مناسبی صورت داده است. ۹ میلیون نفر را که بیمه نبودند، دولت بیمه کرده. طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان هم از اقدامات خوب دولت است. در بحث فرهنگی نیز جامعه فرهنگی – هنری و صاحبان اندیشه رابطه خوبی با دولت ها نداشتند، در حالی که دولت میان اینها آشتی برقرار کرد. گسترش مطبوعات و بازگشایی خانه سینما را نیز از اقدامات خوب می دانم.

    حضور آقایان راه چمنی و کوهکن در برنامه تیتر امشب یکشنبه شب شبکه خبر، 24 حرداد 1394

    کوهکن پاسخ داد: دولت در بخش فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی نیز مسئولیت دارد. اگر دولتی در مسیر فرهنگ دینی مسیری را طی کند که با علما چالش نداشته باشد، درست است.

     

    بسیاری از چالش های اجتماعی ریشه در فرهنگ دارد. دولت هیچ اقدامی برای فرهنگ سازی صورت نداده است.

  • برچسب ها : , , , ,
  • نظرات کاربران در "مناظره جناب آقای محسن کوهکن و جناب آقای محمدرضا راه چمنی"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی