امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶:۰۰  آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۲ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | کد خبر : 975
  • کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ضرورت حمایت از توان داخلی و تحقق اقتصاد درون‌زا، گفت: مجلسی که اکثریت نمایندگان آن بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشته باشند اجازه نمی‌دهد کسی در برابر تولید داخلی از واردات حمایت کند.

    گشایش اقتصادی کشور مستلزم تشکیل مجلس متکی بر اقتصاد درون‌زاست

    محسن کوهکن کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه از گذشته دو دیدگاه در مسائل اقتصادی کشور حاکم بوده است، گفت: یک دیدگاه در اقتصاد مبتنی بر این است که باید بر حداکثر توان داخلی تاکید کنیم و در این دیدگاه، تاکید بر توان داخلی به مفهوم عدم استفاده از تکنولوژی کشورهای دیگر نیست بلکه این دیدگاه قائل بر این است که می‌توانیم از تکنولوژی دیگران استفاده کنیم ولی به طور کلی اقتصادمان باید متکی بر توان داخلی و اقتصاد درون‌زا باشد.

    وی افزود: نگاه دیگر در اقتصاد این است که ناچاریم اساس اقتصاد را بر اقتصاد لیبرالی غرب قرار دهیم و از توان داخلی چیزی عایدمان نمی‌شود، به طوری که زمانی برای استفاده از یک دستگاه تلفن این دو دیدگاه مقابل هم قرار گرفتند، برخی می‌گفتند باید گوشی تلفن را وارد کنیم و برخی می‌گفتند می‌توانیم خودمان آن را بسازیم که گذشت زمان نشان داده است باید بر توان داخل تأکید کنیم ولی می‌توانیم از تکنولوژی کشورهای دیگر نیز استفاده کنیم.

    کوهکن با بیان اینکه دیدگاه اول که مبتنی بر اقتصاد درون‌زاست در برابر تولید داخل از واردات حمایت نمی‌کند، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات صنایع فولاد ما خریدار ندارد و واردات از خارج کشور تقاضای داخلی را جواب می‌دهد و این مسئله به نفع شکوفایی اقتصادی کشورمان نیست.

    کارشناس مسائل سیاسی گفت: نگاه مبتنی بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی در برابر تولید داخل که حفظ اشتغال را به دنبال دارد از واردات حمایت نمی‌کند و در این نگاه اصل بر تولید داخل است.

    وی افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری طبیعی است پس از اجرای برجام اگر نگاهی در جامعه حاکم شود بر این مبنا که توان داخلی جوابگو نیست و باید از حداکثر کالاهای خارجی استفاده کنیم زمینه برای بازار خارجی فراهم می‌شود و منابع ارزی کشور از دست می‌رود بنابراین تولید را به دنبال نداریم و ایجاد اشتغال نیز با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود.

    کوهکن اظهار داشت: اگر مجلسی تشکیل شود که اکثریت نمایندگان آن بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشته باشند قطعاً اجازه نمی‌دهند کسی در برابر تولید داخلی از واردات حمایت کند و رونق اقتصادی کشور را در نظر نگیرد.

     

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "گشایش اقتصادی کشور مستلزم تشکیل مجلس متکی بر اقتصاد درون‌زاست"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی