امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۲:۳۳  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۹ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر : 2533
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه جمهوری اسلامی به انجام فریضه واجب حج تأکید داشت، گفت: عمره امری مستحب است و می توان آن را تعطیل کرد اما فریضه حج تمتع برای افراد مستطیع واجب بوده و به راحتی نمی توان مانع آن شد. نماینده مردم لنجان […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه جمهوری اسلامی به انجام فریضه واجب حج تأکید داشت، گفت: عمره امری مستحب است و می توان آن را تعطیل کرد اما فریضه حج تمتع برای افراد مستطیع واجب بوده و به راحتی نمی توان مانع آن شد.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: به همین علت حاکمیت تصمیم به بررسی موضوع برگزاری حج گرفت و بنا به درخواست عربستان جلساتی برگزار شد که در آن زمان امیرالحاج در عربستان یعنی محمد بن نایف ولیعهد سابق، مسئولیت آن را برعهده داشت.

    وی افزود: امروز محمد بن سلمان که فردی نپخته، بی منطق و احساسی است ولایت عهدی عربستان را برعهده دارد که البته نمی تواند نتیجه مذاکرات حج را تغییر دهد و قطعا جمهوری اسلامی که قرار است حدود ۸۰هزار حاجی را برای انجام مناسک حج به عربستان بفرستد حتی اگر در لحظه آخر احساس ناامنی برای حجاج کند، تصمیم گیری جدیدی خواهد کرد.

    کوهکن ادامه داد: تا کنون نیز دولت عربستان چیزی خلاف آنچه در تعهدات گذشته داشته مطرح نکرده و هنوز موردی را نقض نکرده است اما اگر حتی بدون نقض مفاد مذاکره مسئولانه شورای عالی امنیت ملی طی بررسی هایی احساس کنند سران سرزمین حجاز نمی توانند امنیت حجاج را تأمین کنند، تجدیدنظر می کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا حال حاضر طبق گزارش های واصله موردی مبنی بر عدم اجرای تعهدات ازسوی عربستان به دست نرسیده و نگرانی از بابت اعزام حجاج به این کشور وجود ندارد.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن:تغییرات دربار سعودی مانع برگزاری حج نیست / نگرانی از بابت اعزام حجاج وجود ندارد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی