امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۳:۲۵  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۶ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر : 1638
  • ظرفيت تأثيرگذاري اين مركز ديني در جهان اسلام بالا است و بايد از طريق تعامل با علماي الازهر به دولت عربستان فشار وارد شود؛ در الازهر علماي روشنفكري وجود دارد كه مي توانند از عربستان حج ابراهيمي را مطالبه كنند. به گزارش خبرگزاري آريا،محسن كوهكن، نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به […]

    ظرفيت تأثيرگذاري اين مركز ديني در جهان اسلام بالا است و بايد از طريق تعامل با علماي الازهر به دولت عربستان فشار وارد شود؛ در الازهر علماي روشنفكري وجود دارد كه مي توانند از عربستان حج ابراهيمي را مطالبه كنند.
    به گزارش خبرگزاري آريا،محسن كوهكن، نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به كارشكني عربستان در حج ۹۵ گفت: حج متعلق به عموم امت اسلامي است و اينكه عربستان به عنوان كشور ميزبان اين حق مسلم را از يك ملت يا برخي ملتها سلب كند، قابل قبول نيست و توهين به جهان اسلام تلقي مي شود.
    وي عنوان كرد: مركز تصميم گيري درباره حج متعلق به حوزه حاكميتي دولت عربستان نيست و براي جلوگيري از سوء استفاده عربستان از موقعيت ميزباني و محروم كردن حجاج ايراني و برخي كشورها در سالهاي آينده بايد تلاش گسترده اي چه از طرف روشنفكران مسلمان جهان اسلام و حوزه هاي علميه صورت پذيرد.
    اين نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فاجعه منا گفت: همين فاجعه خود مدرك بزرگي براي نشان دادن سوء مديريت عربستان براي اداره حج است و حتي طي چند دهه گذشته مدارك فراواني از بي كفايتي دولت عربستان در ارائه خدمات به حجاج همه كشورها وجود دارد و صدمات بسياري از اين طريق به حجاج برخي از كشورهاي اسلامي وارد شده است.
    عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: از طريق ديپلماسي مي توان ضمن تبادل نظر با مسئولان كشورهاي اسلامي، مدارك بي كفايتي عربستان نسبت به فريضه حج را جمع آوري كرد.
    وي با بيان اينكه كانون تلاش هاي مذهبي در گذشته مصر و الازهر بوده است، افزود: ظرفيت تأثيرگذاري اين مركز ديني در جهان اسلام بالا است و بايد از طريق تعامل با علماي الازهر به دولت عربستان فشار وارد شود؛ در الازهر علماي روشنفكري وجود دارد كه مي توانند از عربستان حج ابراهيمي را مطالبه كنند.
    كوهكن تأكيد كرد: اگر الازهر نسبت به مسئله مديريت حج نسبت به عربستان انتقاد داشته باشد، مطمئنا مسئله مديريت حج صرفا به كشور عربستان ختم نمي شود و گروه هاي تندرو مذهبي در عربستان تأثيرگذاري كمتري بر حج خواهند داشت.

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "سوء استفاده عربستان از موقعيت ميزباني، توهين به امت اسلامي است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی