امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۸:۱۵  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۶ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر : 1682
  • کوهکن در واکنش به درخواست آمریکا برای قطع روابط ایران با کره شمالی

    درخواست آمریکا برای قطع روابط جمهوری اسلامی با کره شمالی دخالت در امور داخلی ایران است

    نماینده مردم لنجان در مجلس، با بیان اینکه جمهوری اسلامی منافع خودش را بر اساس منافع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین می کند، گفت: کره شمالی بعد از پیروزی انقلاب به عنوان یک کشور دوست و همراه برای جمهوری اسلامی شناخته می شود.

    نماینده مردم لنجان در مجلس، با بیان اینکه جمهوری اسلامی منافع خودش را بر اساس منافع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین می کند، گفت: کره شمالی بعد از پیروزی انقلاب به عنوان یک کشور دوست و همراه برای جمهوری اسلامی شناخته می شود.

    محسن کوهکن ریزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به درخواست آمریکا برای قطع روابط جمهوری اسلامی با کشور کره شمالی، گفت: جمهوری اسلامی همواره شاهد اظهارات و اقدامات مداخله جویانه مقامات آمریکایی است و این رویکرد جدید را نیز می توان در مسیر عدم صداقت آن ها در اجرای برجام تفسیر کرد.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درخواست آمریکا برای قطع روابط جمهوری اسلامی با کشور کره شمالی، دخالت در امور داخلی ایران است، تصریح کرد: بر اساس قوانین بین المللی، کشورها بر اساس مصالحشان نوع ارتباط با دیگر کشورها را تعیین می کنند، از این رو به آمریکا مرتبط نمی شود که ایران به چه کشوری ارتباط داشته باشد.

    وی ادامه داد: درخواست مقامات آمریکایی در راستای سیاست های زیادی خواهانه و منفعت طلبانه ایالات متحده است و قطعا تا زمانی که این حاکمیت باشد، این دست اقدامات ادامه خواهد داشت.

    کوهکن ریزی با اشاره به وضعیت روابط و تعاملات ایران و کره شمالی، گفت: در دوران دفاع مقدس، کشور کره شمالی از دولت هایی بود که در کنار ما حضور داشت و از ایران حمایت می کرد، در دورانی که بسیاری از کشورهای غربی از کوچک ترین حرکت بر علیه ما واهمه نداشتند، کشور کره شمالی در آن زمان همراهی های لازم را با ما داشت.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه جمهوری اسلامی منافع خودش را بر اساس منافع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین می کند، تصریح کرد: کره شمالی بعد از پیروزی انقلاب به عنوان یک کشور دوست و همراه برای جمهوری اسلامی شناخته میشود و این کشور برای ما قابل احترام است.

    کانتریمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که«درست همانطور که با دولت‌هایی همکاری می‌کنیم که به تعهدات بین‌المللی خود برای قطع رابطه نظامی با کره شمالی احترام می‌گذارند. یک اولویت است که ایران و سوریه را به قطع روابط ترغیب کنیم».

    وی هشدار داد که کره شمالی «مقادیر چشمگیری ارز» از طریق صادرات فناوری نظامی به کشورهای سراسر جهان به دست می‌آورد و مدعی شد که «ایران و سوریه در میان مشتریان مهم این فناوری هستند»./

     

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "درخواست آمریکا برای قطع روابط جمهوری اسلامی با کره شمالی دخالت در امور داخلی ایران است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی