امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۱:۳۸  آخرین بروزرسانی : مرداد ۵ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ | کد خبر : 1838
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: انحلال جمعیت الوفاق و سلب تابعیت رهبران شیعه بحرین تنش ها را بین دولت و مردم در بحرین افزایش خواهد داد. نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رژیم آل خلیفه به دنباله روی از رژیم آل سعودی در برخورد با […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: انحلال جمعیت الوفاق و سلب تابعیت رهبران شیعه بحرین تنش ها را بین دولت و مردم در بحرین افزایش خواهد داد.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رژیم آل خلیفه به دنباله روی از رژیم آل سعودی در برخورد با مردم بحرین دچار جنون شده است.

    وی با بیان این که تشدید تنش ها در بحرین ظرف یک هفته گذشته می تواند تبعات محاسبه نشده ای برای منامه در پی داشته باشد، گفت: رژیم آل خلیفه باید بداند که اعتراضات مردمی به شکل آرام و مدنی در صورت سرکوب به خشونت کشیده خواهد شد.

    کوهکن گفت: تشدید خشونت ها موجب شعله ور شدن مجدد اعتراضات در بحرین خواهد شد. این مسئله باتوجه به شرایط کلی خاورمیانه در ناکامی سعودی ها را در مخمصه سختی گرفتار خواهد کرد.

    وی خاطرنشان کرد: واهمه اصلی رژیم های مرتجع عرب در جریان بیداری اسلامی این بود که دومینوی سقوط گریبان آنها را بگیرد ، بنابراین آنها از سال ۲۰۱۱ با کمک گرفتن از نیروهای سپرجزیره تلاش کردند اعتراضات مردمی را سرکوب کنند اما به نتیجه نرسیدند.

    گفتنی است که رژیم آل خلیفه ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) حق شهروندیِ شیخ عیسی قاسم را سلب کرد. این اقدام کم‌تر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین، فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف موسوم به «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را منحل کرد.

    این تصمیم با واکنش‌های داخلی و خارجی گسترده روبرو شد و مردم بحرین از آن تاریخ تاکنون مقابل خانه این روحانی برجسته تحصن و سیاست‌های رژیم حاکم را محکوم کرده‌اند.

    بحرین از بهمن سال ۱۳۸۹ صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.این در حالی بود که در اسفند همان سال نیروهایی از عربستان سعودی و امارات به دعوت رژیم آل خلیفه برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز بحرینی ها در بحرین مستقر شدند.

    در سرکوب فعالان ضد رژیم در بحرین تاکنون ده‌ها نفر کشته و صدها تن دیگر مجروح و یا بازداشت شده اند.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: افزایش تنش بین دولت و مردم در بحرین با انحلال جمعیت الوفاق و سلب تابعیت رهبران شیعه این کشور"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی