امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱:۳۱  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۷ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | کد خبر : 1895
  • نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: تشکیل جلسه پارلمان یمن به لحاظ عرف دیپلماتیک منجر به رسمیت نیروهای مردمی و تشکیل کابینه قانونی خواهد بود. سعودی ها همواره نیروهای مردمی را شورشی خطاب می کند اما تشکیل پارلمان این ادعای توطئه آمیز را خنثی خواهد کرد. محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری […]

    نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: تشکیل جلسه پارلمان یمن به لحاظ عرف دیپلماتیک منجر به رسمیت نیروهای مردمی و تشکیل کابینه قانونی خواهد بود. سعودی ها همواره نیروهای مردمی را شورشی خطاب می کند اما تشکیل پارلمان این ادعای توطئه آمیز را خنثی خواهد کرد.
    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: سعودی ها به معنی کلمه در باتلاق یمن گرفتار شده اند و تقلای ریاض آنها را بیشتر در شکست از نیروهای مردمی فرو می برد.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سعودی ها شباهت های زیادی به بعثی ها دارند ، آنها گمان می کردند خیلی زود صنعا را تسخیر خواهند کرد اما تاکنون به نتیجه ای دست نیافته اند.

    وی در ادامه گفت: عربستان که در جنگ یمن مرتکب جنایات جنگی شده اند با مذاکرات سیاسی نمایشی ۹۹ روزه در کویت تلاش کردند نیروهای مردمی حوثی را به عنوان عامل جنگ داخلی این کشور معرفی کنند اما در این توطئه نیز ناکام ماندند.

    کوهکن با اشاره به تشکیل شورای عالی سیاسی و توافق انصارالله با کنگره ملی یمن ضربه سیاسی کشنده ای به توطئه های رنگارنگ سعودی بود.

    وی تصریح کرد: نکته دردناک برای ریاض این است که پارلمان یمن پس از ۱۸ ماه توانست با بی اعتنایی به حملات جنگنده های سعودی تشکیل جلسه داده و اقتدار دموکراسی یمن را به رخ عربستان بکشد.

    این نماینده مجلس دهم گفت: تشکیل جلسه پارلمان یمن به لحاظ عرف دیپلماتیک منجر به رسمیت نیروهای مردمی و تشکیل کابینه قانونی خواهد بود. سعودی ها همواره نیروهای مردمی را شورشی خطاب می کند اما تشکیل پارلمان این ادعای توطئه آمیز را خنثی خواهد کرد.

    وی با پیش کشیدن بمباران مدرسه یمنی و کشتار کودکان این مدرسه گفت: سعودی ها با جنایتی که مرتکب شدند در حقیقت تلاش کردند ضربه دیپلماتیک دموکراسی مردم یمن را تلافی کنند اما سیاهی این اقدام بر پیشانی ریاض باقی خواهد ماند.

    گفتنی است که پارلمان یمن پس از ۱۸ ماه تعطیلی و در حالی که جنبش انصارالله کنترل پایتخت را در اختیار دارد، تشکیل جلسه داده و طرح تشکیل شورای عالی سیاسی را تصویب کرد.این شورا در ۱۰ روز گذشته طی توافقی بین جنبش انصار الله و حزب کنگره مردمی تشکیل شد. پیش‌تر دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی، با طرح تشکیل شورای عالی سیاسی و نیز تشکیل پارلمان به شدت مخالفت کرده بود.

    هم زمان با تشکیل جلسه پارلمان، هزاران نفر از مردم یمن مقابل ساختمان مجلس تجمع و از آغاز مجدد فعالیت آن حمایت کردند.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: تشکیل پارلمان یمن خط بطلان بر ادعاهای سعودی علیه انصارالله است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی