امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹:۳۳  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ | کد خبر : 1968
  • محسن کوهکن ریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تقبیح رویکرد ریاض در مسائل خاورمیانه گفت: عربستان پس از سیطره شاهزاده های تکفیری سعودی در سیاست خارجی به تنش آفرینی با تکیه بر ایجاد گروه های تروریستی بیش از گذشته روی آوردند. نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ریاض […]

    محسن کوهکن ریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تقبیح رویکرد ریاض در مسائل خاورمیانه گفت: عربستان پس از سیطره شاهزاده های تکفیری سعودی در سیاست خارجی به تنش آفرینی با تکیه بر ایجاد گروه های تروریستی بیش از گذشته روی آوردند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ریاض امروز مبتلا به جنون کشنده ای شده است که حتی باب میل آمریکا نیز نمی باشد. این مسئله سیاست های میان مدت واشنگتن در خاورمیان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

    وی با تاکید بر این که آمریکا به شکلی ناملموس تلاش می کند رفتارهای رژیم سعودی را تعدیل کند ، گفت: تا پیش از پیروزی جمهوری اسلامی هیچ کشوری جرات انتقاد یا حتی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی را نداشت ، آمریکا در تغییر راهبرد سیاست هدایت و کنترل را در مورد اعراب مرتجع تا امروز در دستور کار داشته است.

    کوهکن ریزی تصریح کرد: در زمان حکومت طاغوت ، ایران به عنوان ژاندارم آمریکا در خاورمیانه ایفای نقش می کرد و رژیم های مرتجع آزاد بودند اما پس از انقلاب گفتمانی ایران ، آمریکا اجازه رهاسازی کشورهای خاورمیانه را نمی دهد.

    وی گفت: آمریکا به شدت نگران رفتارهای انقلابی متاثر از ایران هستند زیرا تبعات این موضوع را باید تل آویو بپردازد؛بنابراین رژیم های مرتجع عرب به عنوان منطقه امن برای رژیم صهیونیستی ایفای نقش کرده است.

    این نماینده مجلس دهم گفت: مساله اساسی برای آمریکایی ها این است که از دل اقدامات آنها گروه های نظیر داعش ، القاعده و طالبان تاکنون متولد شده اند که اگرچه تحت هدایت واشنگتن رفتارهای تروریستی انجام می دهند اما به نوعی هزینه ساز بوده اند.

    وی خاطرنشان کرد: تروریسم پدیده ای بومرنگی است که پس از صادرات و ایجاد به خانه باز می گردد . حادثه یازدهم سپتامبر در حقیقت برداشت رویکردی که است که آمریکا در دهه نود میلادی در افغانستان اعمال کرده بود.

    کوهکن گفت: داستان القاعده تحت نظارت ریاض با ابعاد بزرگ تری تکرار خواهد شد و اتباع غربی داعش تهدیداتی هستند که در آینده اروپا را به آتش می کشند.

    وی افزود: مساله یازدهم سپتامبر پرونده مخوفی است که گره گشایی از آن می تواند به حل چرایی اتفاقات خونین امروز خاورمیانه منتهی شود. آمریکا از عملیات اتباع سعودی در نیویورک تحت طراحی سیا در ریاض منافع زیادی را کسب کرده است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان این که رفتارهای سعودی به گونه ای است که در آمریکا احتمال تصمیم گیری برای سقوط ریاض روی میز کاخ سفید است، گفت: رویکرد جنون انگیز سعودی تنها محدود به سیاست خارجی عربستان نیست ، ریاض با اقدامی نظیر اعدام وحشیانه شیخ نمر باقرالنمر این کشور را در آستانه فروپاشی و شورش اجتماعی قرار داده است.

    وی تصریح کرد: عربستان با تکیه بر رویکرد تفرقه انگیزانه عرب و عجمی یا شیعه و سنی به دنبال تنش های مذهبی است تا منافع نامشروع خود را مطالبه کند.

    کوهکن ریزی گفت: آمریکا هرزمان که با شاهزاده های سعودی تحصیل کرده در غرب به تفاهم برسد دست به کودتا زده و سلسله پیرسعودی را ساقط می کند. در این میان نکته حائز اهمیت اینجاست که قبایل در عربستان دارای قدرت زیادی هستند و این مسئله در صورت کودتا ، عربستان را مستعد تجزیه می کند.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: رژیم سعودی با تروریسم پروری منافع تل آویو را تامین می کند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی