امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹:۴۸  آخرین بروزرسانی : بهمن ۴ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ | کد خبر : 491
  • دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان احمدي ن‍ژاد در انتقاد از اصلاح قانون انتخابات گفت: هیچگاه درطول تاریخ سياسي کشور دیکتاتوری از سوی مجلس به وجود نیامده و دولت را به توپ نبستند، بلکه اين مجلس بوده که به توپ بسته شده است.

    محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور نسبت به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: انتظار داریم بعد از فرمایش مقام معظم رهبری روسای سه قوه در نوع صحبت و قرائت مطالبی که مطرح می‌کنند دقت کرده تا از آن برداشت اختلاف نشود.

    دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار با تاکید بر اینکه مسائل مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بر ما حکم تکلیف دارد، اظهار داشت: روسای سه قوه نباید مواردی را مطرح کنند که مردم و نیروهای انقلاب استنبا‌طشان  بی‌توجهی به آنها باشد.

    وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در همایش قوه مجریه مبنی بر اینکه عده‌ای می‌خواهند نقش مردم را محدود کنند، تصریح کرد: هیچگاه نباید حق قانونی قوا را تهدید کرد، اگر قانون‌گذاری را حق مجلس می‌دانیم پس نباید این حق را نادیده بگیریم.

    کوهکن با بیان اینکه من از منتقدین مصوبه اصلاح قانون انتخابات هستم، عنوان کرد: با توجه به اینکه معتقدم اصلاحیه قانون انتخابات اشکالاتی دارد، امااین طرح باید روند قانوني خود را طی کند، و اگر این مصوبه پس از بررسی شورای نگهبان به مجلس برگردد؛ مجلس یا نظر شورای نگهبان را تامین می‌کند و یا اینکه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه می‌شود؛ که به هر جهت سرانجام اين مهم به یک” قانون” منتهی می‌شود.

    وی در ادامه افزود: حال یا این قانون با ایراداتی که  مد نظر رئیس جمهور است، تصویب می‌شود و یا اينکه در این رفت و برگشت‌ها مواردی که خلاف قانون اساسی است رفع می‌شود ،لذا در چنین شرایطی مجری باید سکوت کرده و منتظر نتیجه باشد.

    دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند زمان قاجار است و تمام حقوق مردم در مجلس است، عنوان کرد: هیچگاه در تاریخ کشور دیکتاتوری از سوی مجلس به وجود نیامده و دولت را به توپ نبستند بلکه اين مجلس بوده که به توپ بسته شده است.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "در طول تاريخ، مجلس به توپ بسته شد نه دولت /اگر قانون‌گذاری را حق مجلس می‌دانیم نباید آن را نادیده بگیریم"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی