امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰:۳۵  آخرین بروزرسانی : مهر ۲۱ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ | کد خبر : 2011
  • به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه خودرو امروز جزء نیازهای اجتناب ناپذیر خانواده هاست تصریح کرد : در جریان همکاری های اخیر خودرویی باید بخش خصوصی نیز با شیب مشتری مداری و در راستای ارتقاء کیفیت و خدمات پس از فروش و قیمت […]

    به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه خودرو امروز جزء نیازهای اجتناب ناپذیر خانواده هاست تصریح کرد : در جریان همکاری های اخیر خودرویی باید بخش خصوصی نیز با شیب مشتری مداری و در راستای ارتقاء کیفیت و خدمات پس از فروش و قیمت در صنعت خودرو حضور جدی تری پیدا کند.

    وی افزود : برای اینکه رقابت صحیحی در صنعت خودرو بوجود آید و در این جریان نیز بار مالی بر دوش دولت نباشد و مصرف کنندگان داخلی نیز بهره لازم را کسب کنند دو موضوع باید در صنعت خودرو مورد اهتمام توجه قرار گیرد.

    وی اظهار داشت : باید به سمتی حرکت شود که منابع و سرمایه های مردم با عضویت خود آنها بکار گرفته شود ضمن اینکه به نوعی رفتار شود که انحصاری در بازار وجود نداشته و در قالب رقابت صحیح و معقول شرکتها فعالیت نمایند.

    وی تاکید کرد : در دنیا کشورهایی که صنعت خودرو آنها پیشرفته کرده و موفق شدند تا بخشی از بازارهای جهانی را در اختیار گیرند قطعا این دو ویژگی جزء لا ینفک فعالیت های آنها بوده است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم افزود : البته در شرایط استثنایی و خاص که قانون نیز پیش بینی کرده دولت می تواند وارد شود اما در جایی که امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد هدایت و سیاست گذاری باید در جهتی باشد که سرمایه گذاری همراه با رقابت باشد از این رو برای افزایش کیفیت و مراعات منافع مصرف کننده قطعا و یقینا دولت نباید وارد شود.

    کوهکن با اشاره به اینکه شرایط برای حضور بخش خصوصی در صنعت خودرو وجود دارد ، تصریح کرد : باید اراده محکمی وجود داشته باشد تا شاهد حضور بخش خصوصی در صنعت خودرو بوده و خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو ایران تحقق پیدا کند.

    وی گفت : البته باید اطمینان و تضمین های لازم برای حضور بخش خصوصی وجود داشته باشد هر چند سیاست گذاری ها برای حضور بخش خصوصی با دولت است اما برای حضور بخش خصوصی، باید با ساز و کارهای لازم در قالب رقابت ، صرفه جویی ، تولید اقتصادی و کیفی فراهم شود تا این بخش بتواند تلاش و فعالیت نماید.

    وی تاکید کرد : البته بخش خصوصی نیاز به حمایت معنوی بیشتری دارد و نیازی به حمایت های مادی ندارد ضمن اینکه باید قوانین در این زمینه اصلاح و در بخش هایی که ابهاماتی در قوانین وجود دارد شفاف سازی شود .

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن : حضور سرمایه گذاران خارجی با شروط مشخص می تواند اتفاقات بسیار خوبی را در صنعت خودرو ایران رقم بزند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی