امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵:۴۹  آخرین بروزرسانی : مهر ۲۷ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ | کد خبر : 2017
  • خبرگزاري آريا- جامعتين اينقدر بزرگوار هستند که هيچ نظري را به مجموعه اصولگرايان تحميل نمي کنند. محسن کوهکن نماينده مردم لنجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني آريا در خصوص نقش جامعتين در انتخاب نامزد اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري سال ۹۶، گفت:اصولگرايان در مباني فکري خود نسبت به ديگران، ديد متفاوتي به روحانيت دارند. آنچه […]

    خبرگزاري آريا- جامعتين اينقدر بزرگوار هستند که هيچ نظري را به مجموعه اصولگرايان تحميل نمي کنند.
    محسن کوهکن نماينده مردم لنجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني آريا در خصوص نقش جامعتين در انتخاب نامزد اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري سال ۹۶، گفت:اصولگرايان در مباني فکري خود نسبت به ديگران، ديد متفاوتي به روحانيت دارند. آنچه که مسلم است نقش روحانيت را براي نظام يک نقش زينتي نمي بينيم و معتقدم هستيم در دوران انقلاب وقتي که مي خواستيم براي جوانان صحبت کنيم، مي گفتيم ببينيد در طول ۱۵۰ سال گذشته امضاي هيچ روحاني زير قرارداد استعماري عليه ملت نيست. روحانيت هم چه در مراجع تقليد و چه در روحانيون مبارزي که در طول تاريخ در صحنه هاي مختلف از حقوق مردم دفاع کردند. ما يک نقش جلودار و بازدارنده در انقلاب براي روحانيت قائل هستيم. کسي بخواهد روحانيت را نفع کند، تمام واقعيت هاي انقلاب را نفعي کرده است. در آن زمان جايگاه شيوع انقلاب مسجد بود. مردم به راحتي حرف کسي را جز روحانيت قبول نمي کردند و وقتي به خيابانها مي آمدند اگر زخمي مي شدند، مي گفتند اين جراحت در راه خداست. اگر يک عنصر سياسي حرفي مي زد ممکن بود حرف را رد نکنند اما کسي سرمايه گذاري روي سخن نمي کرد. چيزي که مسلم است اين است که اصولگرايان مراجع را قابل احترام و نور واحد مي دانند و هيچ تضادي بين مراجع قائل نيستند. جايگاه فکري روحانيت در مورد ولايت فقيه همان چيزي است که حضرت امام (ره) فرمودند.
    وي ادامه داد: در بين روحانيت دو تشکل و مجموعه حقوقي در کشور سراغ داريم، يکي جامعه محترم مدرسين حوزه علميه قم است که حضرت امام جمله اي را با اين مفهوم فرمودند که من توصيه مي کنم به طلاب که از جامعه مدرسين جدا نشوند و اگر جدا شوند دچار انحراف مي شوند. ديگري جامعه روحانيت مبارز است که استخوان بندي جريان اصولگرايي است. اگر ما امثال مرحوم آيت الله مهدوي کني يا آيت الله موحدي کرماني را جلودار اصولگرايان نکنيم، پس قرار است پشت سر چه کسي حرکت کنيم. به صورت طبيعي نگاه اصولگرايان به مرجعيت و روحانيت به اين شکل است. طبيعي است که در تصميم گيري هاي سياسي به نظرات جامعتين توجه خواهند داشت. جامعتين اينقدر بزرگوار هستند که هيچ نظري را به مجموعه اصولگرايان تحميل نمي کنند، بلکه آنها نظراتشان را عنوان مي کنند و اگر از باب قبول نمودن سخني باشد، به اين دليل است که ما به دنبال آنها رفته ايم و آنها را صالح و مصلح مي دانيم. در انتخابات آينده هم از جامعتين پيروي خواهيم کرد. من جرياني را سراغ ندارم که خود را اصولگرا بداند و چنين جايگاهي را براي روحانيت قائل نباشد.
    نماينده مردم لنجان در خصوص توصيه برخي کارشناسان سياسي به اصولگرايان مبني بر استفاده از فرصت عدم حضور آقاي احمدي نژاد در انتخابات، گفت: اين فرصت حتما به نفع جريان اصولگرايي است . دليل آن اين است که قبل از توصيه مقام معظم رهبري شاهد بوديم که اصولگرايان به صورت يک پارچه از آقاي احمدي نژاد حمايت نمي کردند، بلکه اصولگرايان آرزو داشتند که ايشان در صحنه سياسي حضور پيدا نکند. اصولگرايان به هيچ عنوان در مورد حمايت احمدي نژاد يکچارچه نبودند و بخشي از بدنه اصولگرايي هم که از ايشان حمايت مي کرد از نظر اعتقادي مشترکات زيادي با جريان اصولگرايي در خصوص اعتقاد به ولايت فقيه دارد. اين انصراف و اتفاق کاملا براي جريان اصولگرايي مناسب بود. بايد جريان اصولگرايي حفظ شود و قرار نيست جريان و تفکر اصولگرايي فداي يک شخص که ادعاي اصولگرايي مي کند، شود. اگر احمدي نژاد خود را اصولگرا مي داند بايد خود را فداي جريان اصولگرايي کند.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "محسن کوهکن در گفتگو با آريا: اگر احمدي نژاد خود را اصولگرا مي داند، فداي جريان اصولگرا شود / نگاه اصولگرايان در انتخابات به جامعتين است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی