امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱:۳۹  آخرین بروزرسانی : آبان ۲۵ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ | کد خبر : 2069
  • کوهکن عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس نسبت به وظایف هیات رئیسه مجلس تذکر داد و گفت: اقتدار مجلس در گرو این است که هیات رئیسه و نمایندگان همکاری لازم را با رئیس مجلس برای اداره بهتر جلسات داشته باشند. به گزارش ایسنا، محسن کوهکن در جلسه علنی امروز مجلس متذکر شد: وظیفه نمایندگانی […]

    کوهکن عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس نسبت به وظایف هیات رئیسه مجلس تذکر داد و گفت: اقتدار مجلس در گرو این است که هیات رئیسه و نمایندگان همکاری لازم را با رئیس مجلس برای اداره بهتر جلسات داشته باشند.

    به گزارش ایسنا، محسن کوهکن در جلسه علنی امروز مجلس متذکر شد: وظیفه نمایندگانی که به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند تنها در حد تقسیم کار نیست که برای خواندن لیست غایبین، تاخیرکنندگان، نوبت یا دستور باشد.

    او خطاب به لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: آن ها باید در کنار شما جلسات رو به بهترین نحو رصد و مدیریت کنند تا جلسات علنی با کمترین هزینه اداره شود.

    کوهکن متذکر شد: روزی که رئیس جمهور در مجلس حاضر شد حین اظهارات ایشان من نوبت داشتم، اما فرصت داده نشد و برخی دوستان در همان ماده تذکری دادند اما شما پاسخ دادید و احساس کردم ادله ای که من می‌خواستم عرض کنم گفته نشد؛

    وی با اشاره به ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس، افزود: رئیس جمهور الزام دارد که در نطق خود طبق برنامه صحبت کند.

    این نماینده مجلس ادامه داد: شما عرض می کنید تخلفی صورت نگرفته و این حق قانونی جنابعالی است که استنباط خود را از این ماده بیان کنید. روز گذشته نماینده ای تذکری را مطرح کرد که در مرکز یک استان اتفاق افتاده بود، اگرچه تذکر حق طبیعی نماینده و یک رویه است اما باید رئیس جلسه از تذکر دهنده سوال کند که آیا تذکر در دستور است یا نه.

    کوهکن همچنین متذکر شد: برای اداره جلسات مجلس باید از ادبیات فاخر استفاده کرد و استفاده از کلماتی که امکان برداشت های متفاوت از آن شود یا بعضا باعث خنده شود باید پرهیز کرد.

    علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر شما خیرخواهانه است و تلاش می کنیم همین مسیر ادامه یابد.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: نقش هیات رئیسه نباید در حد خواندن دستور و اعلام اسامی غایبان باشد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی