امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷:۵۷  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۰ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ | کد خبر : 2135
  • محسن کوهکن درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات دادستان دیوان محاسبات درباره نامه به دولت درخصوص حذف یارانه دهک های بالای درآمدی مطابق لایحه بودجه سال ۹۵ گفت: این که به همه یارانه بدهیم یا دهک های بالای جمعیتی را حذف کنیم، یک مسئله فوری و آنی نیست و سابقه […]

    محسن کوهکن درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به اظهارات دادستان دیوان محاسبات درباره نامه به دولت درخصوص حذف یارانه دهک های بالای درآمدی مطابق لایحه بودجه سال ۹۵ گفت: این که به همه یارانه بدهیم یا دهک های بالای جمعیتی را حذف کنیم، یک مسئله فوری و آنی نیست و سابقه ای چندساله دارد و طبق قانون، چارچوب کار نیز کاملا مشخص است.

    وی افزود:‌حتی اگر به مصاحبه های افرادی که در رابطه با پرداخت یارانه در دولت ذی مدخل هستند,همچون وزیر تعاون و کار و امور اجتماعی نگاه کنیم می بینیم که دربرخی موارد آن ها وارد ماهیت شده اند و حتی دولت می گوید در این زمینه کارهایی را انجام داده است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی،خاطرنشان کرد:‌اینکه استنباط شود که یک “تکلیف مالایطاقی” به دولت شده و شاید به همین دلیل دقت لازم نشود و یارانه دهک‌هایی حذف شود که مستحق گرفتن یارانه هستند،صحیح نیست.

    وی ادامه داد:وقتی اراده ای برای انجام کاری نباشد،به طور طبیعی انسان به دنبال بهانه می گردد؛حال می خواهد بهانه های قانونی باشد یا مهیا نبودن شرایط ؛اما یک اصل حقوقی می گوید که بدقانونی بهتراز بی قانونی است و اگر قانون بد را دقیق اجرا کنیم،نقص ها و اشکالات خود را نشان می دهد و بهتر می توان آن را ارزیابی کرد.

    این نماینده مجلس افزود:این یک نقص کلی است که عموم دولت ها داشته اند و جایی که احساس کردند شاید قانون مطابق نظرشان نیست یا تشخیص می دهند قانون اشکالاتی دارد؛آن را اجرا نمی کردند.

    کوهکن تصریح کرد:درمجموع به نظر بنده،دولت اراده ای برای حذف یارانه دهک های مشخص ندارد و نمی خواهد این کار را انجام دهد.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن:بار مالی ناشی از پرداخت یارانه ها به اندازه ۳ دهک کاهش یابد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی