امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۳:۱۵  آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۲ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | کد خبر : 970
  • محسن کوهکن، نايب رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري و نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرگزاري آريا در تحليل خود از نتايج انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت:از کلمه شکست و پيروزي خيلي تمايل نداريم استفاده کنيم.

    محسن کوهکن، نايب رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري و نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرگزاري آريا در تحليل خود از نتايج انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت:از کلمه شکست و پيروزي خيلي تمايل نداريم استفاده کنيم. اگر بخواهيم از واژه شکست و پيروزي اصلاح طلبان در تهران استفاده کنيم اين به نوعي بي احترامي به ۲۶۰ نماينده و حوزه هاي آنهاست. تهران مرکز کشور است و براي ما هم، همه کساني که در تهران راي مي آورند محترم هستند اما هيچ نماينده اي از نماينده ديگر برتر نيست و نماينده درجه يک و دو نداريم. تحليل کلي در ارتباط با اينکه کدام يک از جناح هاي کشور پيشي گرفتند و امکان خدمت بيشتر در مجلس براي آنها فراهم است، مطرح است که پس از انجام انتخابات مرحله دوم دور انتخابات بايد اين تحليل صورت گيرد.
    وي افزود: معمولا برخي از حرف هايي که گفته مي شود گمانه زني است و تصور نمي کنم يک فرد پخته سياسي به خود اجازه دهد چنين کاري را کند و خود را پيروز قطعي و کامل انتخابات بداند! اين اشتباهي است که دوستان مجموعه اصلاحات در سال ۸۸ مرتکب شدند و به صرف اينکه در سال ۸۸ در تهران کانديداي مورد نظرشان به طور قابل توجهي از ديگر کانديداها پيشي گرفت، خود را برنده انتخابات اعلام کردند. در صورتي که اين نگاه از بالا به پايين را از تهران نسبت به شهرستان و استان هاي ديگر نبايد داشته باشند بلکه بايد اجازه دهند نمايندگان شهرستان ها در مرحله اول انتخاب شوند بقيه نيز در مرحله بعد انتخاب مي شوند و نهايتا آرايش سياسي مشخص مي شود و در آن زمان در مسير وحدت و همگرايي و فعاليت بايد پيش رفت.
    اين فعال اصولگرا اظهار داشت: درست نيست عده اي که در کشور ، غير فعاليت سياسي کار ديگري ندارند، همه وقت خود را صرف اين کار کنند ما الان در شرايطي هستيم که اقتصاد در حال رکود است ،دولت کمک مي خواهد و بايد به دولت کمک کرد و ريل گذاري در مجلس شکل بگيرد. نبايد قبل از آغاز کار مجلس به سمت وسوي منازعات برويم چون معمولا منازعات سياسي از اين بحث ها شروع مي شود.
    کوهکن خاطرنشان کرد: لذا معتقدم پختگي سياسي مي طلبد که تا پايان انتخابات مرحله دوم صبر کنيم و بعد تحليل کنيم و تحليلي که صورت مي گيرد نبايد به عنوان شکست و پيروزي باشد؛ اين حرفي نيست که الان بزنم بلکه بايد بگوييم زمينه براي کدام جناح براي خدمت بيشتر فراهم شده است، چون هر دو جناح در مجلس زير سقف نظام  و تحت امر ولي فقيه هستند تا در جهت کاهش مشکلات مردم عمل کنند. مردم با اميد به اين مجموعه راي دادند اگر کل انتخابات را جناحي کنيم، با ايده توده مردم سازگاري ندارد.
    وي در خصوص تعامل دولت و مجلس دهم و رقابت احتمالي ميان لاريجاني و عارف براي کرسي رياست مجلس دهم نيز گفت: قطعا کساني که به مجلس راه پيدا مي کنند بايد انقلابي و به فکر مردم باشند و در مسيري که رهبري تعيين مي کند، گام بردارند و به دولت کمک کنند و مانع تراشي نکنند و از طرفي هم نبايد وکيل الدوله باشند بلکه با حفظ احترام به دولت بايد به دولت کمک کرد و نظارت کامل را هم اجرايي کرد. مجلس آينده نبايد مبلغ بي مورد دولت باشد و از سويي نبايد از موضع تهاجمي با دولت تعامل کند. حمايت منطقي و معقول مجلس مي تواند کمک کند. دولت بايد اميدوار باشد که مجلس آينده وقتي دولت کار خود را انجام مي دهد از آن حمايت مي کند و جايي هم که کار نمي کند، مجلس از موضع انتقادي وارد مي شود. هر کس که در خود اين ظرفيت را مي بيند، بايد به صحنه بيايد و شايد افرادي غير آقاي لاريجاني و دکتر عارف باشند که ادعايي داشته باشند و خود را براي رياست مجلس آماده کنند.

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "براي رياست مجلس دهم شايد گزينه هاي ديگر مطرح شود/ اصلاح طلبان اشتباه سال ۸۸ را تکرار نکنند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی