امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۵:۰۶  آخرین بروزرسانی : خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر : 2480
  • محسن کوهکن نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري در خصوص نحوه چگونگي تعيين اعضاي کابينه دولت دوازدهم اظهارداشت : يکي از روش ها در انتخاب اعضاي کابينه بررسي عملکرد وزراي دولت يازدهم است به اين معني که به صورت فرد به فرد وزا مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرند؛ اين نحوه انتخاب زياد […]

    محسن کوهکن نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري در خصوص نحوه چگونگي تعيين اعضاي کابينه دولت دوازدهم اظهارداشت : يکي از روش ها در انتخاب اعضاي کابينه بررسي عملکرد وزراي دولت يازدهم است به اين معني که به صورت فرد به فرد وزا مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرند؛ اين نحوه انتخاب زياد کارآمد به نظر نمي رسد زيرا تمام توان صرف ارزيابي وزراي مي شود و شايد آنها گزينه نباشند واز سوي ديگر باعث مي شود تا افراد شايسته و توانمند به حاشيه بروند .

    وي ادامه داد : راه ديگري که براي انتخاب هيات وزيران پيشنهاد مي شود و معقول به نظر مي رسد همفکري با نمايندگان مجلس است البته کمتر رئيس جمهوري از اين پيشنهاد استقبال مي کند .

    کوهکن با اشاره به اينکه نگاه جناحي به انتخاب وزيران در کابينه دولت جديد سم مهلک است ابراز داشت: با توجه به اينکه در کشور نظام حزبي قدرتمندي نداريم که ازسازوکار مناسبي برخوردار باشند و بتوانند در يک فرايند مشخص افراد کارآمد و شايسته حزبي خود را براي تصدي پست هاي اجرايي معرفي کنند اما به دليل اينکه چنين سازوکار مشخصي در فضاي کشور وجود ندارد ممکن است افرادي معرفي شوند که توانمندي لازم را نداشته باشند و اين يک تهديد در انتخاب مديران اجرايي است .

    وي با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ديدار مراسم افطاري با مسئولان در خصوص معيارهاي مديريت صحيح کشور اظهار داشت : بايد افرادي براي کابينه دولت دوازدهم انتخاب شوند که از بن دندان به مباني انقلاب و نيز حفظ هويت تاريخي و اسلامي اعتقاد داشته باشند.

    کوهکن با اشاره به اينکه در انتخاب کابينه به تجارب گذشته احترام گذاشته شود ادامه داد: از شاخص هاي ديگر در انتخاب وزرا بايد هماهنگي بالاي بين آنها در نظر گرفته شود و اگر اين روحيه وجود نداشته باشد کار همديگر را خنثي مي کنند ودولت در رسيدن به اهداف تعيين شده ناکام خواهد ماند .

    دبيرکل جامعه اسلامي نمايندگان با تاکيد بر اين نکته که رئيس جمهور در چهار سال دوم ملاحظه کاري را کنار بگذارد خاطر نشان کرد : رئيس جمهور محافظه کاري و ملاحظه کاري را نسبت به مسايل اقتصادي کنار بگذارد به ويژه اينکه در شرايط فعلي موضوعاتي همچون اشتغال ، موانع سرمايه گذاري و .. با توجه به حساسيتي که در اين مسايل وجود دارد که دولت با شهامت بايد نسبت به آن اقدام کند و با زبان ساده به مردم گزارش بدهد و واهمه اي از فشارها نداشته باشد .

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: رئيس جمهور ملاحظه کاري را کنار بگذارد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی