امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۲:۳۴  آخرین بروزرسانی : مرداد ۷ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر : 2571
  • فردا/ آقای محسن کوهکن، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع نواصول‌گرایی معتقد است که اصول‌گرایی و اساساً مجموعه کسانی که به آن پایبندند و همانطور که بر همگان روشن است، یک حزب فراگیر نیست. اساساً اصول‌گرایی هم به این معنی نیست که اگر کسی به آن سمت تمایل داشت، تابع حزب خاصی است. تا […]

    فردا/ آقای محسن کوهکن، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع نواصول‌گرایی معتقد است که اصول‌گرایی و اساساً مجموعه کسانی که به آن پایبندند و همانطور که بر همگان روشن است، یک حزب فراگیر نیست. اساساً اصول‌گرایی هم به این معنی نیست که اگر کسی به آن سمت تمایل داشت، تابع حزب خاصی است. تا زمانی که جریان اصول گرا تابع چند حزب باشد هرکسی از اشخاص حقیقی و حقوقی انتظاراتی را مطرح می‌کنند؛ منظور از حقوقی تمام تشکل‌هایی‌اند که ادعای اصول‌گرایی دارند و فعالیت می‌کنند. بنابراین تا زمانی که یک حزب در جریان اصول‌گرایی تشکیل نشود، نباید هیچ‌گونه ارزیابی منفی از آن داشت. فلذا تا زمانی که حزبی تشکیل نشده، نباید به این موضوع با چشم یک انشقاق نگریست. زمانی که حزب واحدی وجود داشته باشد و یک بخشی از آن جدا شود و یک حزب دیگر شکل بگیرد، انشقاق خواهد بود. بنابراین تا زمانی که اصول‌گرایی حزب واحدط ندارد، هر کسی با هر شعاری در این حزب حضور داشته باشد و حرفی بزند، نباید آن را منفی تعبیر کرد.

    وی همچنین افزود: نکته دوم این است که ما در انتخاب عناوین مختلف برای افرادی که در این جبهه حضور دارند، محدودیتی نداریم و استقبال هم باید صورت پذیرد اما اگر در خصوص عناوینی که انتخاب می‌کنند، با یک دید عالمانه و تحلیل درست و همچنین مبتنی بر واقعیت‌ها بخواهند انفاقات داخل جریان را تحلیل کنند، بسیار خوب است . اگر مجموعه‌ای در این فکر باشد که در این جریان فکری راهی را باید پیش گرفت تا جوانان بیشتری جذب شوند و در این جبهه نقش آفرینی کنند، این نیز خوب است البته گاهی اوقات افرادی سخنانی را مطرح می‌کنند که در عالم سیاست به عنوان ناپختگی معنی می‌شود؛ این که حضور جوانان نباید منوط به حذف افراد قدیمی و کار کشته شود. در تمام دنیا نه تنها افراد کارکشته در سیاست را حذف نمی‌کنند بلکه آنها را به سمت اتاق‌های فکر آن جریان هدایت و نیروی جوان را حمایت می‌کنند .فلذا با این شرط که حضور نیروی جوان به عنوان نیرویی که در صحنه حاضر می‌شود و از تجارب افراد قدیم در آن عرصه استفاده می‌کند تا ضریب خطای خود را پایین بیاورد، با هر فکر و تدبیری سازگار است.

    عضو فراکسیون ولایی مجلس همچنین در خصوص ارزیابی مسیر نو اصول‌گرایی افزود: جریان نو اصول‌گرایی بسیار خوب است. اگر چنانچه تدبیر دست کسانی باشد که عمیق فکر می‌کنند و معتقدند که از نیروی جوان استفاده کنند و اگر تنها به دنبال این نباشند که بقیه را به هر نحوی حذف و خودشان را جایگزین کنند، اگر این چنین باشد، به هیچ وجه نباید نگران شد. امروز باید انتخابات گذشته را کالبد شکافی کرد و دست به اصلاح مشکلات آن زد تا اشکالات را رفع شوند و کسانی هم که تفکر تشکیلاتی دارند؛ اصلاً خود را نمی‌بینند و تمام فعالیت خود را در جهت اهداف اسلامی قرار خواهند داد.
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: اگر افراد به دنبال حذف دیگران نباشند، نو‌اصول‌گرایی بسیار خوب است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی