امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۹:۳۶  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر : 2588
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص حضور ۸ تن از اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مراکزی که به صورت شورایی فعالیت می کنند، هنگام تصمیم گیری که آثار حقوقی نیز داشته باشد با توجه به حضور اقلیت و اکثریت رسمیت می یابند. […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص حضور ۸ تن از اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مراکزی که به صورت شورایی فعالیت می کنند، هنگام تصمیم گیری که آثار حقوقی نیز داشته باشد با توجه به حضور اقلیت و اکثریت رسمیت می یابند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در بسیاری از جلسات آنها امکان دارد عضوی بیمار یا در سفر باشد و نتواند حضور پیدا کند که در این صورت با حضور اکثریت اعضا جلسه رسمیت می یابد ازسوی دیگر نیز اگر در قانون صراحت در خصوص تعداد حضور اعضا نیامده باشد، رویه ای وجود دارد که طبق آن عمل می شود.

    وی افزود: مثلا برای طرح های سه فوریتی لازم است اعضای شورای نگهبان حضور داشته باشند و یا گاهی مطرح می شد در مورد کلیات طرح های دوفوریتی نیز شورای نگهبان باشند تا مسأله را منتقل کرده و جواب بدهند.

    کوهکن ادامه داد: از این رو در جایی از قانون تصریح نشده که باید حتما ۱۲ نفر حضور داشته باشند اما رویه مشخص است که با حضور اکثریت جلسات رسمیت دارد از این رو با حضور ۸ تن از اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف هیچ ایراد قانونی به آن وارد نیست.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص مراسم تحلیف خاطرنشان کرد: در شرایطی که آمریکایی ها با تصمیمات نپخته ترامپ، ساز خود را کوک می کنند حضور این تعداد از کشورهای دنیا پیامی برای آمریکایی ها دارد که بارزترین نکته آن است.
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: حضور اکثریت شورای نگهبان در تحلیف به مراسم اعتبار قانونی داد/ پیام برگزاری باشکوه مراسم برای آمریکایی‌ها"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی