امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۷:۱۶  آخرین بروزرسانی : مهر ۱ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر : 2639
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توقف ساخت خودروهای با کیفیت پایین تا آخر سال، اظهار داشت: در چنین شرایطی برخی افراد تاکید دارد که نباید خودروهای بی کیفیت و ارزان قیمت را از بازار خارج کرد تا از قشر ضعیف جامعه حمایت شود اما سوال اینجاست […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توقف ساخت خودروهای با کیفیت پایین تا آخر سال، اظهار داشت: در چنین شرایطی برخی افراد تاکید دارد که نباید خودروهای بی کیفیت و ارزان قیمت را از بازار خارج کرد تا از قشر ضعیف جامعه حمایت شود اما سوال اینجاست که آیا این قشر از جامعه چون توان مالی ندارد باید از خودروی نا امن تحویل استفاده کند؟

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروهای تک ستاره از استانداردهای لازم ایمنی برخوردار نیست گفت: در چنین شرایطی می توان خودروهایی تولید کرد که حداقل استاندارد ایمنی را دارا باشد اما از مشخصاتی مانند سیستم برقی صندلی و صندوق عقب که قیمت خودرو راافزایش می دهد برخوردار نباشد.

    تولید خودرو با امکانات کمتر اما امنیت بیشتر

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: منطقی است که به جای اینکه خودروی کم کیفیت در اختیار قشر کم درآمد جامعه بذاریم بهتر است خودروهایی که امنیت جانی سرنشین را تامین می کند، تولید شود که از امکانات کمتری به نسبت خودروهای لوکس برخوردار است.

    اختصاص یارانه به حمل و نقل عمومی

    وی با اشاره به تجربه کشورهای دیگر در زمینه تولید خودرو برای قشر ضعیف جامعه عنوان کرد: در همه جای دنیا با پرداخت یارانه به سیستم حمل و نقل عمومی از قشر ضعیف جامعه حمایت کرده و از آن طرف خودروهایی با امکانات بالا و استاندارد کافی برای اقشار توانمند تولید کرده اند.

    این نماینده مجلس با انتقاد از ایمنی پراید، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان، پراید را با بدنه ای که با کوچترین صدمه منهدم می شود می سازند که سرعت و شتاب به نسبت بالایی دارد و این مشخصات جان سرنشین را به خطر می اندازد اما آیا چون این خودرو و قطعاتش ارزان قیمت است باید همچنان جان سرنشینان را به خطر بیاندازیم.

    کوهکن در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید دارد که تصمیم درست این است که به فردی که توان خرید خودروی ایمن و استاندارد را ندارد در سیستم حمل و نقل عمومی به آن یارانه پرداخت شود.

    وی با اشاره به سفری که به توکیو داشته است، توضیح داد: در ژاپن به افرادی که پارکینگ نداشته باشند خودرو فروخته نمی شود، یعنی مراعات مصالح عامه مردم مهمتر از داشتن امکانات شخصی افراد است.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: اما در ایران با روحیه فردگرایی تا جایی پیش رفته ایم که آلودگی تهران به این اندازه رسیده است و همواره گفته شده با خرج خودروهای بی کیفیت، قشر ضعیف جامعه دیده نمی شود.

    وی با یادآوری تلاش برای خروج خودروهای بالای ۱۵ سال در سالهای گذشته گفت: سالها پیش تلاش شد تا خودروهای بالای ۱۵ سال از سطح شهر خارج شوند اما بسیاری تاکید داشتند که اقشار ضعیف با پیکان بسیار قدیمی امرار معاش می کند و نباید با این کار بر قشر پایی جامعه فشار آورد اما با همین عنوان منافع کلان و عمومی جامعه آسیب دید.

    کوهکن با بیان اینکه با برنامه ریزی تعریف شده می توان تکلیف تولید کننده و مصرف کننده خودرو را مشخص کرد، بیان داشت: باید حداقل استانداردهای ایمنی برای حفظ جان مسافر تامین شود و برای کاهش قیمت می تواند از امکاناتی مانند برقی شدن آینه، شیشه و صندوق عقب چشم پوشی کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود هشت سال پیش تلاش کردیم تا مجموعه سیستم حمل و نقل عمومی که خودروهای بی کیفیت با عمر ۱۵ ساله را داشت تعویض شود، آن زمان پیشنهاد داده شد تا با تسهیلات بانکی خودروهایی به روز تهیه شود اما مخالفت شد.

    وی گفت: اکنون مخالفات اعتراف می کنند که اگر آن زمان این کار به سختی انجام می شد و مسافران در سرما و گرما از خودروهای ایمن، به روز و با امکانات استفاده می کردند، بسیار بهتر از این است که اکنون به روز کردن سیستم حمل و نقل عمومی تقریبا غیر ممکن شده است.

    هدایت تسهیلات بانکی به سمت افرادی که خودرو ندارند

    این نماینده مجلس با یادآوری تلاش مجلس هفتم برای خروج پیکان از سیستم تولید، اظهار داشت: وزیر دولت چهارم اعتقاد داشت که پیکان ۱۶۰ ایراد دارد و ما در مجلس هفتم تلاش کردیم تولید این خودرو متوقف شود که با فشار مجلس این کار محقق شد و اگر نمی شد شاید هنوز شاهد پیکان در سطح شهر بودیم.

    وی ادامه داد: بنابراین می توان با اصلاح سیستم بانکی ، تسهیلات بانکی خودرو را به افرادی داد که خودرو ندارند و این کار به راحتی محقق می شود چرا که مشخصات صاحبان خودرو در نهادهای مختلف ثبت می شود بنابراین می توان مسیر تسهیلات بانکی را به سمت افرادی که خودرو ندارند هدایت کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حساب از توقف خودورهای بی کیفیت حمایت می کنم چرا که تولید خودوری بی کیفیت که جان مردم را به خطر می اندازد خیانت به قشر ضعیف جامعه است./
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن:پیشنهاد تولید خودروی غیرلوکس اما امن /تولید خودروی بی‌کیفیت ارزان خیانت به قشر ضعیف است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی