امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸:۵۳  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۱ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر : 2780
  • به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام داود صائبی در نشست با نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان همواره تلاش کرده ۲ وظیفه اختصاصی و عمومی شامل ترویج و اشاعه فرهنگ دینی، اعزام مبلغان به سراسر نقاط شهرستان، آموزش، ترویج و پژوهش حوزه های […]

    به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام داود صائبی در نشست با نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان همواره تلاش کرده ۲ وظیفه اختصاصی و عمومی شامل ترویج و اشاعه فرهنگ دینی، اعزام مبلغان به سراسر نقاط شهرستان، آموزش، ترویج و پژوهش حوزه های دینی، حمایت از نهادهای مختلف فرهنگی و … را به شگلی مناسب انجام دهد.

    وی عنوان کرد: به دلیل اینکه کشور ما در معرض هجوم انواع دسیسه های فرهنگی قرار دارد و دسترسی مردم با فناوری تکنولوژی و دسترسی آسان به انواع برنامه های ارائه شده از طرف ماهواره ها و سایت های مختلف، مبارزه و جلوگیری از این تهاجمات امری حیاتی به ‌نظر می ‌رسد و آگاه کردن مردم و ارتباط چهره به چهره اشخاص تاثیر گذار بخصوص قشر روحانی بسیار اهمیت دارد.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در روستاها، گفت: خانه‌های عالم به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مساجد در روستاها، نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مناطق روستایی ایفا می‌کنند، بر این اساس باید توجه ویژه ای به احداث خانه عالم در روستاهای شهرستان لنجان داشته باشیم.
    وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان با توجه به اهمیت نقش خانه‌های عالم در توسعه کمی و کیفی برنامه‌های این سازمان همه تلاش خود را به منظور ایجاد و استفاده از این ظرفیت در روستاها به کار بسته است، اما متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبارات لازم اقدامات کافی و در خور توجه نسبت به ساخت و یا تعمیر و مقاوم‌سازی خانه‌های عالم در شهرستان لنجان نشده است.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه روستایی را تهدید می‌‌کنند، حضور روحانیون در این مناطق و اجرای مطلوب برنامه‌های مذهبی و فرهنگی فراخور نیاز روز روستانشینان سهم عمده‌ای در کاهش مشکلات حوزه‌های فرهنگی و دینی در این مناطق دارد.

    وی ادامه داد: بر این اساس با ساخت خانه‌های علم در روستاها نه تنها زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت در آنها فراهم می‌شود، بلکه احداث این فضاها و حضور روحانیون و مبلغان دینی در مناطق روستایی آثار و برکات مثبتی را در جهت توسعه فرهنگ دینی و کاهش آفت‌های اجتماعی به دنبال دارد.

    صائبی اضافه کرد: خانه‌های عالمی که مبلغین ما در آنها حضور مستمر دارند، مرکز فرهنگی و محور فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در روستاها به شمار می‌روند اما با وجود درخواست روستاییان برای ساخت خانه‌های عالم در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلاتی به منظور ساخت این فضاها در روستاهای مورد نظر روبه رو هستیم.

    وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با وجود منابع اندک مالی نسبت به استقرار روحانی در این خانه های عالم روستایی که با هدف ترویج فرهنگ دینی، جلوگیری از بدعت ها، پاسخ به مسائل شرعی، برپایی نماز جماعت در مساجد، رونق مساجد با حضور جوانان و … ساخته شده اند، اقدام کنیم.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان در ادامه با اشاره به روند فعالیت هیئت های مذهبی شهرستان لنجان گفت: با توجه به که هیئت های مذهبی می توانند در مسائل عمومی و فرهنگی تاثیرگذار باشند، چراکه مهم‌ترین ماموریت هیئت‌های مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

    وی تصریح کرد:باید توجه داشت تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب ها موثر بوده و کسی که از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتمی هیچ موقع به دنبال مسائل سو فرهنگی و ناهنجاری ها کشیده نمی شود.
    صائبی با اشاره به اهمیت فعالیت شورای هیئت های مذهبی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در صورتی که ارتباط مناسبی میان هیئت‌های مردمی مذهبی و سازمان‌های دولتی مربوط ایجاد شود، ظرفیت‌های فراوانی به فعلیت خواهد رسید لذا باید گفت ایجاد انسجام، تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت های هیئت های مذهبی، استفاده از تجارب تمامی نیروهای هیئت ها در طراحی و برنامه ریزی های فرهنگی ‌دینی از مهمترین اهداف تأسیس شورای هیئت های مذهبی بوده است.

    وی اذعان کرد: انتخابات پنجمین دوره شورای هیئت های مذهبی شهرستان لنجان همزمان با سراسر کشور ۵ آبان ماه ۱۳۹۶ در برگزار شد که با استقبال خوبی نیز مواجه گردید و از بین ده کاندیدا ۷ نفر به عنوان عضو اصلی در این شورا مشغول به فعالیت شدند.

    در ادامه محسن کوهکن نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: از گذشته ها معمولا سازمانها و نهادهایی در ایام محرم و ماه مبارک رمضان برای روستاه روحانی اعزام می کردند و مردم به واسطه علاقه ای که داشتند روحانیونی که به این ماطق اعزام می شدند و به نوعی مهمان روستائیان بودند را در خانه خود تکریم کرده و حتی منازل خود را در اختیار آنان قرار می دادند.

    وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مسئولان امر به فکر افتادند تا امکاناتی در حد یک واحد کوچک را در روستاها مهیا کرده تا برای تمام ایام سال روحانی به روستاها اعزام کرده و آنها در آنجا مقیم شوند و به فعالیت دینی بپردازد.

    نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفکر بنده نیز به این مسئله و اهمیت این موضوع به این موضوع باز می گردد که در سال ۶۳ زمانی که فرماندار یکی از شهرستان ها بودم و در آن سال عموم روستاها فاقد حمام بودند، اما در آن منطقه در یکی از روستاهای دوردست سابقه طولانی حمام وجود داشت.

    وی اضافه کرد: لذا برای من جالب بود که بدانم چه اتفاقی رخ داده که این روستا هم از نظر سطح فرهنگ مردم از روستاهای اطراف در سطح بالاتری بودند و هم اینکه دارای حمام بودند و بعد از بررسی ها مشخص شد که از قدیم الایام روحانی مقیم در این روستا حضور داشته است.

    کوهکن عنوان کرد: مردم روستا به دلیل حضور روحانی در روستا از منظر بهداشت دیدگاهی پیدا کرده بودند که خودشان یک حمام در روستا احداث کرده بودند لذا نقش روحانی در یک روستا بسیار مهم بوده و حضور آنها در روستا یک کار معقول فرهنگی نیز به شمار می آید و برای ما نیز این مسئله در شهرستان لنجان بسیار حائز اهمیت است.
    وی ساخت خانه عالم و حضور یک روحانی در روستا را دارای برکات بسیاری برشمرد و اذعان کرد: تبیین اندیشه‌های ناب اسلامی و شناساندن توطئه‌های دشمنان به نسل جوان بر دوش روحانیان مستقر روستاها است و روحانیان نیز علاوه بر اقامه نماز جماعت و مجالس وعظ و خطابه، مراسم‌ مذهبی و مسابقات فرهنگی و قرآنی را نیز برگزار می‌کنند در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی نیز وارد میدان عمل شده و برای تحقق آن تلاش می کنند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

    نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته، اقدامات و پیگیری های لازم در خصوص موافقت ساخت ۲ مسجد روستایی و پنج خانه عالم در شهرستان لنجان از سوی یکی از دستگاه ها از مرکز کشور اخذ شد البته شنونده این مطلب نباید فکر کند مثلا ویلایی برای روحانی مقیم ساخته می شود بلکه این خانه در قالب سوئیتی کوچک ساخته می شود چراکه اکثر روحانیون مقیم متاهل هستند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار لازم در خصوص موافقت ساخت ۲ مسجد روستایی و پنج خانه عالم تامین شده و متولی امر در حوزه پیگیری و ساخت خانه های عالم و مساجد روستایی سازمان تبلیغات است لذا باید پیگیری های لازم در این حوزه با دقت و سرعت بیشتر انجام گیرد.

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "محسن کوهکن در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان خبر داد:احداث ۵ خانه عالم در شهرستان لنجان"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی