امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۲:۳۴  آخرین بروزرسانی : اسفند ۲۳ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر : 2910
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن ریزی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۳اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل موافقت خود با استیضاح محمود حجتی وزیر کشاورزی، گفت: فردی که در نظام جمهوری اسلامی وزیر می‌شود چند مسئولیت دارد. مسئولیت او در جمع هیات دولت، مسئولیت ستادی وی، مسئولیت در قبال مدیران در […]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن ریزی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۳اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل موافقت خود با استیضاح محمود حجتی وزیر کشاورزی، گفت: فردی که در نظام جمهوری اسلامی وزیر می‌شود چند مسئولیت دارد. مسئولیت او در جمع هیات دولت، مسئولیت ستادی وی، مسئولیت در قبال مدیران در سطح کشور و مسئولیت در قبال جمعی از مردم که باید همه موارد را مد نظر قرار دهد.

    وزیر به ۲۴ مورد از ۴۶ مصداقی مورد استیضاح اشاره نکرد

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما متاسفیم که امروز وزیر جهاد کشاورزی که به ۲۴ مورد از ۴۶ مصداقی که در مورد استیضاح او آمده است اشاره نمی‌کند، اگرچه گزارش آقای حجتی برای ارائه مردم خوب است اما آیا نوع گزارشی که مجلس از یک وزیر می‌خواهد باید همان گزارشی است که به مردم ارائه می شود؟ انتظار دارید وزیر هیچ گزارش عملکردی نداشته باشد؟ اگر وزارتخانه‌ای چند سال وزیر نداشته باشد به معنای صفر بودن راندمان عملکرد آن وزارتخانه است؟

    وی با بیان اینکه وزیر باید بگوید از زمان تحویل وظایف بخش‌های مختلف در چه جایگاهی بودند و اکنون در چه شرایطی هستند و این موضوع در مجلس تحلیل شود، گفت: یک روزی در مملکت به دنبال کاهش بارش‌ها کشت گندم نیز کم می‌شود دولت سکوت می‌کند و روز دیگری بارش زیاد و کشت افزایش می‌افزاید دولت نیز سرو صدا می‌کند.

    کوهکن خطاب به وزیر کشاورزی، بیان کرد: تولیدکننده کسی است که بذر را میکارد و باغدار کسی است که با زحمت تولید می‌کند لذا گزارش آماری‌ وزیر را به پای تلاش او نگذارید، درواقع اگر تولید و محصول کشاورز را مدیریت کردید تا پای درخت از بین نرود آنگاه این کار را به پای مدیریت شما می‌گذاریم و شما باید نسبت به این اقدام خود گزارش دهید. اما واقعا تزار ما این است که به یک گزارش اکتفاء کنیم؟

    نمی‌توان در قبال قصور وزیر گذشت کنیم چراکه گذشت برای منافع شخصی است

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه زمانی که وزیر اینجا صحبت می‌کند باید بگوید به اتکاء ذهن دوار، برنامه‌ریزی‌ها و کارشناسان در چه بخش‌ها پیشرفت کرده‌ایم، افزود: البته آقای وزیر اقرارهای خوبی هم داشتند که نشان از تدیین ایشان است، هرچند ما دنبال مجازات کسی نیستیم مجازات برای دستگاه‌های قضایی است اما نمی‌توانیم گذشت نیز کنیم چراکه گذشت برای منافع شخصی است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئولیت اول وزیر در هیات دولت است و اگر هیات وزیران اقدامات و استدلال‌های‌تان نپذیرفت می‌توانید استفاء دهید اصلا استفاء را برای این گذاشته‌اند.

    نظام پولی و مالی کشور در اختیار رئیس جمهور است

    کوهکن با اشاره به مسئولیت دوم، گفت: همکار عزیز من می فرمایند مگر ما پول داده ایم؟ باید گفت مگر پول را شما تولید می کنید؟ بنابر قانون اساسی نظام پولی و مالی کشور در اختیار رئیس جمهور است؛ به قدری ما نمایندگان در کارهای دون ورود کردیم که امر بر ما مشتبهه شده است که تمام امور برعهده ماست درحالی که به این صورت نیست.

    وی با بیان اینکه ما عادت کرده ایم که در جلسات محرمانه و معمولی در صورتی که گزارش هایی ارائه می شود و ادله های بیان می شود ساکت شویم، ادامه داد: یک وزیر بنابر مسئولیتی که دارد باید بگوید برای این مشکل در شرایط خاص و حاد امروز چه کار کرده است .

    این نماینده مجلس با بیان اینکه آقای حجتی مسئولیت دوم شما به جزء مسئولیتی که در هیات دولت دارید مسئولیت ستادی شماست، ادامه داد: ما در این کشور نمی‌توانیم ریشه رانت خواری را بخشکانیم؛ مسائلی مانند اینکه مدیر کل وزارتخانه شما وقتی بازنشسته شد شرکت وارد کننده سموم راه اندازی کرد مشکل زا است.

    وی با بیان اینکه دوستان را به گزارش سازمان بازرسی ارجاع می دهم، خاطرنشان کرد: من با فساد مخالفم اگر فردی از بستگان من به معرفی کردند که مسئولیت بدهم برای اینکه در مظان اتهام قرار نگیرم به او مسئولیت نمی دهم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت بلندپایه برای چه کسی است؟ تا کی قرار است در این مملکت وزیر باشید و بعد با شرکت های دیگر بروید؟ وزیر باشیم و معاون زراعت ما در جلسه رسمی بگوید من مسئول افزایش تولید را دارم و سموم به من ارتباطی ندارد و رئیس انجمن مربوطه بگوید بر این حساب ما هم به دنبال واردات برویم.

    وی درادامه تاکید کرد: کار ما ایراد دارد چرا که وقتی استیضاح انجام می شود به هزار فرد وابسته می شویم و با فشار و خواهش و تمنا سعی می کنیم مشکل را حل کنیم ؛وزیر را نمی گویم واسطه ها را می گویم؛ شان مجلس و من نماینده این است که از من پرسیده شود چه مشکلی داری؟

    کوهکن گفت: همکار عزیر شما می فرمایید مشکلاتی بوده و قرار است وزیر پس از عید مشکلات را حل کند؛ تراز مجلس این است که استیضاح را در حد مشکلات حوزه انتخابیه پایین آورده شود؟

    وی بیان کرد: آقای حجتی ممکن است شما بگویید که نام شرکت‌ها چه ارتباطی با استیضاح دارد؟ اما آنجایی که بی توجهی به تولید داخلی می شود ارتباط دارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: مسئولیت بعدی صفی است؛ آقای حجتی مسئولیت مهمی در مقابل مردم دارید؛ وزارتخانه شما به حقوق کشاورزان تجاوز کرد و به دیگران واگذار کرد؟

    وی اظهار داشت: ممکن است شما بگویید که ما برای رفع این مشکلات می توانستیم نامه بنویسیم اما این کارها افاقه نمی کند؛ مسئولی که احساس وظیفه می کند وقتی می بیند افراد مربوط به مورد ظلم قرار می گیرد استعفا می دهد، شما از وضعیت غرب و شرق اصفهان که امروز نیازمند صدقه هستند آگاه هستید؟

    حق آبه کشاورزان به صنعت داده‌ شده است

    کوهکن با بیان اینکه حق آبه کشاورزان را به صنعت داده‌اید، گفت: شما در این مورد مسئولیت نداشته اید؟ نمیشود به این مسائل بی تفاوت بود ما می خواهیم از عملکرد یک وزیر ارزیابی کنیم نگاه می کنیم و می بینیم که توانمندی او در اداره امور، نحوه حرکت او به سمت اهداف از پیش تعیین شده و… چگونه است .

    وی افزود: ما در اینجا معیار داریم و این معیار برنامه ۵ ساله و سیاست های کلی است؛ در صورتی که من وزیر باشم و معاون من در یک جمعی در سخنرانی رسمی به نوعی صحبت کند که تولید کننده داخلی مایوس شود مسئولم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در صورتی که قرار است هر موقع ما جزء استیضاح کنندگان هستیم بگوییم استیضاح حق مجلس و مردم است اما در صورتی که مخالف استیضاح هستیم مسائلی مانند وحدت و همگرایی را بیان کنیم درست نیست برادر عزیز خواهر گرامی آنچه مملکت ما را به گل می نشاند این رودربایستی هاست.

    وی ادامه داد: رییس مجلس و نخست وزیر برادر بودند و نخست وزیر یک رب دیرآمد به مجلس، رییس مجلس دستور داد راهش ندهند بنابراین چرا باید امروز ما مجلس را به نوعی اداره کنیم که سوال کنندگان از رییس جمهور این استنباط را بکنند که مدیریت مجلس کار دیگری غیرازآیین نامه انجام می دهند.

    کوهکن افزود: به خاطر خون شهدا وخدا نکنید و به خاطر خدا زمانی که مسئول هستیم وارد فعالیتهای اقتصادی نشویم، حکم کبک را نداشته باشیم که سرمان به زیر برف بکنیم و وقتی که ما کسی را نمی بینیم فکر کنیم کسی هم ما را نمی بیند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس تصریح کرد: صحیح نیست مردم این وضعیت را مشاهده می کنند و آن چیزی که به اعتماد مردم لطمه می زند، این کارها است و این در حالی است که افتخار خانواده شهید بودن این است که زمانی که برادر شهید وارد وزارتخانه می شود و وارد مسئولیت می شود وروزی که درآخر خارج می شود، اموال او به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا نکند، من نمی توانم درجای مدیریت بکنم که تعارض منافع است.

    وی ادامه داد: اگر چناچه برادر عزیزمان حجتی که به ایشان ارادت کنیم و کلیت را آن را تکذیب کند اما ناچارم که این گزارشات را سپس تکثیر کنم و حداقل به دوستان بدهم و این در حالی است که اسامی مختلفی است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس افزود: اقای حجتی درست نیست که من کوهکن اگر مسئولیت داشته ام اما فردا مسئولیت نداشتم هم حزبی ها را جمع کنم و شرکت درست کنم و اگر همه اگر شرکت درست می کنید حداقل در حوزه وارد شوید که مربوط به حوزه ای نیست که مسئولیت داشتید.

    کوهکن افزود: دوستان دقت کنید برادارعزیرمان به وحدت وهمدلی اشاره کردند و بنده کاملا این را قبول دارم بنابراین برادرعزیز آنهای که قانون اساسی را نوشته اند به این مسائل توجه داشته اند و ما باید تمرین کنیم و بگویم مردم ما می توانیم در استیضاح و سوال جدی باشیم و وظایفمان را اعمال کنیم و سپس هم با هم برادر باشیم .

    بنده بحث شخصی با آقای حجتی ندارم

    وی ادامه داد: بنده بحث شخصی با آقای حجتی ندارم و من می گویم بنده اگر استیضاح را امضا کردم بر این است که یک سال و نیم پیش نه یک خواسته در مورد یک نقطه بنابراین اشتباه برداشت نکنید و بنده از شما درباره دو موضوع برنامه خواستم و برنامه شما در زمینه کشاورزی و باغداری چی است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس افزود: برادران می گویند این مقدار اعتبار برای تغییر الگوی استفاده ازآب گذاشته ایم و بنده نیزدر جریان هستم و وام بلا عوض گذاشته ایم اما عمکرد چگونه است و ما اگر آموزش ندهیم و کلاس در این راستا نگذاریم، کشاورزان نمی توان از این امکانات استفاده کنند./
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: حجتی به ۲۴ مورد از ۴۶ مصداق مورد استیضاح پاسخ نداد/نمی‌توان در قبال قصور وزیر گذشت کنیم"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی