امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۵:۳۹  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۲ام, ۱۳۹۷
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر : 2945
  • محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت بدهی ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت: تولید شرکت سهامی ذوب آهن، ساختمانی است و فولاد مبارکه تولید صنعتی دارد، روش تولید این دو کارخانه باهم تفاوت دارد، شرکت سهامی ذوب آهن از طریق کوره بلند تولید دارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس […]

    محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت بدهی ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت: تولید شرکت سهامی ذوب آهن، ساختمانی است و فولاد مبارکه تولید صنعتی دارد، روش تولید این دو کارخانه باهم تفاوت دارد، شرکت سهامی ذوب آهن از طریق کوره بلند تولید دارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش کشورها برای اداره نیروگاه های ذوب آهن، بیان داشت: با وجود اینکه متد روز دنیا به سمت و سوی احیای مستقیم یا پست الکتریکی رفته اما کم نیستند کشورهایی که کوره ها را از طریق کوره بلند حفظ کردند چرا که اگر میزان یارانه ای که برای برق و گازی دریافت می کنند را از سود سالیانه کاهش دهند ضرر می کنند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: در ۲۵ سال گذشته از شرکت سهامی ذوب آهن به عنوان کانونی که باید به بسیاری از نهادها کمک و دو ذوب آهن را در کنار خود تامین کند، استفاده شد و همین کار مدیان دولتی شیرابه شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان را کشیده است.

    ذوب آهن اصفهان بیش از استاندارد جهانی نیروی انسانی دارد

    وی با بیان اینکه میانگین جهانی در زمینه نیرو انسانی برای تولید یک میلیون تن ذوب آهن هزار نفر است، ادامه داد: فرض بگیریم ما در ایران برای هر یک میلیون تن تولید ۱۵۰۰ نفر نیروی کار نیاز داریم، در حال حاضر ذوب آهن اصفهان ۳ میلیون تن تولیدی دارد و باید ۴۵۰۰ نفر نیروی کار داشته باشد اما در حال حاضر ۱۶ هزار نفر در این کارخانه کار می کنند.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه تقاضای تعدیل نیرو را ندارد، گفت: یکی از اشتباهات خصوصی سازی و اصلاح ساختار این است که مدیران به سراغ تعدیل نیروی انسان می روند این کارخانه در حال حاضر مجموعه بدهی حال و بدهی های تعهدی آن بالای ۶ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان است، ۳میلیون تن تولید می کند و این تولید هر کیلو۲۰۰ تومان سود دارد بنابراین در نهایت سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان سود می کند.

    بدهی ۳۵۰۰ میلیاردی به سیستم بانکی

    کوهکن بیان داشت: ذوب آهن اصفهان ۳۵۰۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار است که کنتر آن روشن است اگر میانگین سود بانکی را ۱۸ درصد در نظر بگیریم در واقع کارخانه هر چه تلاش کند باید سود وام ها را پرداخت کند به همین جهت ضمن اینکه ایستاده ایم که نیروی جدید در ذوب آهن جذب نشود تاکید داریم که باید برای پست ها افراد توانمند و بازده در نظر گرفت نه اینکه برای افراد پست.

    این نمایند مجلس با بیان اینکه نمی خواهد بار ذوب آهن سنگین شود که به گل بنشیند و ۱۶ هزار نفر هم به بیکاران اضافه شود گفت: ضمن اینکه افراد توانمند در پست ها گمارده می شود باید از باقی افراد در زمینه توسعه خط تولید استفاده شود تا حضور افراد بهینه شود.

    وی افزود: اشکال دیگری که وجود دارد این است که دولت افراد سیاسی خود را در مراکز صنعتی منصوب می کنند در حالی که انتظار می شود، دولت ها باید برای ایجاد کار برای افراد وابسته به خود از مراکز صنعتی دست بردارند.

    این نماینده اصولگرای مجلس بیان داشت: ذوب آهن به سمت قرض گرفتن از خارجی ها رفته در حالی که این اقدام را درست می دانیم اما انتظار می رود دولت در دفاع از تولید داخلی، تولیدات ذوب آهن را نقد خریداری کند تا از عهده تامین مخارج خود بر آید.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان کلکسیونی از مشکلات است، اظهارداشت: مشکلات ذوب آهن را بیش از آنکه وابسته به فرد بدانم، مشکل را از ساختار می دانم بنابراین تغییر مدیریت تاثیری بر رفع مشکلات نداردو هر کسی هم مدیر این کارخانه شوداگر مشکلات را نشناسد از عهده کار برنمی آید./

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan
    🔹ایتا:
    eitaa.com/mohsenkoohkan

    🔹سروش:
    Sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن : شرکت سهامی ذوب آهن کلکسیونی از مشکلات است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی