امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲:۴۴  آخرین بروزرسانی : تیر ۸ام, ۱۳۹۷
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر : 3004
  • به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، محسن کوهکن رئیس هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیته دائمی اقتصادی و توسعه پایدار (APA)، عازم قبرس شده است، بعدازظهر (دوشنبه ٩٧/٤/٤) با آقای میناس حاجی میخائیل، قائم مقام وزیر امورخارجه قبرس دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که آقای زبیب سفیر کشورمان […]

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، محسن کوهکن رئیس هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیته دائمی اقتصادی و توسعه پایدار (APA)، عازم قبرس شده است، بعدازظهر (دوشنبه ٩٧/٤/٤) با آقای میناس حاجی میخائیل، قائم مقام وزیر امورخارجه قبرس دیدار و گفتگو کرد.

    در این دیدار که آقای زبیب سفیر کشورمان در قبرس نیز حضور داشت، قائم مقام وزیر امورخارجه قبرس ضمن ابراز خشنودی از سفر هیئت گروه apa مجلس شورای اسلامی به کشورش، ابراز امیدواری کرد نشست کمیته امور اقتصادی و توسعه پایدار، نتایج مثبت و سازنده ای در پیشبرد أهداف توسعه اقتصادی – سیاسی داشته باشد.

    قائم مقام وزیر امورخارجه قبرس با بیان اینکه کشورش در رابطه با برجام و ضرورت ادامه آن با جمهوری اسلامی ایران دیدگاه مشترک دارد، با ابراز تأسف از عدم پایبندی دولت آمریکا به این توافق گفت: رئیس جمهور آمریکا فرد غیرقابل پیش بینی است.

    وی با اشاره به نشست ٢٨ کشور اروپایی در وین، بر ضرورت انجام اقدامات عملی درخصوص حفظ برجام تاکید کرد و افزود: پایبندی به توافق برجام در حوزه تجارت و توسعه روابط اقتصادی برای امنیت اروپا و قبرس، حائز اهمیت است.

    محسن کوهکن رئیس هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع مشترک جمهوری اسلامی ایران و قبرس درخصوص ارتقای روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها، به ویژه در بحث مبارزه با تروریسم،به دخالتهای بیرونی برخی کشورها درجهت برهم زدن ثبات منطقه اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی کشورها به دنبال این هستند که ثبات منطقه و جمهوری اسلامی ایران را برهم بزنند و این مسیر را با اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی دنبال می کنند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از مواضع مثبت تأثیرگذار دولت قبرس در حمایت از برجام، تأکید کرد: امروز بواسطه برجام فضای مناسبی برای توسعه روابط و همکاری های فیما بین بوجود آمده که باید در راستای دستیابی به اهداف مهم گام برداریم.

    لازم به ذکر است در نشست کمیته اقتصادی و توسعه پایدار ، که طی روزهای ۵و ۶ تیرماه ۹۷ در پیسوری بای قبرس برگزار خواهد شد، جناب آقای دکتر رحیمی جهان آبادی و جناب آقای دکتر کاظمی باباحیدری نیز به‌عنوان نمایندگان عضو گروه APA مجلس شورای اسلامی ایران به عنوان هیئت پارلمانی کشورمان در این نشست حضور دارند.

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan
    🔹ایتا:
    eitaa.com/mohsenkoohkan
    🔹سروش:
    sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن در کمیته دائمی اقتصادی و توسعه پایدار (APA): تاکید بر مواضع مشترک ایران و قبرس در بحث مبارزه با تروریسم/دخالت های بیرونی برخی کشورها درجهت برهم زدن ثبات منطقه است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی