امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۶:۰۳  آخرین بروزرسانی : بهمن ۵ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۱ دی ۱۳۹۰ | کد خبر : 533
  • سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: هيات رييسه مجلس بنا به وظيفه ذاتي خود بايد تنش امروز مجلس را به خاطر انجام اقدامات پيشگيرانه پيگيري كند.

    به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محسن كوهكن نماينده لنجان در حاشيه جلسه صبح امروز (سه شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران در تشريح تنش امروز مجلس گفت: اتفاقات افتاده سكه دو رو است، يك روي سكه اين است كه وقتي در مجلس افراد مي‌توانند با صراحت نقطه نظراتشان را بيان كنند طبيعي است كه گاهي اين موضوع به بالا رفتن صدا و پرخاش هم انجامد اما روي ديگر سكه اين است كه مردم از مسئولان و مقامات ما انتظار ندارند اين اتفاقات بيافتد.

    وي با تشريح اتفاقات پيش آمده در جلسه علني امروز يادآورشد: مسئولي از طرف دولت گزارشي درباره طرحي كه در صحن مطرح بود ارائه كرد، طراحان درباره آن صحبت كردند و بعد از توضيح نماينده دولت يكي از نمايندگان به وي مراجعه كرده و معترض آمار ارائه شده از سوي وي ‌شد.

    كوهكن ادامه داد: پاسخ نماينده دولت به اين نماينده مجلس اين بوده كه آمار شما كوچه‌ بازاري است و برداشت همكار ما هم اين بوده كه اين حرف توهين‌آميز است و بنابراين نسبت به آن عكس‌العمل نشان مي‌دهد.

    سخنگوي هيات رييسه مجلس در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه مي‌گفت ابتدا نماينده مجلس اقدام به درگيري فيزيكي كرده يا نماينده دولت، گفت: عكس العمل فقط فيزيكي نيست ممكن است شما حرفي بزنيد كه حرفتان زمينه عصبانيت طرف مقابل را فراهم كند، در اين شرايط شما به همان ميزان مقصر هستيد.

    وي اضافه كرد: تا جايي كه بحث بين دو نفر بوده، رييس مجلس اين افراد را دعوت به آرامش كرد اما زماني كه كلمه توهين‌آميزي به كل مجلس از سوي نماينده دولت گفته شد، رييس مجلس درخواست خروج وي را از مجلس مطرح كرد، البته حدود يك ساعت پيش صلح و صفا بين اين دو نفر برقرار شد و آنها با يكديگر روبوسي كردند.

    كوهكن با اشاره به تشكيل جلسه هيات رييسه خاطرنشان كرد: هيات رييسه بنا به وظيفه ذاتي بايد اين موضوع را هم به خاطر اقدام پيشگيرانه براي آينده پيگيري كند و هم اين موضوع به خاطر نظامات مربوط به جلسه احتمالا مطرح خواهد شد.

    در ادامه خبرنگار ديگري از كوهكن پرسيد كه آيا اخراج نماينده دولت معني خاصي دارد كه وي پاسخ داد: در آيين‌نامه پيش‌بيني شده كه اگر كسي حتي نمايندگان مجلس نظم جلسه را به هم زند، رييس مجلس ابتدا به او تذكر مي‌دهد و اگر توجه‌اي نشود اداره‌كننده مجلس اختيار دارد كه دستور اخراج او را صادر كند.

    كوهكن درباره جلسه غيرعلني صبح امروز نيز در خصوص قاچاق كالا و ارز نيز گفت: هراز گاهي مساله مهمي در كشور يا به درخواست دستگاه مربوطه و يا براي ارائه نقطه نظرات دستگاه‌ها در قالب جلسه غيرعلني مطرح مي‌شود و غيرعلني و غيررسمي بودن آن به خاطر محرمانه بودن مطالب نيست، بلكه اگر جلسه رسمي و علني باشد بايد طبق قانون آيين‌نامه اداره شود و در اين صورت دست افرادي كه حرف مي‌زنند باز نيست.

    وي با اشاره به حضور مرتضوي، نمايندگان شوراي اصناف، وزير جهاد كشاورزي، نمايندگاني از وزارت صنايع و دستگاه‌هاي مربوط به توليد و تجارت گفت: خروجي اين جلسه اين بود كه اساسا در ارتباط با قاچاق كالا هم ملت و هم دولت آسيب مي‌بينند، ملت به اين دليل دچار آسيب مي‌شود كه استانداردها، چارچوب‌ها و ضمانت‌هاي لازم براي كالاي قاچاق كه عمدتا مرغوب هم نيست وجود ندارد و دولت هم به اين دليل آسيب مي‌بيند كه حق و حقوق پيش‌بيني شده در قانون گرفته نمي‌شود، ضمن اينكه بايد براي برخورد با عوامل قاچاق هزينه شود.

    سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در پايان ابراز اميدواري كرد كه با ارائه گزارش مسئولان مربوطه و پيشنهادات نمايندگان،‌ موضوع قاچاق بهتر از آنچه كه است ساماندهي شود./گ

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "كوهكن: پيگيري تنش امروز مجلس توسط هيئت رئيسه"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی