امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶:۰۲  آخرین بروزرسانی : دی ۳۰ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ | کد خبر : 2208
  • محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهارات عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که اعلام کرده بود به دلیل قول آمریکایی‌ها مبنی براینکه تحریم‌ها را اجرایی نمی‌کنند، از پیگیری شکایتمان انصراف دادیم، اظهار داشت: این اولین باری نیست که آمریکایی‌ها یک تصمیم قانونی می‌گیرند […]

    محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اظهارات عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که اعلام کرده بود به دلیل قول آمریکایی‌ها مبنی براینکه تحریم‌ها را اجرایی نمی‌کنند، از پیگیری شکایتمان انصراف دادیم، اظهار داشت: این اولین باری نیست که آمریکایی‌ها یک تصمیم قانونی می‌گیرند و در مجامع رسمی از اجرایی نکردن آن دم می‌زنند.

    وی با بیان اینکه اظهارات ضدونقیض مقامات آمریکایی بیشتر به یک مزاح شبیه است، افزود: آیا می‌توان پذیرفت دولتی همچون آمریکا که مدعی تصمیم‌گیری براساس عقل و منافع ملی‌اش است چیزی که قصد اجرایی کردن آن را ندارد را مصوب کند؟ آمریکایی‌ها حتی آن مواردی که نمی‌خواهند اجرایی کنند از طریق سازمان سیا و دیگر سیاست‌هایی که برای تأمین منافع نامشروعشان در دنیا است عملیاتی می سازند، وای به حال آن دسته از مواردی که تصویب می‌کنند و شفاهاً می‌گویند که قصد اجرایی کردنش را نداریم.

    کوهکن این قبیل اظهارات سخیفانه آمریکایی‌ها را بازی نخ‌نما شده توسط آنها دانست و تصریح کرد: باتوجه به اینکه دستگاه اجرایی آمریکا در حال تغییر است و رئیس‌جمهور منتخب این کشور از حزب دیگری در روزهای آینده بر سر کار می‌آید، به‌هیچ‌عنوان مسئولان نباید به این حرف‌ها اعتماد کنند چراکه اصلاً قابل اعتماد نیستند.

    نماینده مردم لنجان در پایان با تأکید براینکه باید در قبال دشمنی‌های غرب بر روی موازین اصیل انقلابی مقاومت کنیم، خاطرنشان کرد: معتقدم برجامی دیگر باقی نمانده است و ما هیچ تعهدی نسبت به آن نداریم. اینکه بخواهیم با طمأنینه کارها را تعهداتمان را انجام دهیم تا در دنیا متهم نشده و بیش‌ازپیش دست آمریکایی‌ها را رو کنیم تا این حد قابل قبول است اما باید شهامت داشته باشیم و به پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی براینکه آمریکایی‌ها قابل‌اعتماد نیستند اعتراف کنیم.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن:بدعهدی‌های آمریکا برجامی باقی نگذاشته که بتوان به‌آن پایبند بود/ مسؤلین نباید روی قول آن‌ها حساب کنند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی