امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۴:۳۶  آخرین بروزرسانی : بهمن ۴ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ | کد خبر : 489
  • نايب‌رييس جبهه پيروان گفت: اگر آقاي خاتمي در محوريت قرار داشتند، اصلاح‌طلبان ديگر نبايد به ميدان مي‌آمدند و دم از كانديداتوري مي‌زدند آن هم در موقعيتي كه دغدغه عدم صلاحيت را نيز دارند.

    محسن كوهكن در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سابقه و جايگاه اصلاح‌طلبي و ضمن بيان چگونگي رهبري اين جريان توسط خاتمي، اظهار داشت: اگر سابقه و قدمت اشخاص حقيقي كه به واسطه جايگاه حقوقي خود مجموعه‌اي را همراهي كردند،‌ بررسي كنيم،‌ مشاهده خواهيم كرد اين افراد به واسطه شخصيت و وضع خود محور قرار مي‌گيرند.

    دبيركل جامعه اسلامي نمايندگان ادوار بر همين اساس تصريح كرد: وقتي چنين فردي زماني در جايگاه يكي از سران سه قوه قرار مي‌گيرد، محوريت خود را تقويت مي‌كند و مقبوليتش در ميان گروهش بيشتر مي‌شود.

    كوهكن در ادامه به ذكر مثالي در اين زمينه پرداخت و گفت:  ناطق نوري پيش از قرار گرفتن در سمت رياست مجلس يا عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام،‌ يك شخصيت روحاني با ويژگي‌هاي خاص خود بود كه ارتباط خوبي با افراد داشت،‌ از اين رو زماني كه به سمت وزارت كشور رسيد،‌ همكاران و دوستان خود را حفظ كرد بنابراين وقتي كسي قبل از به دست آوردن جايگاه،‌ مقبوليتي داشته باشد مي‌تواند در محوريت نيز قرار گيرد.

    نايب رييس جبهه پيروان بر همين اساس ادامه داد: خاتمي پيش از رياست جمهوري محوريت يك تفكر يا سليقه سياسي نبودند كه بر اساس اعتقاداتشان كسي همراه ايشان باشد، حتي برخي افراد به واسطه انتخابات رياست جمهوري آن زمان،‌ دور ايشان را گرفتند كه آن هم صرفا به خاطر حذف رقيب بود.

    وي با بيان اين مطلب كه اصلاحات به معناي به سامان كردن امور طبق موازين شرع اسلام،‌ ايرادي ندارد،‌ تأكيد كرد: از يك طرف عدم وجود شخصيت محوري و از طرف ديگر عدم وجود يك محور ايدئولوژيكي براي اتحاد اصلاح‌طلبان، باعث عدم مقبوليت آنان شده است.

    كوهكن در ادامه با تأكيد بر اينكه ما با اصلاحات مخالفتي نداريم، تأكيد كرد: اما خواستار آن هستيم كه اصلاح‌طلبان براي ماندن در صحنه منشوري مبتني بر مباني اسلام،‌ انقلاب و ولايت فقيه تهيه كنند تا بتوانند مورد مقبوليت در جامعه سياسي قرار گيرند.

    وي به چرايي عدم ارائه يك منشور واحد از سوي اصلاح‌طلبان اشاره كرد و گفت: اصلاح‌طلبان به دليل وجود چالش‌هايي در مسير تنظيم منشور،‌ اين كار را انجام نمي‌دهند و يكي از علل آن پارادوكسي است كه خاتمي دارد، حتي گاهي وي مجبور است در جلساتي شركت كند كه افراد حاضر در آن، تنها به صرف حفظ منافع سياسي(و نه اعتقادي) او را مي‌پذيرند.

    نايب رييس جبهه پيروان در پايان به تكثر اصلاح‌طلبان اشاره كرد و گفت: اگر خاتمي در محوريت قرار داشتند، اصلاح‌طلبان ديگر نبايد به ميدان مي‌آمدند و دم از كانديداتوري مي‌زدند آن هم در موقعيتي كه دغدغه عدم صلاحيت را نيز دارند، البته سوابق اين جريان نشان داده است كه اصلاح‌طلبان در دقيقه ۹۰ تنها براي حذف رقيب حاضرند دور هم جمع شوند و به اشتراك برسند.

    لازم به ذکر است خاتمي، با اظهاراتي که مي‌کند در تلاش است تا به نحوي مقبوليت خود را به جامعه برگرداند. وي در همين راستا اخيرا حملاتي به جريان فتنه داشته و اظهار کرده است بارها به ميرحسين موسوي عدم وجود تقلب در انتخابات ۸۸ را گوشزد کرده بود ولي موسوي قبول نکرده است.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "اطرافيان خاتمي به خاطر منافع شخصي از وي حمايت مي‌كنند/ اتحاد اصلاح‌طلبان صرفا براي حذف رقيب است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی