امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰:۰۵  آخرین بروزرسانی : دی ۱۷ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ | کد خبر : 253
  • نائب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره آسیب جریان اصولگرایی گفت: این جریان پیشینه‌دار سیاسی حزب‌گرایی نیست بلکه یک جریان فکری است که اگر در وجود شخصی باشد می‌تواند خود را یک اصولگرا بداند. “محسن کوهکن” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون “آسیب‌شناسی احزاب سیاسی” در کشور اظهارداشت: قدم نخست در آسیب‌شناسی […]

    نائب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره آسیب جریان اصولگرایی گفت: این جریان پیشینه‌دار سیاسی حزب‌گرایی نیست بلکه یک جریان فکری است که اگر در وجود شخصی باشد می‌تواند خود را یک اصولگرا بداند.

    “محسن کوهکن” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون “آسیب‌شناسی احزاب سیاسی” در کشور اظهارداشت: قدم نخست در آسیب‌شناسی این است که رویکرد تفکرات سلایق سیاسی ما اغلب کارکرد حزبی نیست، چراکه اساس کار حزبی برگزاری کنگره، و رفت و برگشت مواضع است.

    وی با بیان اینکه اکثر تشکل‌ها زمان انتخابات برند رنگ و رو رفته خود را رو می‌کنند، ادامه داد: فعالیت انتخاباتی بدون کار حزبی معقول و شناسنامه‌دار مبتنی بر گفتمان صحیح  انتخابی صحیح عملیاتی نیست.

    عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درباره آسیب جریان اصولگرایی گفت: این جریان پیشینه‌دار سیاسی حزب‌گرایی نیست بلکه یک جریان فکری است که اگر در وجود شخصی باشد می‌تواند خود را یک اصولگرا بداند.

    وی اضافه کرد: این تفکر با اصلاح‌طلبی نیز همپوشانی دارد، نه به معنای عرف سیاسی‌اش که برخی سرقفلی آن را مختص خود می‌دانند، بلکه اصلاح‌طلبی به معنای به سامان کردن امور؛ بنابراین ما در مبانی اصولگرا هستیم و در شیوه بایستی از اندیشه‌های نو استفاده کنیم.

    دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار به انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ اشاره کرد و افزود: در این زمان ما جمعی تحت عنوان اصولگرایی بودیم اما به این دلیل که اصولگرایی حزب‌گرایی نیست، تصمیمات ما جمعی نبوده و فردی تصمیم می‌گیریم.

    کوهکن اشکال اساسی در جریان اصولگرایی را نبود کارکردی جمعی عنوان و تصریح کرد: کسانی که تفکرات جمعی ندارند، سازوکار انتخاباتی حزب را نیز قبول نداشته و این در نهایت به تکثر می‌انجامد، بنابراین تکثر واگرایی ایجاد می‌کند.

    وی ادامه داد: مثل همه جریانات سیاسی پس از انتخابات نیز مجموعه به دنبال تحلیل عملکرد خود نمی‌رود، به همین جهت هر کسی تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازد، پس از چهار سال نیز باردیگر جریان از نو آغاز می‌شود و همین افراد بار دیگر بدون پشتوانه جمعی می‌آیند که یک چالش بوده و راهکاری سخت دارد.

    نائب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری راه‌حل تکثر جریان اصولگرایی در انتخابات را تشکیل حزبی فراگیر، ملزم کردن افراد به تبعیت از تشکیلات حزبی و یا ورود کاندیدای خودساخته بدون تن دادن به خرد جمعی عنوان کرد و افزود: در زمان انتخابات ۹۲ خروجی جبهه پیروان ۵ نفر بود، اما با اینکه یک کار نیمه حزبی و حرف‌شنوی از شخصیت‌های کاریزمای دینی شد در نهایت از این ۵ نفر کسی در صحنه انتخابات باقی نماند.

    کوهکن این مشکل را تنها محدود به جریان اصولگرایی ندانست و تاکید کرد: تکثر به نحو اولی در جریان اصلاح‌طلبی وجود دارد به این دلیل که تنوع در جریان اصلاح‌طلبی تنها اختلاف سلیقه نیست چراکه این جریان حتی منشور هم ندارد؛ این درحالی است که اصولگرایان در مبنا مشترک بوده و تنها اختلاف سلیقه دارند.

    وی به زمان تولد اصلاح‌طلبان (دوم خرداد ) که افراد با سلیقه‌ها و نگرش‌های مختلف به دور هم جمع شدند اشاره و تصریح کرد: به دلیل شاخه‌های پراکنده در این جریان عملکردهای ضد و نقیض از آن‌ها دیده می‌شود؛ برخی از افراد این جریان ساختارشکن بوده و مدعی برند اصلاح‌طلبی هستند، که به حکم عقل ماندگاری درازمدت آنان در گرو پالایش و قبول قواعد بازی زیر سقف نظام است.

  • برچسب ها : , , , ,
  • نظرات کاربران در "اصولگرایی حزب‌گرایی نیست/ سلایق سیاسی ما کارکرد حزبی ندارند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی